1
Vraag
2
Reacties
PTD

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

internet toegang met HUB werkt niet meer

Sinds gisteravond werken bepaalde zaken niet meer via internet. Mail en internet heb ik wel. Ook kan ik TV kijken met de Ziggo app. Maar de ziggo boosters/pods werken niet meer. Ook HUE niet, Ook alarm niet , zonnepanelen app niet, airco app, verwarming app TADO, Ziggo smartwifi app start niet op, domotica etc. Ik krijg van alle apps dezelfde melding: geen netwerkverbinding. Het lijkt erop dat alle devices met een "externe" hub niet werken. Alsof het modem toegang van buiten blokkeert? Tot gisteravond werkte alles perfect.
Ik werk nu op mijn vodaphone back up. Want MS Teams werkte ook niet. Ik heb het modem al een paar keer aan en uit gezet. Nog geen reset gedaan.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PTD
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

heb het modem gereset (fabrieksinstellingen). En opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft gewerkt.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @PTD 

Via de SmartWifi app heeft u de status van het modem al bekeken?

Ik lees dat u nog geen reset hebt gedaan? Het is geen 100% garantie dat alles weer werkt, maar het valt wel te proberen door het knopje 30 sec. ingedrukt te houden.

Het modem gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen en krijgt óók weer de oorspronkelijke netwerknaam en wachtwoord. Als u bij de eerste installatie de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord hebt aangepast, dan moet u dat nu opnieuw doen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe was de Ziggo Go app verbonden was dat wel via de Ziggo modem/router, kunt u in de webinterface van de modem inloggen? 

 

Is van de Ziggo modem/router de wifi netwerknaam zichtbaar?

 

Er zal van buiten weinig worden geblokkeerd zijn er soms werkzaamheden gemeld?

 

Met toegang van buiten bedoeld u dat u de genoemde zaken buitenshuis niet kan aansturen. Zoals ik het lees is het puur intern.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@PTD "Maar de ziggo boosters/pods werken niet meer."

Welke heb je precies? Want er zijn 4 varianten met de namen wifibooster en pods.

PTD
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 De netwerknaam is gewoon zichtbaar. Email en internet doen het ook gewoon. Net zoals Ziggo GO. Ik kan de Smartwifi app van Ziggo niet opstarten. De wifi versterkers krijgen geen verbinding. En alle apps die werken met een hub doen het niet, bijvoorbeeld HUE. WiFi doet het wel. Binnenshuis werkt HUE, maar als ik vanuit buiten wil "schakelen" dan kan ik geen verbinding maken. Dat geldt voor alle apps   met een server buiten de deur (RING, TADO, etc.)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat bedoeld u exact met de Smartwifi app niet opstarten geeft deze een foutmelding als deze wordt gestart? En welke melding ziet u?

Als u die app even vergeet, kunt u direct vanuit een browser inloggen in de modem middels 192.168.178.1

 

Er is blijkbaar niks mis met de wifi chips in de modem/router. Aangezien Ziggo Go wel werkt.

 

Met van buiten schakelen wordt bedoeld via een 4G verbinding als echt letterlijk buitenshuis bent? 

 

Ik zou toch willen voorstellen de herstart te doen vanuit het instellingen menu van de modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Bert  schreef:

@PTD "Maar de ziggo boosters/pods werken niet meer."

Welke heb je precies? Want er zijn 4 varianten met de namen wifibooster en pods.


"De wifi versterkers krijgen geen verbinding."

 

@PTD Welke booster / pods / wifi versterkers heb je precies?

Want daar zijn minstens 6 soorten van.

Zonder duidelijk te weten wat je hebt is het heel lastig zoeken naar een oplossing.

PTD
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

heb het modem gereset (fabrieksinstellingen). En opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft gewerkt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Super fijn, @PTD. Mocht er weer eens iets zijn, dan weet je ons te vinden. Een mooie dag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic