Hallo,
ik kreeg een pushmelding dat mijn ip adres is aangepast (log alleen bij bepaalde apps in bij een vast ip adres). als ik bekijk waar dit ip adres zit, kom ik uit in Tilburg (woon ik niet) en geregistreerde is bij een bedrijf ripe.ncc (gezocht en dit bedrijf geeft ook ip adressen uit las ik). mijn vraag is, kan dit kwaad en hoe kan ik checken of dit geen probleem is?
alvast dank voor het antwoord (als iemand het weet uiteraard)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee, eerlijk gezegd verwacht ik dat dit verband zal houden met herindelingen binnen Ziggo.
Dat het publieke IP adres elders staat geregistreerd is niet direct van belang, zolang het maar binnen Nederland is geregistreerd.
Soms kan het invloed hebben op andere locatie gerichte zaken.
Doe ik op dit moment een publieke IP test kom ik voor IPv6 in Amsterdam uit terwijl ik op de grens van Gelderland met Utrecht woon terwijl mijn IPv4 in Apeldoorn uitkomt ook dat is niet correct.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zolang alles werkt is er niks aan de hand, consumenten hebben per definitie geen vast publiek IP adres in de praktijk veranderd dit bijna nooit uitzonderingen buiten beschouwing gelaten.
He Rowi, dank voor je bericht, alles werkt zoals het hoort. ik vond het alleen vreemd dat mijn inlog adres een paar honderd km ergens anders is? als ik het adres opzoek bij ripe.ncc dan staat er ook dat ziggo eigenaar is van dit adres. jij vermoed dat er niets aan de hand is?
Nee, eerlijk gezegd verwacht ik dat dit verband zal houden met herindelingen binnen Ziggo.
Dat het publieke IP adres elders staat geregistreerd is niet direct van belang, zolang het maar binnen Nederland is geregistreerd.
Soms kan het invloed hebben op andere locatie gerichte zaken.
Doe ik op dit moment een publieke IP test kom ik voor IPv6 in Amsterdam uit terwijl ik op de grens van Gelderland met Utrecht woon terwijl mijn IPv4 in Apeldoorn uitkomt ook dat is niet correct.
thx voor je snelle reactie
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.