1
Vraag
2
Reacties
rogiers

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internetgebruik connect box uitlezen

Is het op een manier mogelijk om vanaf de LAN kant van het modem via een API of SNMP uit te lezen hoeveel data erdoor heen gaat? Ik heb een Ziggo Connect Box.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
rogiers wrote:
Nee, ik wil graag een grafiek maken over tijd van het dataverkeer wat mijn huishouden gebruikt. Het gaat niet om de maximale netwerksnelheid, gewoon hoeveel er op dat moment gebruikt wordt


Eigen 'geavanceerde' router of een managed switch. Het is ook mogelijk om een Linux of Windows doosje op te tuigen met bijvoorbeeld Wireshark.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Is het niet makkelijker om 2 computers/laptops met een UTP kabel aan te sluiten en dan van de ene naar de andere een flink bestand te kopieren?

In Taakbeheer en Prestaties kun je dan precies zien wat er door komt.
rogiers
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik wil graag een grafiek maken over tijd van het dataverkeer wat mijn huishouden gebruikt. Het gaat niet om de maximale netwerksnelheid, gewoon hoeveel er op dat moment gebruikt wordt
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
rogiers wrote:
Nee, ik wil graag een grafiek maken over tijd van het dataverkeer wat mijn huishouden gebruikt. Het gaat niet om de maximale netwerksnelheid, gewoon hoeveel er op dat moment gebruikt wordt


Eigen 'geavanceerde' router of een managed switch. Het is ook mogelijk om een Linux of Windows doosje op te tuigen met bijvoorbeeld Wireshark.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic