patrick538

Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

internet snelheid

Volgens mijn abbo zou ik 300 mbps moeten krijgen .

maar blijf rond de 100 mbps steken

Pas een nieuwe Gigabit  pci network card geplaatst in mijn pc

En ook nog eens een cat5e kabel getrokken.

Wanneer ik met modem uitschakel en weer inschakel krijg ik wel 1Gbps voor een paar seconden want daarna valt mijn verbinding weg en komt weer terug met 100mbps

 

Hoe kan dit ?

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wat gebeurt er als je op problemen vaststellen drukt?

 

Ik verwacht toch wat in je utp bekabeling, 1 draadbreukje of slechte verbinding geeft deze symptomen .

Patrick_6369

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb je ook eens getest met een nieuwe UTP-kabel van minimaal Cat5e rechtstreeks op het modem? Gewoon om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt? En heb je ook eens getest met de laptop van iemand anders? Om te zien of het aan de computer ligt? 

patrick538
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

probleem kan niet worden vastgesteld krijg ik te zien

Maar ik heb nadat ik een ncat5e kabel getrokken had de bekabeling getest met een utp kabel tester en die gaf alle leds groen aan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke kleurvolgorde heb je gebruikt in de stekkers?

patrick538
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

laptop met nieuwe ziggo kabel op modem down 160 mbps up 26mbps en 1gbps netwerkkaart status

laptop aangesloten op internet kabel die in de pc zat down 160 mbps en up 26 mbps en 1gbps netwerkkaart status

kabel weer terug in pc nu wel 1gbps  bij status netwerk kaart en  down 170mbps en up 27mbps en nu wel 1gbps netwerkkaart status.  FF kijken hoelang dit zo blijft maar dan nog is dit niet de 300 mbps die ik nu max zou moeten krijgen

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9763Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je het modem eens 30 seconde van de stroom halen daarna weer controleren of de snelheid dan wel klopt?

 

welke speedtest gebruik je?

Patrick_6369

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als ik je probleem goed herken uit je verschillende posts, is dat probleem tweeledig: 

  1. Met een andere kabel haal je wel een 1Gbps connectie tussen computer en modem. Doordat je met de bestaande kabel maar 100Mbps haalt, betekent dat, dat er iets mis is met die kabel. 
  2. Je hebt een verbinding die 300Mbps downstream moet halen, maar je haalt maar 160. Dus is er iets mis met je connectie of je modem. 

Beide problemen moet je los van elkaar zien en los van elkaar oplossen. Ik zou beginnen met de kabel (check of je de stekkertjes er goed hebt aangeknepen - maakt het allemaal contact, goede kleurvolgorde - maakt de kabel ergens een scherpe bocht enz.). 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @patrick538

Wat balen dat je niet de volledige snelheid haalt.

Zoals je ziet, kan dit meerdere oorzaken hebben. Is het nog gelukt met alle tips die je hierboven gekregen hebt? 

patrick538
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

helaas nog steeds niet

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@patrick538 Wat raar zeg!

Wil je alle internetkabels eens los halen van jouw modem? Vervolgens mag je jouw computer rechtstreeks bekabeld op het modem aansluiten en het modem uitschakelen op de achterkant. Na 30 seconden zet je het modem weer aan en wacht je tot deze volledig opgestart is.

Daarna mag je de test nog eens doen. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. 

Uitgelicht topic