1
Vraag
2
Reacties
Beautysalon WF

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ipv6 uitschakelen

Graag wil ik de ipv6 instelling uitgeschakeld hebben in mijn router zodat ik gebruik kan maken van port forwarding. Kunt u dit voor mij organiseren. Vriendelijk bedankt alvast!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Beautysalon WF, welkom op de Ziggo Community!

 

Volgens mijn gegevens beschikt je modem al over een Full Dualstack-profiel en hoort alles te werken, inclusief port forwarding. Kun je aangeven wat er precies aan de hand is?

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als NAT-instellingen als port forwarding en DMZ ontbreken in de webinterface van de modemrouter, dan is hierop Dual-Stack Lite actief, waarbij je een IPv4-adres deelt met een groot aantal medeklanten. Dit kan worden omgezet naar Full Dual-Stack, waarbij de eRouter een eigen IPv4-adres ontvangt en je wel port forwarding kunt gebruiken. IPv6 globaal uitschakelen wordt normaliter niet meer uitgevoerd, omdat Full Dual-Stack sinds twee maanden in het gehele verzorgingsgebied (zowel voormalig UPC- als Ziggo-gebied) beschikbaar is.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Beautysalon WF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de informatie, als ze het hiermee kunnen oplossen ben ik geholpen 😄 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Beautysalon WF, welkom op de Ziggo Community!

 

Volgens mijn gegevens beschikt je modem al over een Full Dualstack-profiel en hoort alles te werken, inclusief port forwarding. Kun je aangeven wat er precies aan de hand is?

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Beautysalon WF  Zoals al gemeld is zou je port forwarding moeten kunnen doen maar als je dat niet in je modem kan doen, zou je kunnen proberen om het modem even 20 seconden uit te zetten en opnieuw opstarten.

Hierna kan je weer kijken of het nu wel lukt.

Als het niet lukt, kan @Alex  vast wel zien wat er mis gaat.

Beautysalon WF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Alex, ik zie dat het beschikbaar is. Bedankt voor je hulp. DE laatste keer dat ik keek was het nog niet mogelijk. Ik kan in ieder geval weer verder vandaag. Hartelijk bedankt!

Beautysalon WF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Boris,

 

Bedankt voor je hulp! Alles werkt weer naar behoren!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic