Vraag
Reacties
Oplossing
Ruud37
Level 2

ipcamera niet bereikbaar via ander subnet

Hallo,

ik zit met het volgende. Ik heb een modemrouter TC7200. Sinds kort heb ik de wifiboosterset Deco M4 waar ik qua snelheid heel tevreden over ben. De Deco M4 deelt adressen uit in de range 192.168.68.x. Mijn ipcamera heeft via wifi nu dus een ip-adres in deze reeks gekregen bijv 192.168.68.120.

Maar mijn vaste (bekabelde) verbindingen krijgen een ip-adres van de TC7200 in de reeks 192.168.0.x. Als ik mijn laptop bekabeld aansluit, krijgt de laptop bijv ip 192.168.0.30 en dan krijg ik geen beeld via rtsp://192.168.68.120:554/onvif (ik gebruik VLC om streams te bekijken).
Zodra ik via wifi connectie maak en dan een ander ipadres krijg, bijv 192.168.68.40 dan krijg ik wel videobeeld te zien.

Hoe zorg ik er voor dat wanneer ik bekabeld ben aangesloten toch mn camerabeelden kan zien? Ik zie in de Deco geen mogelijkheden om te portforwarden. Of moet ik misschien de dhcp-reeks aanpassen in de TC7200?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

Hallo,

Waarom zet u de Deco set niet in Access Point mode i.p.v. router mode? In AP mode zijn alle router functies van de Deco set ( zoals DHCP ) uitgeschakeld. Dan zijn de Deco stations 'domme' wifi stations geworden en geven ze gewoon door wat ze ontvangen. Dan wordt alles één netwerk, met één IP range die door de TC7200 router wordt verzorgd en beheerd.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO

Bekijk in context

Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

Hallo,

Waarom zet u de Deco set niet in Access Point mode i.p.v. router mode? In AP mode zijn alle router functies van de Deco set ( zoals DHCP ) uitgeschakeld. Dan zijn de Deco stations 'domme' wifi stations geworden en geven ze gewoon door wat ze ontvangen. Dan wordt alles één netwerk, met één IP range die door de TC7200 router wordt verzorgd en beheerd.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO

Ga naar reactie
Ruud37
Level 2
Topicstarter

Dat ga ik zeker proberen, ik kom er net achter dat ik dat in de app kan aanpassen. Gaan alle devices dan automatisch weer reconnecten met de ssid die op de Deco is ingesteld? 

En kan ik vanuit de app ook weer gemakkelijk terug naar de routersetting?

0 Kudos
Pasi
Level 19

Aan de Deco wifi settings veranderd helemaal niets, dus zou alles weer verbinding moeten maken, na de reset ( van het in AP mode zetten ).

Eventueel moeten sommige apparaten wel herstart worden, omdat ze een nieuw IP nummer moeten ophalen.

Inderdaad, alles gaat m.b.v. de Deco app.

0 Kudos
Ruud37
Level 2
Topicstarter

Pasi bedankt, ik heb het op AP mode gezet en de camera is weer te gebruiken, ip adressen worden uitgegeven in de reeks 192.168.0.xxx 
Mocht ik terugwillen dan kan ik gewoon met behulp van de app de mode weer op ROUTER zetten ipv AP.

Pasi
Level 19

"...Mocht ik terugwillen dan kan ik gewoon met behulp van de app de mode weer op ROUTER zetten ipv AP..."

Ja, u kan zo vaak switchen als u wilt 😉. Daarna wel controleren of de betreffede apparaten even opnieuw gestart moeten worden, zodat ze een nieuw IP nummer vragen/krijgen.

Als de set in AP mode staat, dan kunnen de stations ook eenvoudiger aangesloten worden. Leest u daarvoor de leidraad nog eens door.

Suc6

0 Kudos