Ons internet is regelmatig heel erg traag. Niet alleen de met draad aangesloten pc, maar ook wifi. De krant kan soms niet worden geopend op de tablet. Modem reset lijkt soms te helpen, meestal niet.
Abonnement snelheid is niet hoog, 75 Mbps, maar als je dan op 10 uitkomt is het wel erg weinig. Vanmorgen kwam ik op 1,2, oftewel er gebeurde eigenlijk niets. Kan iemand zeggen of het aan onze aansluiting kan liggen? Of aan de modem, ubee evw3200? We huren sinds december voor betere wifi al 3 TP-links van Ziggo. Daarmee was de wifi in huis wel helemaal goed, maar nu lijkt het effect wel een stuk verminderd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedmorgen @4Boschies , wat mooi om te lezen dat je zoveel hulp krijgt op onze Community met je probleem. Dat is een prachtig welkom hier op onze Community. Leuk dat je onze Community hebt gevonden en gebruikt om dit probleem op te lossen.
Ik heb een monteur voor je inpgeland. Daarover krijg je straks van mij een bevestiging per mail. Ben je niet thuis op het ingeplande tijdstip? Geen probleem Via je eigen MijnZiggo account kun jij eenvoudig deze afspraak verplaatsen naar een moment dat wel beter uitkomt.
Ik heb via een aparte verzending je een nieuwe kabel en splitter alvast toegestuurd. Dan heb je dit in ieder geval al in huis.
Hou je ons op de hoogte van je ervaringen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @4Boschies
Een lullig probleem, maar je bent wèl goed bezig geweest door gelijk up- en downstreamwaarden en een foto van het AOP te plaatsen.
Daarover gesproken denk ik dat je hard toe bent aan het bezoek van een monteur om dat kastje te vervangen.
Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic en kunnen een monteur inplannen om het spul te vervangen.
@Bert is thuis in die up- en downstreamwaarden, maar het zou best eens kunnen zijn dat die waarden op dit moment een vertekenend beeld geven omdat je aansluiting niet lekker zit.
De downstream vertoont overduidelijk instraling van 4G, op kanaal 1 is de MER (SNR) uiterst laag en de CER (RS errors) is zeer hoog.
De installatie is in het geheel verouderd. Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het vervangen van AOP, splitter en kabels.
Sorry @tobiastheebe niet alleen Bert is natuurlijk kundig met tabelletjes. 😳
Bedankt, dan ga ik proberen een afspraak te maken voor monteur
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Wens je hiervan gebruik te maken, vul dan je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Nog makkelijker. Dan wacht dat af. Nogmaals bedankt.
Goedmorgen @4Boschies , wat mooi om te lezen dat je zoveel hulp krijgt op onze Community met je probleem. Dat is een prachtig welkom hier op onze Community. Leuk dat je onze Community hebt gevonden en gebruikt om dit probleem op te lossen.
Ik heb een monteur voor je inpgeland. Daarover krijg je straks van mij een bevestiging per mail. Ben je niet thuis op het ingeplande tijdstip? Geen probleem Via je eigen MijnZiggo account kun jij eenvoudig deze afspraak verplaatsen naar een moment dat wel beter uitkomt.
Ik heb via een aparte verzending je een nieuwe kabel en splitter alvast toegestuurd. Dan heb je dit in ieder geval al in huis.
Hou je ons op de hoogte van je ervaringen?
Top, dank je wel voor deze supersnelle actie!
Goede avond,
Door omstandigheden kon pas vandaag de monteur bij ons komen. Meneer heeft keurig nieuwe aansluiting gemaakt. Dat leek meteen te helpen. Gelukkig deed hij daarna nog meer testen en was de wifi zo traag als wat. Modem gereset en daarna lijkt het allemaal beter. Hij gaf aan dat in het geval de problemen weer terug komen de modem waarschijnlijk het probleem is en vervangen moet worden. Hij had er geen een bij zich, anders had hij dat meteen geregeld.
Voorlopig gaan we er maar vanuit dat het nu goed verholpen is.
In ieder geval zijn we heel blij met alle hulp en actie. Hartelijk dank!
Ik neem aan dat de monteur een nieuwe AOP (hoofdaansluiting), splitter en modemkabel geplaatst heeft? Heeft hij ook de TV-kabel vervangen? Zo nee, dan is de kans groot dat die nog problemen oplevert (instraling).
Eventueel kun je nog een nieuwe foto van de installatie en screenshot van de downstream/upstream-gegevens plaatsen.
Ik zou het modem nog niet als schuldige aanwijzen, maar puur o.b.v. de leeftijd kan deze wel kosteloos worden vervangen door een SmartWifi modem.
Bedankt voor je update @4Boschies! Fijn dat het na de reset nu goed lijkt. We kunnen og even kijken naar de vragen van @tobiastheebe En uiteraard, als het modem toch een boosdoener blijkt, dan zullen we die voor je vervangen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.