1
Vraag
2
Reacties
jawenawe

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

internet valt steeds weg bij cisco 3925

mijn internet valt al weken steeds weg, soms een paar keer op een dag, het is bij alle laptops en tablets het geval ook als ik naast de verbinding zit valt hij weg, al branden er wel 4 lampjes soms zie je hem ook niet bij wifi verbindingen staan, en dan zet ik hem uit en kabel eruit, soms zelfs een half uur, doe  hem weer aan komt hij online en verdwijnt dan weer, zelfs reset gedaan, maar hij blijft het zo doen.

 

Kanaal 1:
Kanaal-ID:1
Downstream frequentie:602000000 Hz
Modulatie:256 qam
Vermogensniveau:11,5 dBmV
Signaal-ruisverhouding:40,5 dB
MER:40,8 dB
Corrigeerbare FEC:743 codewoorden
Niet-corrigeerbare FEC:248 codewoorden
Microreflecties:15 dBc
Kanaal 2:
Kanaal-ID:2
Downstream frequentie:610000000 Hz
Modulatie:256 qam
Vermogensniveau:11,2 dBmV
Signaal-ruisverhouding:40,8 dB
MER:40,8 dB
Corrigeerbare FEC:715 codewoorden
Niet-corrigeerbare FEC:264 codewoorden
Microreflecties:27 dBc
Kanaal 3:
Kanaal-ID:3
Downstream frequentie:618000000 Hz
Modulatie:256 qam
Vermogensniveau:10,9 dBmV
Signaal-ruisverhouding:40,5 dB
MER:40,8 dB
Corrigeerbare FEC:721 codewoorden
Niet-corrigeerbare FEC:208 codewoorden
Microreflecties:29 dBc
Kanaal 4:
Kanaal-ID:4
Downstream frequentie:626000000 Hz
Modulatie:256 qam
Vermogensniveau:10,5 dBmV
Signaal-ruisverhouding:40,3 dB
MER:40,3 dB
Corrigeerbare FEC:702 codewoorden
Niet-corrigeerbare FEC:225 codewoorden
Microreflecties:13 dBc
Kanaal 5:
Kanaal-ID:5
Downstream frequentie:634000000 Hz
Modulatie:256 qam
Vermogensniveau:10,7 dBmV
Signaal-ruisverhouding:40,1 dB
MER:40,3 dB
Corrigeerbare FEC:706 codewoorden
Niet-corrigeerbare FEC:172 codewoorden
Microreflecties:16 dBc
Kanaal 6:
Kanaal-ID:6
Downstream frequentie:642000000 Hz
Modulatie:256 qam
Vermogensniveau:10,4 dBmV
Signaal-ruisverhouding:40,3 dB
MER:40,3 dB
Corrigeerbare FEC:741 codewoorden
Niet-corrigeerbare FEC:197 codewoorden
Microreflecties:29 dBc
Kanaal 7:
Kanaal-ID:7
Downstream frequentie:650000000 Hz
Modulatie:256 qam
Vermogensniveau:10,2 dBmV
Signaal-ruisverhouding:39,9 dB
MER:40,3 dB
Corrigeerbare FEC:724 codewoorden
Niet-corrigeerbare FEC:210 codewoorden
Microreflecties:32 dBc
Kanaal 8:
Kanaal-ID:8
Downstream frequentie:658000000 Hz
Modulatie:256 qam
Vermogensniveau:10,1 dBmV
Signaal-ruisverhouding:39,9 dB
MER:40,0 dB
Corrigeerbare FEC:744 codewoorden
Niet-corrigeerbare FEC:221 codewoorden
Microreflecties:16 dBc
  
Upstream kanalen  
   
  
Kanaal1:
Kanaal-ID:1
Upstream Frequentie:58800000 Hz
Modulatie:64 qam
Bitsnelheid:30720 kBits/sec
Vermogensniveau:37,8 dBmV
Kanaal2:
Kanaal-ID:2
Upstream Frequentie:52000000 Hz
Modulatie:64 qam
Bitsnelheid:30720 kBits/sec
Vermogensniveau:38,0 dBmV
Kanaal3:
Kanaal-ID:3
Upstream Frequentie:45200000 Hz
Modulatie:64 qam
Bitsnelheid:30720 kBits/sec
Vermogensniveau:38,0 dBmV
Kanaal4:
Kanaal-ID:4
Upstream Frequentie:38400000 Hz
Modulatie:64 qam
Bitsnelheid:30720 kBits/sec
Vermogensniveau:38,0 dBmV
Statistiek 
  
T3Timeouts:0 time-outs
T4Timeouts:1 time-outs

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@jawenawe Ontzettend balen dat het probleem ondanks de tot dusver ondernomen stappen nog niet lekker werkt! Ik heb even opnieuw een blik geworpen op het signaal en dat ziet er op zichzelf verder prima uit. Mjin verdenken gaan in dit geval uit naar een technisch mankement in het Cisco 3925 modem. Om deze reden heb ik dan ook kosteloos een nieuw SmartWifi modem opgestuurd. Binnnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem bevalt?

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een te hoog signaal binnenkomen op je modem wat problemen kan veroorzaken.

Het modem is ook verouderd en zal vervangen worden door Ziggo.

Mogelijk moeten er ook aansluitmaterialen vervangen worden.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen er gelijk nieuwe aansluitmaterialen meegestuurd worden.

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ok dank je wel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ah, het modem is achter een versterker aangesloten, veel versterkers hebben toch wat versterking op die 0 poort en dat kan problemen opleveren.

De huidige standaard aansluitwijze is een splitter op de wandcontactdoos met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar je versterker.

Vanwege die reden kan Ziggo je gratis een splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@jawenawe goed dat je even komt buurten. Een wegvallende verbinding is natuurlijk irritant en vrijwel altijd op te lossen. Soms zit de oplossing in een eenvoudig hoekje, zoals @Bert al terecht opmerkt.

Een verse kabel en splitter zijn onderweg naar jouw adres. Laat je weten wat het resultaat is? Alvast dank! 

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hi, de splitter zit erin, en vandaar uit moet dan 1 kabel naar de versterker en de andere kabel moet dan naar de modem? dus de kabel die van de versterker naar modem die wordt niet gebruikt dan, heb twee dezelfde kabels gekregen de coaxkabel blauw groen, die naar de modem moet zat er niet bij

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik bedoelde de oude kabel die van de versterker naar de modem nu gaat wordt niet gebruikt dan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jawenawe De oude kabel van de versterker naar je modem wordt niet meer gebruikt.

Een Ziggo monteur kan je een andere kabel sturen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@jawenawe

 

Voor ons is het juiste de bedoeling de versterker er tussen uit te halen. We hebben een splitter toegestuurd die je rechtstreeks op de muur aansluiting kan monteren. Op de splitter kun je vervolgens je TV/Modem aansluiten. Heb je dit inmiddels voor elkaar?

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

nee, op de modem is maar 1 aansluiting en de kabels die ik kreeg kunnen daar niet aan, en die van de modem kan niet op de splitter, ik kreeg hem niet uit de versterker en nu heb ik hem nog kapot getrokken ook

zie foto de witte is van de modem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jamyla Er is een verkeerde kabel gestuurd.

2 groen/blauw en geen kabel naar het modem groen/rood, die zal nagestuurd moeten worden.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Heb ik geregeld en verzonden @Bert @jawenawe

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ok, dank je wel, 

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heb de kabels aangesloten en eerst ging het heel traag met de site's laden, heb de modem uit gezet en weer aan, 

en paar dagen aangekeken, maar nu werkt het allemaal goed en nog geen uitval gekregen, 

dus voor nu tevreden

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hier ben ik weer, het begint weer hetzelfde te gaan, internet traag of haperen, dan een foutmelding van DNS server, dan pagina niet willen opstarten, en steeds weer uitvallen,

wat nu?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@jawenawe dat is niet helemaal fraai natuurlijk. Speelt dit op al je apparaten, zowel de bekabelde- als draadloos verbonden apparaten?

Valt dan ook je modem geheel weg qua signaal? 

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heb niks bekabeld, maar gebeurt wel op andere draadloze apparaten ook

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat dit hele oude modem ook vervangen moet gaan worden.

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ok, ik hoor het wel

jawenawe
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

nou, hoelang moet ik nog wachten?

ik ben het nu wel zat om steeds de modem uit en aan te zetten,

en dat het gewoon niet werkt

dat zijn al weken nu, dat het zo gaat

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic