1
Vraag
2
Reacties
Pieter1961

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

internetverbinding instabiel

Sinds 2-3 maanden is de internetverbinding erg instabiel. Dan weer even verbinding en dan weer niet. Mijn Ubee EVW312B modem/router staat, op mijn vraag, in alleen modem-stand omdat wifi erg slecht was hier. Ik had de TP-link deco P9 wat aanvankelijk een redelijk stabiele verbinding gaf zowel bekabeld als wifi. maar om een nog onduidelijke reden is zowel bekabeld als wifi de verbinding erg instabiel geworden. Het hapert regelmatig waardoor bv bij Teams het beeld bevriest of bij het werken met documenten in de cloud dit even niet mogelijk is. Ik heb aanvankelijk de schuld bij de TP-link gelegd en heb Netgear Orbi's aangeschaft maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Als ik verbinding heb dan is de snelheid wat die hoort te zijn maar het is dus erg instabiel. Ik denk nu dat het probleem dus in de Ubee modem zit. Hoe kan ik weer zorgen dat ik een stabiel internet krijg? Al was het maar om de vrede in huis (met internet-afhankelijke kinderen) te bewaren.

 

Pieter-Jan

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

De monteur is geweest. Erg behulpzaam en uitgelegd wat er mogelijk aan de hand was en wat er gedaan moest worden. Hij heeft de verbinding naar aansluiting voor de splitter opnieuw aangelegd, daar zat nog een "oude" type kabel als tussenstuk. Verder ook aansluiting waar de splitter op komt geheel vervangen. Deze was ook verouderd. Als laatste heeft hij ook in de wijkkast nog een aansluiting vervangen. Deze was gecorrodeerd. Het signaal zou nu goed doormoeten komen volgens zijn metingen. Wij gaan het in de gaten houden en laat nog weten wat de bevinden zijn.

 

Groeten,

 

Pieter-Jan

Bekijk in context

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Het probleem is uiteindelijk opgelost. Na veel trial and error pogingen bleek het uiteindelijk de Apple Time capsule te zijn. Ik had deze op het netwerk aangesloten als een backup schijf van mijn MacBook. Echter om onduidelijke redenen blijft hij continue storingen geven welke steeds erger werden. Het netwerk is nu heerlijk stabiel en functioneert zoals het moet zijn.

 

Alle forumleden dank voor het meedenken aan dit probleem.

 

Pieter-Jan

Bekijk in context

51 Reacties 51
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dan snel op zoek naar een mogelijke oorzaak.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Beste Bert,

 

Dank voor je supersnelle reactie. Ik heb alles wat ik kan vinden als bijlage meegestuurd. De netwerkhistorie kon ik zo snel niet vinden. Ik hoop dat jij hier al wat aan hebt.

Alvast mijn dank.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik zie een te hoge weerstand richting Ziggo die veroorzaakt zou kunnen worden door de splitter en die dus de haperingen kan veroorzaken

Kun je die eens weghalen en de kabel met de groene rand direct in de wandcontactdoos stoppen?

 

Daarna het modem 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk start en over een uur of langer de waarden uit je modem nog eens hier plaatsen?

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Beste Bert,

 

Ik heb de splitter verwijdert en de modem 30 sec van het stroom gedaan. Vooralsnog lijkt het wat stabieler te werken wat betreft Wifi. Zal ook nog eens kijken wat het bekabelde internet doet.

In bijlage nog even de nieuwe waarden.

Groeten,

 

Pieter-Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Pieter1961 Dat ziet er al een stuk beter uit.

 

Mocht de wifi nu toch niet goed blijven werken, dan kan een Ziggo moderator/medewerker je in ieder geval gratis een nieuwe splitter sturen en een nieuwe kabel naar je modem om het modem volgens de laatste standaard aansluitwijze aan te sluiten en niet meer achter een versterker, wat nog wel eens storingen veroorzaakt en mogelijk zelfs een nieuw hedendaags modem.

 

Laat het hier weten wat je ervaringen zijn.

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Dank Bert voor het advies. Ik zal het even een week in de gaten houden en zal het hier even posten. Misschien ter lering ende vermaak van de forumleden.

Groeten,

 

Pieter-Jan

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Beste Bert,

 

Helaas was het van korte duur. Vanochtend met geen van de apparaten (zowel wifi als bekabeld) internet. Alles losgemaakt van stroom. coax 30 sec eraf gehaald en weer opnieuw aangesloten. Echter blijft de verbinding instabiel. Ik heb even weer een printscreen van up/downstream ingevoegd. Wie weet kom jij er uit.

 

Verder hoop ik ook dat een Ziggo medewerker of moderator mee kijkt om te adviseren wat we nog kunnen doen om het internet te stabiliseren.

Groeten,

 

Pieter-Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dan lijkt het tijd te worden voor een nieuw modem, nieuwe splitter en kabel naar je modem.

Morgen komt een Ziggo moderator in dit topic langs.

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Dank Bert,

 

Ik laat weten hoe het verder afgelopen is. Wacht de reactie van de Ziggo moderator af.

Groeten en fijne paasdagen.

 

Pieter-Jan

Lekker makkelij

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Beste Lekker makkelijk,

 

Dat heb ik al eerder gedaan. Resteknop tenminste 30 seconde ingedrukt maar dat gaf geen verbetering.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Er is een nieuwe opdruksplitter met een extra kabel onderweg naar jouw adres @Pieter1961. Als ik het goed zie gaat het signaal naar de modem via de versterker. Met de nieuwe onderdelen moet het mogelijk zijn om de modem 'te isoleren' van de versterker, door de modem direct op de splitter aan te sluiten. Dit komt vaak de stabiliteit ten goede.

 

Het duurt natuurlijk nog even voordat je dat aan jullie kant hebt uitgedokterd.

Wanneer de verbinding toch weer instabiel is dan zien we graag weer een screenshot van de (tot nu toe prima) signaalwaarden genomen op een instabiel moment. Mocht je nog bedraad aangesloten apparatuur hebben dan horen we ook graag of die ook een instabiele internetverbinding laat zien.

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Beste Anne,

 

Dank voor je reactie. Ik zal kijken of de nieuwe splitter en kabel tot verbetering leidt. Tot nu toe hebben wij zowel met Wifi alsook bekabeld instabiel internet. Hopelijk gaat dit werken. Anders laat ik het even weten.

Groeten,

 

Pieter-Jan

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Pieter1961 Is goed! We wachten jouw berichtgeving dan even af. Nog een fijne dag gewenst! 😉

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Beste Anne en Paul,

 

Ik heb afgelopen woensdag de splitter en kabel binnen gekregen en geïnstalleerd. Daarbij alles weer van stroom gehaald en de modem gereset. Het heeft de stabiliteit iets verbeterd in de zin dat langduriger niet internetten niet meer voorkomt. Echter merken wij nog steeds dat zowel qua bekabeld als wifi heel regelmatig even 30 seconden tot 1 minuut internet weg is en dan weer terugkomt. Verder moet ik zowel mijn mobiel als ook mijn laptops een keer per dag opnieuw opstarten om op internet te komen. Met de bekabelde computer heb ik tot nu toe 3 keer de opdracht "netwerk opnieuw instellen" moeten uitvoeren. Helaas dus nog geen stabiele verbinding. Ik heb weer een upstream/downstream printscreen toegevoegd.

Hopelijk kunnen jullie een verdere oplossing bieden die tot verbetering leidt. 

Groeten,

 

Pieter-Jan

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Pieter1961 Balen dat de verbinding nog niet helemaal lekker werkt! De verbinding zelf (tussen modem en ons netwerk) ziet er verder keurig uit, en daar zie ik verder geen afwijkingen terug. Ik vermoed zelf dus ook dat het probleem mogelijk in het modem zelf zit. Het lijkt mij verstandig om het modem kosteloos voor je te vervangen. Heb je dan het liefst een SmartWifi modem of een Ubee1318ZG (non-wifi) modem ter vervanging van het Ubee321B modem? Laat het mij maar weten. 

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Beste Paul,

Dank voor je snelle beantwoording en de mogelijkheid om de modem om te wisselen. Ik twijfel even over welk modem. Ik kan namelijk de Orbi in access point modus zetten maar heb wel veel "ijzer" etc tussen modem en rest van het huis. Ik neig dus een beetje naar de Ubee 1318ZG. Maar zijn er behalve wifi nog andere voordelen die de Smartwifi modem heeft boven de Ubee?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Pieter1961 Heel graag gedaan! Afgezien van de SmartWifi functionaliteit zijn er geen extra voordelen t.o.v. het Ubee 1318ZG modem. Aangezien je een eigen Orbi (Router) in je netwerksetup hebt, lijkt de keuze voor een Ubee1318ZG in dit geval het verstandigst. Je zal hoogstwaarschijnlijk SmartWifi niet gebruiken omdat je eigen router het (wifi) netwerkverkeer verder al regelt. Maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou. Laat het maar weten, dan stuur ik het gewenst modem op. 

Pieter1961
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Prima Paul. Dan kies ik inderdaad voor de Ubee 1318ZG. Nogmaals dank voor jullie snelle service.

Groeten,

 

Pieter-Jan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic