Bij de online virusbescherming komt de mededeling: "updatecontrole voltooid, uw bescherming is bijgewerkt" maar óók " databases zijn verouderd". Als ik het virusbeschermingsprogramma open, wordt aangegeven dat de virusbescherming is uitgeschakeld. Klikken op "bijwerken" levert geen actie op.
Een eerder gegeven oplossing van een externe tool werkt niet omdat safari de app niet herkent. Inloggen bij ziggo en naar de online virusbescherming gaan helpt ook niet.
Weet iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Vincent gaan we proberen te fixen.
Ik zie @EEAA dat je Montery gebruikt zelfde als ik.
Wat je beste kan doen is het volgende.
Download voor je Mac de F-Secure Remove tool
klik deze aan en verwijder geheel Ziggo Safe Online.
Herstart daarna je Mac en ga dan als volgt aan de slag.
Ga naar www.ziggo.nl en log in de rechter bovenhoek in Mijn Ziggo
Ga naar Producten toe en kies tabblad Internet
Als je naar beneden scrolt zie je de optie Beveiliging instellen
Als je deze aanklikt komt het oranje scherm op en je ziet, je de Licenties die niet gebruikt worden kun je verwijderen door vrij te geven, en je ziet op het Oranje Op dit Apparaat installeren, klik daar op en dan doorloop je de stappen.
Op het einde ga je naar Systeemvoorkeuren, Beveiliging en Privacy en bij Firewall moet je toestaan aanklikken voor activatie en je hebt dan Safe Online weer netjes op de Mac Staan.
Een Mac zal geen .exe gebruiken maar een pkg of dmg
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
dan krijg ik het volgende bericht:
Safari kan het bestand 'fsaua-reset.exe' niet openen, omdat er geen app beschikbaar is om het te openen. Dat geldt voor alle fsaua opties.
Hmm, wat vreemd. Speelt het probleem op 1 of meerdere apparaten? Heb je wel de mogelijkheid om Safe Online te verwijderen via deze stappen? Geef vervolgens de licentie vrij. Hierna kun je Safe Online weer installeren. Mocht het dan nog spelen, dan ben ik benieuwd op welk apparaat je dit precies ervaart en op welke iOS deze draait.
Verwijderen en installeren heeft tot resultaat dat ik nu een safe online logo heb met een vraagteken erin. Er op klikken geeft geen inhoud. Ik werk met mac OS monterey 12.6.3.
Hmm, dat is vreemd. Als het goed is ben jij bekend met Safe Online in combinatie met iOS @Dave. Zie jij wellicht nog iets waardoor het misgaat?
@Vincent gaan we proberen te fixen.
Ik zie @EEAA dat je Montery gebruikt zelfde als ik.
Wat je beste kan doen is het volgende.
Download voor je Mac de F-Secure Remove tool
klik deze aan en verwijder geheel Ziggo Safe Online.
Herstart daarna je Mac en ga dan als volgt aan de slag.
Ga naar www.ziggo.nl en log in de rechter bovenhoek in Mijn Ziggo
Ga naar Producten toe en kies tabblad Internet
Als je naar beneden scrolt zie je de optie Beveiliging instellen
Als je deze aanklikt komt het oranje scherm op en je ziet, je de Licenties die niet gebruikt worden kun je verwijderen door vrij te geven, en je ziet op het Oranje Op dit Apparaat installeren, klik daar op en dan doorloop je de stappen.
Op het einde ga je naar Systeemvoorkeuren, Beveiliging en Privacy en bij Firewall moet je toestaan aanklikken voor activatie en je hebt dan Safe Online weer netjes op de Mac Staan.
Een Mac zal geen .exe gebruiken maar een pkg of dmg
Gelukt! Dank voor de hulp!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.