1
Vraag
2
Reacties
avbeuzekom

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

internetsnelheid niet naar verwachting sinds werkzaamheden

Afgelopen periode is er onderhoud geweest in mijn wijk aan het ziggo netwerk, daarop de modem zoals gevraagd gereset, echter sinds die tijd valt met regelmaat de verbinding weg, ook zie ik dat mijn snelheid regelmatig wisselt. Om uit te sluiten dat het door het Wifi signaal komt nu ook een kabel aangesloten op het modem, echter mijn snelheid blijft tussen de 250 en 300 mbps, dit terwijl de verbinding 600 mbps zou moeten zijn.

De properties van mijn netwerkverbinding geeft 100mbps aan, echter dit is de verbinding naar de router.

Het lijkt dan toch echt in de verbinding naar buiten niet goed te gaan.

Bij gebruik van apps op mijn televisie ervaar ik ook verminderde snelheid, hier ondervindt ik nu vaak dat tijdens het kijken er gebufferd wordt.

iemand enig idee? meer ervaringen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @avbeuzeko , welkom op onze Community. Fijn dat onze leden je hiermee mogen helpen en dat je hulp hebt gevraagd voor dit probleem. Aan de foto`s kunnen we inderdaad zien dat je hoofdaansluiting wat ouder is. Tijd om deze te vervangen!
 

Ik heb een monteur ingepland voor je om deze hoofdaansluiting te vervangen. Je krijgt straks van mij een bevestiging in je mail. Lees deze wel goed door.

Ben je niet thuis aanwezig op het geselecteerde tijdstip? Geen probleem! Via je eigen Mijn Ziggo account kun jij heel eenvoudig deze afspraak verplaatsen naar een tijdstip dat wel uitkomt.


Ik ben ervan overtuigd dat je met de nieuwe hoofdaansluiting, geen problemen meer ervaart met onze diensten! 

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status? Indien je geen SmartWifi modem (Connectbox) gebruikt, zie dan deze instructies.

avbeuzekom
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

avbeuzekom_0-1665572795126.pngavbeuzekom_1-1665572837133.png

avbeuzekom_2-1665572897468.png

Dit is wat er in de connectbox staat

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In de downstream is het vermogen laag, in de log is kanaaluitval (MDD timeout) zichtbaar, met partial bonding als gevolg. Kun je ook de tweede downstream-tabel plaatsen?

 

Verder kijk ik nog uit naar een of meerdere foto's van de installatie.

avbeuzekom
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

avbeuzekom_0-1665574481393.png

Foto's moet ik nog maken

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Op kanaal 23 en 24 (CID 31 en 32) is ruis aanwezig, mogelijk door instraling van 4G. Dit veroorzaakt partial bonding en waarschijnlijk ook de instabiliteit.

avbeuzekom
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat doe ik dan om dit te verbeteren?

Er is in de meterkast geen 4g apparaat aanwezig en ja er worden in huis  4g apparaten (mobiel) gebruikt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn van de verschillende providers meerdere zenders in je omgeving die 4G en 5G gebruiken.

 

Wat betreft de verbetering: Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

avbeuzekom
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

20221012_145124.jpg

20221012_145332.jpg

Ik hoop dat dit de AOP is...

Ik had een andere connectie verwacht

20221012_145605.jpg

20221012_145613.jpg

    

avbeuzekom
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Overigens reset het modem zich nu met enige regelmaat. De verbinding is iedere keer verdwenen.

Dat gebeurd sinds vandaag.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP (DCB-2F) is zeer verouderd, overigens de eerste keer dat ik dit bijzondere type zie. De versterker (FDU-44) is tevens verouderd, verder is modem op versterker niet meer de hedendaagse aansluitwijze. Ik zie ook een splitter en twee multitaps, maar die zijn zo te zien niet meer in gebruik.

 

Mijn advies is een monteursafspraak voor het plaatsen van een nieuw AOP (TRISZ-DG300), een splitter op het AOP (POA-254) met nieuwe IEC/F-kabel naar de versterker en nieuwe stekkers op de drie TV-kabels.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Voer s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

avbeuzekom
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

gegevens ingevuld.

 

In elk geval bedankt voor je antwoorden.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@avbeuzekom Dit is een aansluiting uit de vorige eeuw?

Dan is het niet vreemd dat er van alles misgaat met 4G 5G Digitenne en andere signalen.

 

Een monteur kan de 1e wandcontactdoos gratis vervangen met een splitter en nieuwe passende kabel naar je modem.

De rest van de aansluitingen zijn voor jezelf, maar kan een monteur tegen kostprijs in orde maken met zo nodig b.v. een nieuwe versterker en aansluitingen.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik denk dat het AOP zeker 30 jaar oud is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat was tegelijkertijd @tobiastheebe 🙂

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @avbeuzeko , welkom op onze Community. Fijn dat onze leden je hiermee mogen helpen en dat je hulp hebt gevraagd voor dit probleem. Aan de foto`s kunnen we inderdaad zien dat je hoofdaansluiting wat ouder is. Tijd om deze te vervangen!
 

Ik heb een monteur ingepland voor je om deze hoofdaansluiting te vervangen. Je krijgt straks van mij een bevestiging in je mail. Lees deze wel goed door.

Ben je niet thuis aanwezig op het geselecteerde tijdstip? Geen probleem! Via je eigen Mijn Ziggo account kun jij heel eenvoudig deze afspraak verplaatsen naar een tijdstip dat wel uitkomt.


Ik ben ervan overtuigd dat je met de nieuwe hoofdaansluiting, geen problemen meer ervaart met onze diensten! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic