1
Vraag
2
Reageer en help mee
Eagle75

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

ipv6 ipv4

Beste,

Na 2 discussies per telefoon, waarvan de laatste medewerker erg drukkend overkom probeer ik het via deze weg, mijn vriendin maakt naar tevredenheid gebruik van jullie abonnement, maar omdat ik op dit moment intrek bij haar, heb ik eerst de Giga verbinding bij haar besteld met akkoord.

Dit werkte ook prima, echter heb ik nu de Giga verbinding terug laten zetten naar internet start, tijdens deze wijziging is mijn ipv4 adres verdwenen, ik gebruik enkele programma's die hierdoor niet meer werken, zij hebben poort 4990 UDP en TCP nodig, en de andere poort is 17149. de collega's van u vertelde me dat het modem een dual modem is. mijn vraag kan ipv6 worden uitgeschakeld. het heeft wel gewerkt tot dat er geswitcht is.

Ik hoor graag spoedig een reactie.

Voor duidelijkheid ik ben de vriend van mevr.
op het forum blijf ik qua naam liever anoniem en zij ook.

Met vriendelijke groeten,
Eagle75 gegevens (zijn bij jullie bekend)

 

Edit : Ik lees in dit topic : https://community.ziggo.nl/t5/Internet/IPv6-uitschakelen-ivm-port-forwarding/td-p/999523

Dat dit moet worden uitgezet bij dual modems : IPv6 Dual-Stack Lite naar IPv4 Only volgens mij is dit bij mij dus ook het geval. alleen jammer dat medewerkers aan de telefoon dit niet snapte. (niet negatief bedoeld).

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Heb je nog toegang tot de pagina Port forwarding of is deze niet meer zichtbaar? Indien niet zichtbaar zou het IPv4-adres met 213.127 moeten beginnen, dat betekent Dual-Stack Lite.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

De pagina met de ipv6 is inmiddels weg, ben ik zojuist achtergekomen, poorten opnieuw toegevoegd werkt alleen heet vreemde is op de site www.watismijnip.nl zie ik dit ip adres 2001:1c05:2815:d00:fd71:1874:fdd0:848e daar stond voorheen altijd : 

84.25.121.18
Dus ergens laat hij het ipv6 nog steeds zien.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dit betekent dat Full Dual-Stack actief is, dat geen problemen met port forwarding oplevert. Er is geen gedeeld IPv4-adres (CGNAT/AFTR).

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ok dank voor de terugkopeling, maar waar zie ik dan het 84 terug nu op moment weet ik het toevallig omdat mijn programma het aangaf. en gelukkig had ik gegevens juist opgeslagen in kladblok (uit het verleden geleerd). dus het ip6 adres wordt straks ook aan de stream gekoppeld als ip adres ik stream namelijk. voorheen zag ik in de achterkant van icecast altijd het 84 ip adres. (begrijp ik het zo goed, heb zelf een dubbele burnout gehad voor corona, dus ben hoop dingen kwijt geraakt kwa technische gegevens. (vriend van modem eigenaar).

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Eagle75 

 

Probeer eens https://ipleak.net/ 

 

Wat is de output bovenaan de webpagina?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Port forwarding heeft alleen betrekking op IPv4, dus op het 84.25-adres dat je eerder doorgaf.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 


@Eagle75  schreef:

 is op de site www.watismijnip.nl zie ik dit ip adres


Deze site laat ook alleen mijn ipv6 adres zien.

 

Probeer deze. IPv6 test - IPv6/4 connectivity and speed test (ipv6-test.com)

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Zie de screenshots.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het IPv4-adres komt overeen met wat je eerder doorgaf en kun je dus (blijven) gebruiken om de poorten te bereiken die je hebt opgegeven in de port forwarding-regels. Het IPv6-adres kun je negeren.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Eagle75 

Je hebt dus nu zowel IPv4 als IPv6. mooi toch?

 

Voor portforwarding de benodigde IPv4 poorten openzetten naar het locale IPv4 adres van je PC. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Eagle75, Welkom op de Ziggo Community. 

Goed dat je ons hier hebt gevonden en dat je al wat tips hebt gekregen. Hoe gaat het momenteel? Is alles gelukt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic