Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo
Ik kan sinds 3 weken ongeveer geen online games meer spelen. Mijn ping schiet alle kanten op zeker bij Rocket Leaague. Ik heb meerdere forums gelezen maar ik kan het zelf niet oplossen ik ben niet zo thuis in netwerk instellingen. ik heb meerdere screenshots gemaakt van mijn internet zie bijlage. Ik hoop dat u mij hierbij kunt helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo
Ik heb het probleem ontdekt. Het was een gebogen pin van de utp kabel. ik heb de kabel vervangen en mijn internet is van 170Mbps naar 350Mbps gegaan en ik heb geen packetloss meer!
Ervaar je de latency spikes en packet loss (ook) op ethernet c.q. een bekabelde verbinding?
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
De downstream- en upstream-waarden zijn goed tot zeer goed, niets op aan te merken. Kun je ook de gegevens op het tabblad Netwerk historie plaatsen?
Voor de zekerheid: kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Hallo
Ik ervaar de latency spikes en packet loss op alle apparaten in mijn huis. De firewall instellingen staan ingesteld zoals u heeft omschreven. In bijlage fotos van AOP en Netwerk historie.
De eerste splitter (POA-01-B) is overbodig en kan komen te vervallen. Je kunt ook nog testen met het modem direct op het AOP aangesloten, gebruik daarbij de witte IEC/F-kabel. Verder ziet de coaxinstallatie er goed uit.
Ik zie in de historie alleen enkele TR-069-foutmeldingen, maar verder geen bijzonderheden.
Heel erg bedankt dat u mij geholpen heeft. Ik heb de POA-01-B splitter er tussen uit gehaald en ik heb heel de dag uitgebreid testen gedaan en alles werkt perfect tot nu toe geen last meer van latency spikes en packet loss.
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat dit verbetering zou opleveren, maar fijn om te lezen dat jij dit wel ervaart.
Het is mij niet duidelijk of bovenstaande test via ethernet of Wi-Fi is uitgevoerd en naar welke host.
Kun je eens met PingPlotter een continue traceroute laten lopen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8, via ethernet?
Maak je naast het modem nog gebruik van (eigen) netwerkapparatuur zoals een router, switch of access points?
Kun je voor de zekerheid nog eens de downstream/upstream-waarden + event log plaatsen?
Behalve het vermogen DS, dat nu iets aan de hoge kant is doordat de overbodige splitter (POA-01-B) is komen te vervallen, zie ik geen bijzonderheden. Wat was de reden voor de reset om 14:37?
Ik heb de moderators (Ziggo-medewerkers) op de hoogte gebracht van het topic, mogelijk kunnen zij op de achtergrond nog iets ontdekken.
Je kunt nog testen met de TV-kabel op ESX-02 afgekoppeld.
Ik heb de modum gereset omdat ik dacht dat het misschien zou helpen. bedankt dat u het aan de ziggo modarators heeft vermeld.
Het signaal ziet er prima uit. Ook hierin kan ik niets ontdekken. Wel valt het mij op dat er maar 1 poort op het modem bezet is terwijl er meerdere apparaten bekabeld aangesloten zitten.
Maak je gebruik van een eigen router, switch of iets anders dergelijks en zie je kans om rechtstreeks op het modem te testen?
Hallo
Sorry maar ik was helemaal vergeten dat ik een D-Link DGS-105 - Switch gebruik om alle apparaaten in mijn kamer te voorzien van ethernet. Ik heb nu die dus vervangen dus is nieuw en de hoofd kabel van de modum ernaartoe ook maar helaas niets werkt. Ik heb ook de ethernet kabel in een andere poort gedaan maar dat werkt ook niet. Ik ben een beetje ten einde raad. En als ik de hoofd kabel in mijn pc doe staat er dat de kabel er niet in zit en als ik de hoofdkabel in de switch steek werkt het wel? Alles werkt goed inc internet snelheid maar ik kan geen online games meer spelen ivm packet loss en latency. Zou u mij hierbij verder kunnen helpen?
Je kunt nog testen met de TV-kabel op ESX-02 afgekoppeld.
Ik moet de ESX-02 test nog doen maar ik heb zojuist op de xbox en op de pc gewoon online kunnen gamen?
ik heb ten opzichte van gistere avond niets veranderd.
Mijn voorstel is dan om de huidige situatie wat langer in de gaten te houden. Er kan ook een externe oorzaak zijn (geweest), bijvoorbeeld routing naar de game server.
Hallo
Ik heb het probleem ontdekt. Het was een gebogen pin van de utp kabel. ik heb de kabel vervangen en mijn internet is van 170Mbps naar 350Mbps gegaan en ik heb geen packetloss meer!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...