scjbosma

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

internet valt steeds uit t3 en t4 errors

Al een hele tijd valt paar keer per dag het internet uit, anderhalf week geleden is er een monteur geweest die heeft de aansluiting en splitter vervangen en een nieuw modem besteld, deze heb ik aangesloten maar het internet valt nog steeds paar keer per dag uit. wat heel vervelend is. Bijgevoegd printscreens van de errors die verschijnen in het modem en de upstream en downstream.

20 Reacties 20
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

In de upstream geven T4 timeouts en opeenvolgende T3 timeouts aan dat de communicatie tussen modem en CMTS (Ziggo-infrastructuur) mislukt. In de downstream is op kanaal 23/24 ruis te zien door instraling van 4G.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bij deze  de gevraagde foto's

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Er is wat verbetering te halen met het vervangen van de TV-kabel door een nieuw, beter afgeschermd exemplaar. Echter gaat dit de upstream-problemen niet oplossen.

 

@KBX458 Mag ik zo vrij zijn om jou erbij te roepen? Denk dat hier ook werk aan de winkel is voor Ziggo?

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

klopt de tv kabel moet nog vervangen worden  ga ik binnenkort doen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Graag een schermafbeelding van de volledige netwerkhistorie.

Welke apparaten zitten aangesloten op je netwerk?

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

aangesloten apparaten en history het is vandaag al 4 keer uitgevallen alleen staan die niet meer in de historie  behalve de laatste keer

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

MDD time-outs veroorzaken geen modemuitval, maar wel dat er een aantal seconden geen internetverkeer mogelijk is. De opeenvolging van meldingen veroorzaken uiteindelijk een T4, waarbij het modem zich opnieuw opstart en aanmeldt bij de CMTS, waardoor er 5-10 minuten geen internetverkeer kan plaatsvinden.

Ruis, zoals veroorzaakt door genoemde coaxkabel, zal aan het ontstaan van die foutmeldingen een relatief kleine bijdrage leveren. 

Ik heb dit issue neergelegd bij het moderatieteam om e.e.a. op afstand te bekijken of er in het coaxsegment iets afwijkends opvalt.

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok dan wachten we af

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @scjbosma, welkom op de Ziggo Community!

 

Ik zie dat je direct al goed op weg bent geholpen hier, top. Zonde dat de verbinding nog niet echt is verbeterd sinds het laatste monteursbezoek. Je modemlog laat inderdaad soms zien dat hij even van slag is. Het opvallende is: Ik kan het niet echt aan deze kant terugzien. Het signaal ziet er de afgelopen week prima uit. Alleen vorige week (27 april) een dipje.

 

Je geeft aan: het is vandaag al 4 keer uitgevallen 

Kun je aangeven wat je precies ervaart? Op wat voor apparaat of alles tegelijkertijd? Zie je ook iets op het modem gebeuren?

Ik zie bij de verbinding soms flinke pieken in het upload-verkeer, is het nog mogelijk dat dat invloed heeft op je verbinding, weet je waar deze pieken vandaan komen?

 

Ik heb tot slot een nauwkeurige meting gestart om iets meer inzicht te krijgen in de verbinding.

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gebeurd op de tv, desktop, telefoons tegelijk.

Ik zit rustig tv (netflix) te kijken en dan valt de verbinding weg. Het beeld valt stil en je krijgt een draaiend rondje en dan error dat ethernet niet is verbonden. Dit gebeurd ook bij andere streamingapps. Tegelijk valt het internet weg op de desktop en de wifi op de telefoons.

De upload pieken weet ik niet waar die vandaan komen, we uploaden bijna nooit grote bestanden.

Ik zag in het log op het modem dat het vannacht ook uitgevallen is heb screenshots toegevoegd.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Welke mediabox gebruik je om tv te kijken? De next of de mediabox xl?

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik stream via mijn tv  en we hebben  voor tv een cisco apparaat met smartcard maar gebruiken we zo goed als nooit kijk vooral streaming diensten op de smart tv.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik denk dat een monteur het coaxsegment van en met AOP en tot en met straatkast onder de loep moet gaan nemen @Alex ?

Het netwerklog geeft al aan dat er met moeite af en toe connectie is met de CMTS.

Wat TS nog kan doen is het 5G wifi kanaal handmatig instellen op kanaal 44. DFS meldingen verdwijnen dan.

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de 5G op kanaal 44 gezet.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor alle ophelderingen, @scjbosma

Indien je akkoord bent, zou ik graag de nauwkeurige meting even een paar dagen willen laten lopen. Op die manier kunnen we meer inzicht krijgen of en wat er aan de hand is. Dan kunnen we een eventuele monteur ook goed voorbereid op pad sturen 🙂

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is goed en we wachten verder af.

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier even een update het afgelopen uur is het internet 5 keer uit gevallen en gister avond ook meerdere keren.

Het gebeurd steeds vaker.

scjbosma
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo is er  al wat bekend van de meting en wat er gaat gebeuren.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb aan het moderatieteam gevraagd of men een update kan geven.

Uitgelicht topic