@Vincent gaan we proberen te fixen.
Ik zie @EEAA dat je Montery gebruikt zelfde als ik.
Wat je beste kan doen is het volgende.
Download voor je Mac de F-Secure Remove tool
klik deze aan en verwijder geheel Ziggo Safe Online.
Herstart daarna je Mac en ga dan als volgt aan de slag.
Ga naar www.ziggo.nl en log in de rechter bovenhoek in Mijn Ziggo
Ga naar Producten toe en kies tabblad Internet
Als je naar beneden scrolt zie je de optie Beveiliging instellen

Als je deze aanklikt komt het oranje scherm op en je ziet, je de Licenties die niet gebruikt worden kun je verwijderen door vrij te geven, en je ziet op het Oranje Op dit Apparaat installeren, klik daar op en dan doorloop je de stappen.
Op het einde ga je naar Systeemvoorkeuren, Beveiliging en Privacy en bij Firewall moet je toestaan aanklikken voor activatie en je hebt dan Safe Online weer netjes op de Mac Staan.
Een Mac zal geen .exe gebruiken maar een pkg of dmg