1
Vraag
2
Reacties
Professor_Frog

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet werkt, maar kan geen toegang krijgen tot werkomgeving, of ziggo.nl

Internet werkt, en kan allemaal sites bezoeken, maar mijn werkomgeving site is niet toegankelijk, evenals ziggo.nl. Ik krijg de melding: "Kan geen verbinding maken"

Heb gebeld met klanten service, alle stappen doorlopen, en uiteindelijk is het IP protocol omgezet van ipv6 naar ipv4. Het resultaat hiervan is dat het internet nu helemaal niet meer werkt op de laptop. Overigens leek dit niet het probleem, aangezien een vriend ook op ziggo ipv6 zit en wel op de werkomgeving kon komen.
Volgens klantenservice kan dit niet terug worden gezet, wat mij onzin lijkt.

Op de ipad en android telefoons kunnen we wel nog op internet, maar nog steeds niet op de werkomgeving of ziggo.nl. Dit is dan ook het probleem waar ik deze topic voor start.

Andere topics spreken van problemen met mcafee, maar dat hebben we niet op de laptop staan, en al helemaal niet op android of ipad.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Probeer eerst eens vanuit > instellingen netwerk en internet > netwerkstatus > netwerk opnieuw instellen

Daarna zien we verder.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Professor_Frog
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald Ziggo op advies van webcare medewerker tag ik jou mee. :nerd:
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Had dat ook met chrome en kon wel inloggen op andere browsers, heb de cookies verwijderd en kon toen wel weer op de website met chrome.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Zet de laptop eens uit. Dus niet in de slaapstand.
Dan de stekker van het modem een minuut uit het stopcontact.
Het modem even de tijd gunnen om volledig op te starten.
Pas daarna de laptop opnieuw opstarten.
Door veranderingen kunnen sommige adapters in de war raken.
Met genoemde procedure kunnen ze opnieuw aan elkaar "wennen".
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Professor_Frog Welkom op de Community. Heb je de suggesties van RodneyFortuna en KBX458 al uitgeprobeerd? We zijn erg benieuwd naar je bevindingen.
Professor_Frog
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sander Ziggo wrote:
Professor_Frog Welkom op de Community. Heb je de suggesties van RodneyFortuna en KBX458 al uitgeprobeerd? We zijn erg benieuwd naar je bevindingen.

Het heeft geen effect gehad.
De wifi geeft aan: Geen internet, beveiligd.
Er is dus totaal geen internet meer geweest op de laptop sinds de wissel van ipv6 naar ipv4.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Professor_Frog Dus het is niet alleen je werkomgeving en ziggo.nl maar totaal geen verbinding meer? Hoe gaat het sinds het terugzetten van IPv6 naar IPv4 op je andere apparaten?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Probeer eerst eens vanuit > instellingen netwerk en internet > netwerkstatus > netwerk opnieuw instellen

Daarna zien we verder.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
KBX458 wrote:
Zet de laptop eens uit. Dus niet in de slaapstand.
Dan de stekker van het modem een minuut uit het stopcontact.
Het modem even de tijd gunnen om volledig op te starten.
Pas daarna de laptop opnieuw opstarten.
Door veranderingen kunnen sommige adapters in de war raken.
Met genoemde procedure kunnen ze opnieuw aan elkaar "wennen".


Adapters in de war? Aan elkaar wennen? Jij dicht techniek wel erg menselijke eigenschappen toe.

Ik zou graag de output van ipconfig /all en een traceroute naar de genoemde sites hier zien.
Professor_Frog
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben de netwerk adapter opnieuw ingesteld (apparaatbeheer en dan uitschakelen en weer aanzetten), en toen was het probleem opgelost. Zeer vreemd want ik dacht dat dit ook gebeurde bij een herstart van de laptop. Probleem lijkt nu volledig opgelost.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Adapters kunnen op verschillende manieren dwars liggen in verbindingen. Om een oplossing te vinden moet je soms het probleem op ogenschijnlijk ongebruikelijke manieren benaderen met vallen en opstaan.
Goed te horen dat het is opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic