HansDE

Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

internet valt vaak weg

Beste allemaal, een jaar of anderhalf geleden had ik het probleem dat de internet verbinding hier in huis vaak weg viel, ik heb toen hier hulp gevraagd en ben fantastisch geholpen, dus nu maar een nieuwe poging (helaas!). Indertijd bleek het te liggen aan de wifi van de Neff oven, Die heb ik toen uitgezet en dat hielp. (Is die Neff wifi trouwens nog steeds incompatibel met ziggo, of is dat inmiddels opgelost?

Sinds een aantal maanden is het echter weer helemaal mis: mijn verbinding is vaak erg traag en valt ook vaak helemaal weg. Dit gebeurt op allerlei tijden gedurende de dag (gisteren bijvoorbeeld om 16:42, om 22:10 en om 22:35 en als bonus zojuist om 7:38 weer) Ik weet van vorige keer dat ik allerlei gegevenslogs hier geplaatst heb, dus doe ik maar weer een poging, als er een makkelijkere manier is dan screenshots hoor ik het graag

 

Alvast bedankt,

Hans

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

tot nu toe geen problemen meer gehad. De monteur heeft vrijdag ook nog even contact met me gehad, maar ook die zag geen problemen meer hier met de verbinding, dus kennelijk heeft het vervangen van het aansluitpunt goede gevolgen!

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Is die Neff wifi trouwens nog steeds incompatibel met Ziggo, of is dat inmiddels opgelost?"

Bij mijn weten is dat opgelost.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Hoi Bert, bekende naam van de vorige keer dat in de problemen zat, volgens mij. Hierbij de foto 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dat ziet er goed uit.

Ik zie toch wat problemen in je signaal, vooral up.

 

Mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond.

Zij komen binnenkort hier voorbij.

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ik hoop het, want internet en tv kijken zijn hier de laatste tijd echt niet leuk meer

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie vooral signaalproblemen in de downstream als ik de logs bekijk. Met regelmaat is er kanaaluitval (RCS partial service, sync loss). De upstream benadert het maximum zendvermogen van 51 dBmV en op CID 3 is de frequentie afwijkend. Al met al lijkt het een ruisprobleem te zijn.

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Volledigheidshalve meld ik ook maar even dat het ook met grote regelmaat gebeurt dat het signaal wegvalt bij het terugkijken van opgenomen tv programma's. Ik weet niet of dat al duidelijk was uit mijn eerdere post

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@HansDE fijn dat je ons weer hebt weten te vinden, uiteraard ben je altijd welkom. En zeker, irritant als er kuren zijn met de wegvallende verbinding en de opnames die wegvallen.

 

Wat je internet aangaat, ik kan er zo niet uithalen of dit alleen via de wifi het geval is, of ook op je bekabelde verbinding. Test je dit dan direct op je modem, dus zonder eventuele extra router of boosters? 

Kan je eens je modem direct koppelen op het aansluitpunt, dus daar waar het Ziggo signaal binnenkomt? En dan bedoel ik met ''direct'' zonder eventuele splitters of versterkers. Hoe gaat het dan? 

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Jacob, mijn pc zit bekabeld aangesloten en ook daar valt met grote regelmaat internet weg. Ik heb nu het modem rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten en momenteel heb ik dus internet, maar geen idee hoe lang dat goed zal gaan en het is ook wat lastig uittesten, het is namelijk in de afgelopen maanden ook wel eens een periode van 12 dagen probleemloos geweest. En om nou 12 dagen zonder tv te zitten om uit te testen of ik dat record nu zal kunnen verbreken gaat me ook wat ver. Die 12 dagen was trouwens een absoluut record sinds eind juli, veel normaler is dat er om de paar dagen problemen zijn en dan vaak ook wel 3 à 4 keer op een dag!

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Nadat ik afgelopen donderdag dit topic aan had gemaakt verliep alles hier probleemloos, ik begon al in een wondertje te geloven...tot ongeveer een kwartier geleden toen mijn internet er weer ineens de brui aan gaf. Ik ben dus maar zo vrij om weer wat bestanden bij te voegen en hoop dat iemand kan zien wat er mis gaat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie dat nog dezelfde problemen spelen (SYNC loss, RCS partial service, T4 timeout, teveel demping op upstream) als donderdag.

 

@Jacob Wellicht verstandig om een meerdaagse signaalmeting naar het modem op te starten? Gezien de te hoge demping op de upstream zou m.i. een monteursafspraak ingepland moeten worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @HansDE,

Ontzettend vervelend dat de verbinding nog steeds niet lekker werkt! Ik heb nog eens een blik geworpen op de verbinding en het valt mij op dat er ruis te zien is op zowel het down als upstreamsignaal. Daarnaast zendt het modem op bijna maximaal vermorgen (50dBmv). Dit i.c.m. de ruis zorgt naar mijn idee voor de uitval. De manier waarop jij alles hebt aangesloten ziet er verder prima uit. Het lijkt mij goed dat er een monteur langskomt om het aansluitpunt en het signaal onder de loep te nemen. Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op donderdag 16 september 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen.

 

Laat je ons onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

De monteur is vanmorgen geweest en heeft het modem vervangen, dus nu maar even afwachten hoe het gaat 😀

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @HansDE,

 

Hopelijk heb je een leuk weekend gehad! Hoe gaat het met het nieuwe modem? We horen graag of het inderdaad de juiste oplossing was. Dat zou top zijn! 

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Lotte , tot nog toe heb ik geen problemen meer gehad met de verbinding,  maar de afgelopen tijd waren er wel vaker wat langere periodes waarin het goed ging, dus ik weet nog niets zeker....maar ik ben wel vol goede hoop!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Super, deze eerste bevindingen geven de burger moed! Hopelijk blijft dit zo, maar het test het komende tijd inderdaad voor de zekerheid nog maar even goed 🙂

Houd ons op de hoogte!

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

En gedaan met de pret, want 5 minuten geleden viel internet weer weg. Morgen plaats ik wel weer wat logs

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Jammer dat de instabiliteit nog niet opgelost is. Ik verwacht dat een netwerkmonteur nodig zal zijn voor een signaalcontrole op locatie.

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

De beloofde logs zullen even op zich laten wachten, want ik kan niet meer inloggen op mijn modem. Dit lukte altijd via http://192.168.100.1/ (modem staat in bridge), maar als ik dat nu probeer krijg ik een melding

"De wachttijd voor de verbinding is verstreken De server op 192.168.100.1 doet er te lang over om te antwoorden." Hoe los ik dat op?

"

HansDE
Topicstarter
Level 5
  • 85Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

na een helder moment zojuist toch het modem kunnen benaderen via 192.168.178.1 en dus hierbij de beloofde logs. Nadat ik hier gisteren rond 21:50 trouwens meldde dat de verbinding voor het eerst in 4 dagen (na het plaatsen van een nieuw modem) weg was gevallen herstelde het vanzelf, maar viel het om 22:45 weer weg (en herstelde zich ook weer vanzelf, enige verschil was dat de eerste keer het bekijken van een opgenomen tv programma gewoon doorliep en dat de tweede keer ook dat vastliep

Uitgelicht topic