mijn internet valt al weken steeds weg, soms een paar keer op een dag, het is bij alle laptops en tablets het geval ook als ik naast de verbinding zit valt hij weg, al branden er wel 4 lampjes soms zie je hem ook niet bij wifi verbindingen staan, en dan zet ik hem uit en kabel eruit, soms zelfs een half uur, doe hem weer aan komt hij online en verdwijnt dan weer, zelfs reset gedaan, maar hij blijft het zo doen.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Upstream kanalen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statistiek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
@jawenawe Ontzettend balen dat het probleem ondanks de tot dusver ondernomen stappen nog niet lekker werkt! Ik heb even opnieuw een blik geworpen op het signaal en dat ziet er op zichzelf verder prima uit. Mjin verdenken gaan in dit geval uit naar een technisch mankement in het Cisco 3925 modem. Om deze reden heb ik dan ook kosteloos een nieuw SmartWifi modem opgestuurd. Binnnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem bevalt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie een te hoog signaal binnenkomen op je modem wat problemen kan veroorzaken.
Het modem is ook verouderd en zal vervangen worden door Ziggo.
Mogelijk moeten er ook aansluitmaterialen vervangen worden.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dan kunnen er gelijk nieuwe aansluitmaterialen meegestuurd worden.
Ah, het modem is achter een versterker aangesloten, veel versterkers hebben toch wat versterking op die 0 poort en dat kan problemen opleveren.
De huidige standaard aansluitwijze is een splitter op de wandcontactdoos met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar je versterker.
Vanwege die reden kan Ziggo je gratis een splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.
@jawenawe goed dat je even komt buurten. Een wegvallende verbinding is natuurlijk irritant en vrijwel altijd op te lossen. Soms zit de oplossing in een eenvoudig hoekje, zoals @Bert al terecht opmerkt.
Een verse kabel en splitter zijn onderweg naar jouw adres. Laat je weten wat het resultaat is? Alvast dank!
hi, de splitter zit erin, en vandaar uit moet dan 1 kabel naar de versterker en de andere kabel moet dan naar de modem? dus de kabel die van de versterker naar modem die wordt niet gebruikt dan, heb twee dezelfde kabels gekregen de coaxkabel blauw groen, die naar de modem moet zat er niet bij
ik bedoelde de oude kabel die van de versterker naar de modem nu gaat wordt niet gebruikt dan?
@jawenawe De oude kabel van de versterker naar je modem wordt niet meer gebruikt.
Een Ziggo monteur kan je een andere kabel sturen.
Voor ons is het juiste de bedoeling de versterker er tussen uit te halen. We hebben een splitter toegestuurd die je rechtstreeks op de muur aansluiting kan monteren. Op de splitter kun je vervolgens je TV/Modem aansluiten. Heb je dit inmiddels voor elkaar?
@Jamyla Er is een verkeerde kabel gestuurd.
2 groen/blauw en geen kabel naar het modem groen/rood, die zal nagestuurd moeten worden.
ok, dank je wel,
heb de kabels aangesloten en eerst ging het heel traag met de site's laden, heb de modem uit gezet en weer aan,
en paar dagen aangekeken, maar nu werkt het allemaal goed en nog geen uitval gekregen,
dus voor nu tevreden
hier ben ik weer, het begint weer hetzelfde te gaan, internet traag of haperen, dan een foutmelding van DNS server, dan pagina niet willen opstarten, en steeds weer uitvallen,
wat nu?
@jawenawe dat is niet helemaal fraai natuurlijk. Speelt dit op al je apparaten, zowel de bekabelde- als draadloos verbonden apparaten?
Valt dan ook je modem geheel weg qua signaal?
heb niks bekabeld, maar gebeurt wel op andere draadloze apparaten ook
Ik vermoed dat dit hele oude modem ook vervangen moet gaan worden.
ok, ik hoor het wel
nou, hoelang moet ik nog wachten?
ik ben het nu wel zat om steeds de modem uit en aan te zetten,
en dat het gewoon niet werkt
dat zijn al weken nu, dat het zo gaat
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.