Vraag
Reacties
Oplossing
mmzsdv
Level 2

internet onwerkbaar traag met connectbox (alleen als ik vpn/p2p gebruik).

Goedemiddag, 

 

Ik heb sinds vrijdag ziggo met de connectbox. De monteur is langsgeweest en heeft alles netjes geinstalleerd.

 

Alles werkt in principe stabiel en prima met de maximale snelheid, behalve als ik een vpn /p2p ga gebruiken, dan is internet in het hele huis (dus ook op apparaten die geen vpn verbinding hebben) ineens onwerkbaar traag (als in: packetloss , hoge ping tijden en snelheden van  maximaal een paar mbit/s).

 

Zet ik vpn/p2p uit, dan is het binnen een seconde of 10 overal weer stabiel en snel.

Ik heb het natuurlijk over een bekabelde situatie.

 

Eigenlijk dus exact dezelfde issues als bij dit topic: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Downloadsnelheid-erg-laag-met-VPN-en-torrents/m-p/60413

 

Gezien ik meerdere vergelijkbare topics hierover (puma chipset) heb gelezen zou ik ook graag een ubee modem willen ontvangen. Ik weet dat deze geen wifi heeft, dat is geen probleem, gezien ik de connectbox nu ook al in bridge gebruik en mijn eigen wifi apparatuur gebruik. Van mijn eigen router weet ik dat deze prima om kan gaan met het aantal p2p verbindingen want dit heeft altijd goed gewerkt met mijn vorige internetprovider.

 

Ik weet vrij zeker dat het niet aan de installatie ligt, maar ter controle heb ik als bijlage de modemwaardes en foto van AOP toegevoegd. Deze zijn door de monteur zelf geplaatst en ter plekke ook gemeten.

 

Het probleem treedt dus alleen maar op bij gebruik van vpn/p2p.

 

Vraag aan Ziggo: Kan ik een ubee modem ontvangen?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedenavond @mmzsdv, welkom bij Ziggo! Zo te lezen kun je onze hulp heel goed gebruiken. We gaan ervoor zorgen dat je internetverbinding vlekkeloos werkt.  Ik heb je een UBC1318ZG  opgestuurd, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis.  Je ontvangt een Track and Trace per e-mail. Laat je weten hoe het gaat met het nieuwe modem? 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een UBC1318ZG toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

 

De splitter (POA-01-B) is overbodig en kan verwijderd worden, het zendvermogen (upstream) verbetert hierdoor.

0 Kudos
mmzsdv
Level 2
Topicstarter

splitter moet wel blijven zitten, de tv komt er nog bij op namelijk (moet nog even een kabel halen).

Zonder splitter overigens hetzelfde gedrag.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Helder, dan is de splitter uiteraard wel nodig. Het zendvermogen is met de splitter iets aan de hoge kant, maar nog acceptabel.

0 Kudos
mmzsdv
Level 2
Topicstarter

Het is inmiddels weer een paar dagen verder.

 

@Mariska @Paul, of iemand anders van ziggo, kan 1 van jullie mij helpen ?

 

Zie de eerste post van dit topic.

Zoals het nu is kan ons gezin niet volledig gebruik maken van het internet namelijk. 

 

Ik zou graag het ubee modem ontvangen.

 

Alvast bedankt. 

 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedenavond @mmzsdv, welkom bij Ziggo! Zo te lezen kun je onze hulp heel goed gebruiken. We gaan ervoor zorgen dat je internetverbinding vlekkeloos werkt.  Ik heb je een UBC1318ZG  opgestuurd, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis.  Je ontvangt een Track and Trace per e-mail. Laat je weten hoe het gaat met het nieuwe modem? 

0 Kudos
Ga naar reactie
mmzsdv
Level 2
Topicstarter

Fijn, bedankt!

Ik laat het weten hoe het afloopt als het andere modem binnen is.

Moet ik nog wat doen om deze ook in bridge te krijgen of gaat dat vanzelf?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het nieuwe modem neemt de boot file/configuratie, waaronder bridge mode, van het huidige modem over.

0 Kudos
mmzsdv
Level 2
Topicstarter

Het ubee modem aangesloten, getest, alle issues meteen opgelost.

Ik zal de connectbox retour sturen.

 

Dank!