1
Vraag
2
Reacties
Marco__M

Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

internetverbinding verbroken bij gebruik FRITZ!Box

Hallo,

sinds kort heb ik een nieuwe router, de AVM FRITZ!Box 6660 Cable. Die is achter de modem van Ziggo geplaatst en de modem van Ziggo is in bridge-modus gezet. Sindsdien heb ik er last van dat de internetverbinding regelmatig wordt verbroken. Ik heb geen idee waar het probleem ligt en Ziggo kan dit op afstand ook niet zien.
Kan iemand me helpen?

Bij voorbaat dank,

Marco

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Fijn dat het gelukt is om de webinterface te bereiken, ik wist niet zeker of het zou lukken op deze manier.

 

Er is vrij veel ruis (hoge CER (RS errors) + lage MER) aanwezig in de downstream, vooral op de hogere frequenties, de MER daalt hier onder het acceptabel minimum van 35 dB. Het vermogen is goed in zowel DS als US, in de US iets aan de lage kant door versterker.

 

Mijn advies is om het AOP (TRAS-10/1000) te laten vervangen door een TRISZ-DG300, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. Hij kan dan ook meteen een splitter POA-01-B of POA-254 plaatsen met nieuwe IEC/F- of F/F-kabel naar het modem. Hopelijk lost dit het ruisprobleem op, anders is verder onderzoek nodig.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 798Posts
  • 116Oplossingen
  • 207Likes

Hallo @Marco__M , wat fijn om te lezen dat je zoveel hulp krijgt op onze Community met je probleem.
 

Ik heb alle bevindingen meegelezen en heb hierna een monteur voor je ingepland. Daarvan krijg je straks een bevestiging per mail. Ben je niet thuis tijdens het ingeplande moment? Geen probleem! Je kunt eenvoudig via je eigen MijnZiggo account deze afspraak straks verzetten naar een tijdstip dat wel uitkomt.


Ik stuur je voor de zekerheid apart nog een nieuwe kabel + splitter toe. Dan heb je deze sowieso in huis voordat onze monteur langskomt.

Hou je ons op de hoogte van je ervaringen? 

Bekijk in context

24 Reacties 24
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Als je niet in voormalig UPC-gebied woont, dan kun je het modem van de FRITZ!Box door Ziggo laten activeren. Het Ziggo-modem is dan niet meer nodig. In voormalig UPC-gebied komt de mogelijkheid om een eigen modem te laten activeren binnenkort beschikbaar. Zie ook deze pagina.

 

Ervaar je de problemen zowel via ethernet (bekabeld) als Wi-Fi? Geldt dit voor een of meerdere apparaten?

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

de problemen zijn er zowel bekabeld als draadloos. Voor zover ik kan beoordelen hebben alle apparaten er last van. De router (Fritz 6660) laat ook in de logbestanden zien dat de verbinding met internet verbroken wordt en korte tijd later hersteld wordt.

Ik zou de FRITZ!Box inderdaad door Ziggo kunnen activeren, maar dat heeft nu geen prioriteit voor me. Ik neem tenminste aan, dat dit geen oplossing voor de internetproblemen is.

 

 

Naamloos.jpg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

bijgevoegd twee foto's. Kun je hier wijs uit? Het mag duidelijk zijn dat er nog eea verplaatst moet worden.....

 

Het lukt me niet om de downstream en upstreamgegevens te vinden. Ook niet met de app van Ziggo. Misschien vanwege de bridge-modus?

 

 

IMG_2052.jpg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

In bridge mode kun je (de webinterface van) het modem bereiken via 192.168.100.1.

 

Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd en aan vervanging toe. Verder is modem op versterker niet meer de aanbevolen aansluitwijze.

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

en de foto met meer overzicht....IMG_2051.jpg

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank,

 

192.168.100.1 leidt me naar Fritz6660 ipv naar Ziggo-modem. Zie bijgevoegde schermafdruk 

Naamloos2.jpg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Je gebruikt dus 192.168.100.0/24 als LAN-subnet, dat conflicteert met het modem. Heb je de mogelijkheid om dit aan te passen? Bij nader inzien: mogelijk is 192.168.100.1 altijd bereikbaar gezien de FRITZ!Box ook een kabelmodem is en gebruik je 192.168.178.0/24 als LAN-subnet.

 

Anders zou je mogelijk de webinterface kunnen bereiken door een PC direct op het modem aan te sluiten en bijvoorbeeld 192.168.100.2 statisch in te stellen op de ethernet-interface van de PC.

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet niet of het goed begrijp, maar volgens mij gebruik ik een ander subnet. Onderstaand mijn instellingen 

Naamloos3.jpg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Ik had mijn bovenstaande reactie nog aangepast. Het lijkt erop dat de FRITZ!Box altijd op 192.168.100.1 bereikbaar is, net als het SmartWifi modem, puur omdat het ook een kabelmodem is.

 

Je kunt mijn andere suggestie nog proberen.

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb een kabelverbinding tot stand gebracht tussen laptop en Ziggo-modem, maar ik krijg geen verbinding op dit adres. Zie de bijgevoegde printscreen.

Is er nog een mogelijkheid?

 

Naamloos4.jpg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, je dient in dit geval 192.168.100.2 als statisch IP-adres in te stellen op de (ethernet-interface van de) PC en vervolgens 192.168.100.1 te openen in de browser.

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dit is de output

upstream

Upstream

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

52000000

38

5.120

64qam

1

2

58800000

38

5.120

64qam

4

3

36000000

37

5.120

64qam

3

4

44500000

38

5.120

64qam

2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

2.0

0

0

4

0

2

2.0

0

0

5

0

3

2.0

0

0

3

0

4

2.0

0

0

0

0

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

downstream:

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

610000000

2

36

256qam

2

2

602000000

2

36

256qam

1

3

618000000

3

36

256qam

3

4

626000000

3

36

256qam

4

5

634000000

3

35

256qam

5

6

642000000

3

35

256qam

6

7

650000000

3

35

256qam

7

8

658000000

3

35

256qam

8

9

666000000

3

35

256qam

9

10

674000000

2

35

256qam

10

11

682000000

2

35

256qam

11

12

690000000

2

35

256qam

12

13

698000000

2

35

256qam

13

14

706000000

2

35

256qam

14

15

714000000

1

35

256qam

15

16

722000000

1

35

256qam

16

17

730000000

2

35

256qam

17

18

738000000

2

35

256qam

18

19

746000000

2

35

256qam

19

20

754000000

2

35

256qam

20

21

826000000

0

34

256qam

29

22

834000000

0

34

256qam

30

23

842000000

0

34

256qam

31

24

850000000

0

34

256qam

32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Pre RS Errors

Post RS Errors

1

Goed (Locked)

36.387

52195106582

2324

2

Goed (Locked)

36.610

52193815980

2105

3

Goed (Locked)

36.387

52193816797

3187

4

Goed (Locked)

36.610

52193814320

4516

5

Goed (Locked)

35.780

52193806040

9731

6

Goed (Locked)

35.780

52193814338

4815

7

Goed (Locked)

35.595

52193811630

8677

8

Goed (Locked)

35.595

52193805306

14056

9

Goed (Locked)

35.595

52193798176

22405

10

Goed (Locked)

35.595

52193765746

47721

11

Goed (Locked)

35.595

52193799090

24718

12

Goed (Locked)

35.595

52112657710

41011

13

Goed (Locked)

35.595

52164474440

54526

14

Goed (Locked)

35.595

52193732469

87998

15

Goed (Locked)

35.084

52193617751

196641

16

Goed (Locked)

35.084

52193621460

201652

17

Goed (Locked)

35.084

52193691734

134123

18

Goed (Locked)

35.595

52177437629

106717

19

Goed (Locked)

35.084

52150213922

219904

20

Goed (Locked)

34.926

52164445738

253812

21

Goed (Locked)

34.346

52190777893

3049134

22

Goed (Locked)

34.346

52175018167

2711930

23

Goed (Locked)

34.346

52105762186

2746110

24

Goed (Locked)

34.484

52108965358

3892022

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Fijn dat het gelukt is om de webinterface te bereiken, ik wist niet zeker of het zou lukken op deze manier.

 

Er is vrij veel ruis (hoge CER (RS errors) + lage MER) aanwezig in de downstream, vooral op de hogere frequenties, de MER daalt hier onder het acceptabel minimum van 35 dB. Het vermogen is goed in zowel DS als US, in de US iets aan de lage kant door versterker.

 

Mijn advies is om het AOP (TRAS-10/1000) te laten vervangen door een TRISZ-DG300, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. Hij kan dan ook meteen een splitter POA-01-B of POA-254 plaatsen met nieuwe IEC/F- of F/F-kabel naar het modem. Hopelijk lost dit het ruisprobleem op, anders is verder onderzoek nodig.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 798Posts
  • 116Oplossingen
  • 207Likes

Hallo @Marco__M , wat fijn om te lezen dat je zoveel hulp krijgt op onze Community met je probleem.
 

Ik heb alle bevindingen meegelezen en heb hierna een monteur voor je ingepland. Daarvan krijg je straks een bevestiging per mail. Ben je niet thuis tijdens het ingeplande moment? Geen probleem! Je kunt eenvoudig via je eigen MijnZiggo account deze afspraak straks verzetten naar een tijdstip dat wel uitkomt.


Ik stuur je voor de zekerheid apart nog een nieuwe kabel + splitter toe. Dan heb je deze sowieso in huis voordat onze monteur langskomt.

Hou je ons op de hoogte van je ervaringen? 

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Meindert,

dank voor je hulp. Ik zal eea terugkoppelen via het forum.

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je hulp. Zoals je kunt lezen is er al een afspraak met een monteur ingepland. Ik zal via dit forum een terugkoppeling geven.

Marco__M
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

de monteur heeft vorige week e.e.a. vervangen in de meterkast en een instelling veranderd (mbt een stack). Sindsdien krijg ik geen meldingen meer over verstoringen mbt ipv4, maar nog wel ipv6. 
Internetvergaderen gaat helaas nog steeds niet, dus het probleem bestaat nog.

😞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.