1
Vraag
2
Reacties
FFE

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ip adres komt uit in een andere woonplaats da

Hallo,

ik kreeg een pushmelding dat mijn ip adres is aangepast (log alleen bij bepaalde apps in bij een vast ip adres). als ik bekijk waar dit ip adres zit, kom ik uit in Tilburg (woon ik niet) en geregistreerde is bij een bedrijf  ripe.ncc (gezocht en dit bedrijf geeft ook ip adressen uit las ik).  mijn vraag is, kan dit kwaad en hoe kan ik checken of dit geen probleem is?

alvast dank voor het antwoord (als iemand het weet uiteraard)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
Expert
  • 16587Posts
  • 711Oplossingen
  • 5382Likes

Nee, eerlijk gezegd verwacht ik dat dit  verband zal houden met herindelingen binnen Ziggo. 

Dat het publieke IP adres elders staat geregistreerd is niet direct van belang, zolang het maar binnen Nederland is geregistreerd. 

Soms kan het invloed hebben op andere locatie gerichte zaken.

Doe ik op dit moment een publieke IP test kom ik voor IPv6 in Amsterdam uit terwijl ik op de grens van Gelderland met Utrecht woon terwijl mijn IPv4 in Apeldoorn uitkomt ook dat is niet correct.

Bekijk in context

4 Reacties 4
RoWi.

Level 20
Expert
  • 16587Posts
  • 711Oplossingen
  • 5382Likes

Zolang alles werkt is er niks aan de hand, consumenten hebben per definitie geen vast publiek IP adres in de praktijk veranderd dit bijna nooit uitzonderingen buiten beschouwing gelaten.

FFE
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

He Rowi, dank voor je bericht, alles werkt zoals het hoort. ik vond het alleen vreemd dat mijn inlog adres een paar honderd km ergens anders is? als ik het adres opzoek bij ripe.ncc dan staat er ook dat ziggo eigenaar is van dit adres. jij vermoed dat er niets aan de hand is? 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16587Posts
  • 711Oplossingen
  • 5382Likes

Nee, eerlijk gezegd verwacht ik dat dit  verband zal houden met herindelingen binnen Ziggo. 

Dat het publieke IP adres elders staat geregistreerd is niet direct van belang, zolang het maar binnen Nederland is geregistreerd. 

Soms kan het invloed hebben op andere locatie gerichte zaken.

Doe ik op dit moment een publieke IP test kom ik voor IPv6 in Amsterdam uit terwijl ik op de grens van Gelderland met Utrecht woon terwijl mijn IPv4 in Apeldoorn uitkomt ook dat is niet correct.

FFE
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

thx voor je snelle reactie

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic