1
Vraag
2
Reacties
4Boschies

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

internet traag - Aansluiting verouderd?

Ons internet is regelmatig heel erg traag. Niet alleen de met draad aangesloten pc, maar ook wifi. De krant kan soms niet worden geopend op de tablet. Modem reset lijkt soms te helpen, meestal niet.

Abonnement snelheid is niet hoog, 75 Mbps, maar als je dan op 10 uitkomt is het wel erg weinig. Vanmorgen kwam ik op 1,2, oftewel er gebeurde eigenlijk niets. Kan iemand zeggen of het aan onze aansluiting kan liggen? Of aan de modem, ubee evw3200? We huren sinds december voor betere wifi al 3 TP-links van Ziggo. Daarmee was de wifi in huis wel helemaal goed, maar nu lijkt het effect wel een stuk verminderd.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1340Posts
  • 211Oplossingen
  • 526Likes

Goedmorgen @4Boschies , wat mooi om te lezen dat je zoveel hulp krijgt op onze Community met je probleem. Dat is een prachtig welkom hier op onze Community. Leuk dat je onze Community hebt gevonden en gebruikt om dit probleem op te lossen.
 

Ik heb een monteur voor je inpgeland. Daarover krijg je straks van mij een bevestiging per mail. Ben je niet thuis op het ingeplande tijdstip? Geen probleem Via je eigen MijnZiggo account kun jij eenvoudig deze afspraak verplaatsen naar een moment dat wel beter uitkomt.
 

Ik heb via een aparte verzending je een nieuwe kabel en splitter alvast toegestuurd. Dan heb je dit in ieder geval al in huis.
 

Hou je ons op de hoogte van je ervaringen? 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6114Posts
  • 231Oplossingen
  • 4720Likes

Dag @4Boschies 

Een lullig probleem, maar je bent wèl goed bezig geweest door gelijk up- en downstreamwaarden en een foto van het AOP te plaatsen.

Daarover gesproken denk ik dat je hard toe bent aan het bezoek van een monteur om dat kastje te vervangen. 

 Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic en kunnen een monteur inplannen om het spul te vervangen.

@Bert is thuis in die up- en downstreamwaarden, maar het zou best eens kunnen zijn dat die waarden op dit moment een vertekenend beeld geven omdat je aansluiting niet lekker zit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29950Posts
  • 2078Oplossingen
  • 15016Likes

De downstream vertoont overduidelijk instraling van 4G, op kanaal 1 is de MER (SNR) uiterst laag en de CER (RS errors) is zeer hoog.

 

De installatie is in het geheel verouderd. Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het vervangen van AOP, splitter en kabels.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6114Posts
  • 231Oplossingen
  • 4720Likes

Sorry @tobiastheebe niet alleen Bert is natuurlijk kundig met tabelletjes. 😳

4Boschies
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt,  dan ga ik proberen een afspraak te maken voor monteur 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29950Posts
  • 2078Oplossingen
  • 15016Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Wens je hiervan gebruik te maken, vul dan je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

4Boschies
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog makkelijker. Dan wacht dat af. Nogmaals bedankt. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1340Posts
  • 211Oplossingen
  • 526Likes

Goedmorgen @4Boschies , wat mooi om te lezen dat je zoveel hulp krijgt op onze Community met je probleem. Dat is een prachtig welkom hier op onze Community. Leuk dat je onze Community hebt gevonden en gebruikt om dit probleem op te lossen.
 

Ik heb een monteur voor je inpgeland. Daarover krijg je straks van mij een bevestiging per mail. Ben je niet thuis op het ingeplande tijdstip? Geen probleem Via je eigen MijnZiggo account kun jij eenvoudig deze afspraak verplaatsen naar een moment dat wel beter uitkomt.
 

Ik heb via een aparte verzending je een nieuwe kabel en splitter alvast toegestuurd. Dan heb je dit in ieder geval al in huis.
 

Hou je ons op de hoogte van je ervaringen? 

4Boschies
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Top, dank je wel voor deze supersnelle actie!

4Boschies
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goede avond,

Door omstandigheden kon pas vandaag de monteur bij ons komen. Meneer heeft keurig nieuwe aansluiting gemaakt. Dat leek meteen te helpen. Gelukkig deed hij daarna nog meer testen en was de wifi zo traag als wat. Modem gereset en daarna lijkt het allemaal beter. Hij gaf aan dat in het geval de problemen weer terug komen de modem waarschijnlijk het probleem is en vervangen moet worden. Hij had er geen een bij zich, anders had hij dat meteen geregeld. 

Voorlopig gaan we er maar vanuit dat het nu goed verholpen is. 

In ieder geval zijn we heel blij met alle hulp en actie. Hartelijk dank!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29950Posts
  • 2078Oplossingen
  • 15016Likes

Ik neem aan dat de monteur een nieuwe AOP (hoofdaansluiting), splitter en modemkabel geplaatst heeft? Heeft hij ook de TV-kabel vervangen? Zo nee, dan is de kans groot dat die nog problemen oplevert (instraling).

 

Eventueel kun je nog een nieuwe foto van de installatie en screenshot van de downstream/upstream-gegevens plaatsen.

 

Ik zou het modem nog niet als schuldige aanwijzen, maar puur o.b.v. de leeftijd kan deze wel kosteloos worden vervangen door een SmartWifi modem.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5096Posts
  • 476Oplossingen
  • 1601Likes

Bedankt voor je update @4Boschies! Fijn dat het na de reset nu goed lijkt. We kunnen og even kijken naar de vragen van @tobiastheebe En uiteraard, als het modem toch een boosdoener blijkt, dan zullen we die voor je vervangen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic