1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nard

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ip camera is sinds connectbox plaatsing niet meer buiten het netwerk via homewizard te benaderen

Krijg mijn camera's sinds ik de connectbox heb niet langer meer buiten mijn eigen netwerk (via homewizard) geactiveerd. Reeds port forward toegepast (ook op homewizard apparaat) en binnenshuis huis gaat het prima! Wat vul ik mogelijk verkeerd in bepaalde velden in?

36 Reacties 36
Nard
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik gebruik 83.82.131.244 steeds, de andere beschreven adressen heb ik vermeld om aan re geven dat bij het zoeken ik van alles ben tegengekomen als suggestie!

Random

Level 16
  • 2067Posts
  • 99Oplossingen
  • 1067Likes

Ik heb op dat ip de poorten 8003, 8004 en 8005 getest die zijn allemaal gesloten.

Als je in je router forward rule(s) hebt gemaakt naar een of meer van deze poorten dan werkt die forward rule in elk geval niet.

Havanna

Level 16
  • 3180Posts
  • 116Oplossingen
  • 212Likes

In de firewall van je modem alleen firewallbeveiliging aanvinken, de rest uit zetten.

Nard
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Meedenkers, experts en wat al niet meer zij,
Ben al sinds december l.l. vruchteloos bezig om mijn camera's in de oude staat van dienst; ze zowel in huis als van buiten mijn netwerk kunnen benaderen, terug te configureren.
Heb er spijt van dat ik me in december op oneigenlijke gronden de Connectbox heb laten aansmeren!
"Ik had geen behoefte meer aan een duur snel internet abonnement en moest, zo gaf de telefoondame aan, om een langzamer internetabonnement te verwerven, overstappen van de Cisco naar de Connectbox".
Ik heb me de afgelopen week in een ultieme poging tot Ziggo Community Lid laten omtoveren, om via het forum een laatste poging te doen mijn cameradoel alsnog te bereiken.
Alles dat ik aan adviezen, ideeën en suggesties van u heb binnengekregen, heb ik diverse keren opgevolgd en uitgeprobeerd.
Helaas zonder positief effect.
Het enige dat ik niet gedaan heb en ook niet ga doen (ben "als de dood" dat "wat wel goed werkt" ook naar de "k" gaat), is terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Dank voor alles, ik gooi de handdoek in de ring en stap over naar een andere provider.

puppie

Level 16
  • 2345Posts
  • 61Oplossingen
  • 935Likes

@Nard jammer dat het niet gelukt is en jammer dat je overstapt naar een andere glas aanbieder.

Coax is alleen voor ziggo.

Heb je deze software voor foscam ook al eens geïnstalleerd 

https://www.foscam.com/downloads/app_software.html

Nard
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik werk met homewizard waar ik alles in huis binnenshuis en van buitenaf succesvol mee bestuur behalve, voorheen dus wel, mijn 2 buitencamera’s.
Mijn Foscam C2 camera’s waar ik er 4 van in huis heb bestuur ik met de Foscam app die daar speciaal voor bedoeld is.

Over een paar maanden verhuis ik dus ga ik sowieso alles opnieuw inrichten.

puppie

Level 16
  • 2345Posts
  • 61Oplossingen
  • 935Likes

ik ken homewizard niet dus daar kan ik je niet verder mee helpen, heb je misschien een linkje van dat programma?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5278Posts
  • 634Oplossingen
  • 2122Likes

Goedemorgen @Nard 

Zo te zien heeft @puppie je wel van hulp willen voorzien maar wachten wij nog op ontbrekende informatie. Heb je nog hulp nodig? Lever je dit dan aan?

Nard
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is eenvoudig te vinden op internet.

puppie

Level 16
  • 2345Posts
  • 61Oplossingen
  • 935Likes

Top.👍

Maar homewizard kan geen verbinding net camera's aan lees ik hier.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.homewizard.android.energy&hl=nl&gl=US

Nard
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat is de energy app.
tot december hebben mijn camera's perfect in combinatie met de klassieke homewizard app gewerkt zoals al mij lampen in huis ook nog met de klassieke aap zowel in huis als van buitenaf te bedienen zijn!

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjph4uR2cf9AhWF7bsIHUJiD2wQF...

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4128Posts
  • 545Oplossingen
  • 1908Likes

Hoe staat het er nu voor? Is het nog steeds niet gelukt? Hebben jullie misschien nog tips @Richard G. @Karel.?

Richard G.

Level 16
  • 1603Posts
  • 84Oplossingen
  • 825Likes

Het enige wat ik als tip kan geven is om de wifi netwerken te scheiden, dus er aparte 2.4GHz en 5GHz SSID's van te maken. De Homewizard wenst niet op 5GHz te communiceren en de ervaring leert dat dit wel eens tot problemen heeft geleid en het dan wel werkt als de netwerken gescheiden zijn.

Dat is geen 100% zekerheid altijd maar het is in elk geval wel te proberen. En dan de telefoon tijdens het instellen ook op het 2.4Ghz wifi netwerk even zetten. Als men klaar is kan de telefoon weer terug op 5Ghz.

Karel.

Level 16
  • 1593Posts
  • 191Oplossingen
  • 1009Likes

@Vincent  schreef:

Hoe staat het er nu voor? Is het nog steeds niet gelukt? Hebben jullie misschien nog tips @Richard G. @Karel.?

Heb geen tips, gebruik geen Homewizard en camera’s.

Nard
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Richard,
Dank voor de suggestie. Uitgeprobeerd maar werkt helaas ook niet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18402Posts
  • 1348Oplossingen
  • 6795Likes

@Nard Zo te zien is er al flink meegedacht met de hier aanwezige experts. Is het nog gelukt om de IP Camera's werkend te krijgen? En ter controle, heb je de benodigde portforwards ingesteld. Raadpleeg de (online) handleiding of website van de IP Camera variant voor extra informatie.

Nard
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Uiteraard de port forwards ingesteld. Dank voor het meedenken. Heb ziggo inmiddels opgezegd en geruild voor KPN. Even 2 providers tegelijkertijd. Bij KPN werkt het allemaal wel!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic