Vraag
Reacties
Aankondigingen
CiliaV
Level 1

internet bekabeld en WIFI valt meerdere keren per dag weg.

internet bekabeld en WIFI valt meerdere keren per dag weg.

er zijn al twee monteurs geweest. de aansluiting (groene kabel) voor de connectbox is vervangen. ik zie geen kritische problemen in de diagnose van de connectbox.

wat zou het kunnen zijn?

 

0 Kudos
28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
Tom.
Level 18

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

 

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

 

 

 

 

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos
Tom.
Level 18

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

 

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

 

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

Beste TOm, dank voor je reactie. helpt de voorgaande informatie?

groet, Cilia

0 Kudos
Tom.
Level 18

Zit er nog 'n andere splitter tussen of signaal versterker?

 

Zou je het kapje van de poa splitter willen halen?

Deze kan namelijk voor signaal problemen zorgen.

 

Ik heb ook nog wat modem tips:

Als al deze instellingen zijn toegepast moet je even je modem opnieuw opstarten.

(1 minuut van stroom halen)

 

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos
Tom.
Level 18

Heeft u de modem instellingen toegepast en het modem vervolgens opnieuw opgestart?

(1 minuut van stroom halen)

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

ja zojuist gedaan.

 

0 Kudos
Tom.
Level 18

Oké Top!

Zou je vandaag aan willen kijken hoe je internet verbinding is?

 

Mocht je alsnog problemen ervaren dan laat het maar weten?

CiliaV
Level 1
Topicstarter

oke, dat ga ik doen. bedankt zover!

 

CiliaV
Level 1
Topicstarter

Goedemiddag, helaas is de verbinding vandaag weer meerdere malen weggevallen.

 

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@CiliaV Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, mogelijk vandaag nog.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @CiliaV,

Welkom op de Ziggo Community! Ik kreeg een seintje om hier in te duiken, want als je na 2 monteursbezoeken nog steeds uitval ervaart, gaat er iets goed fout natuurlijk.

Om met de deur in huis te vallen, ik zie bij je verbonden apparaten het volgende: ROBERT BOSCH GmbH. Dat is een (keuken)apparaat van Bosch/Siemens (of zusterbedrijf), waarmee we een probleem in onderzoek hebben. Dit apparaat kan er voor zorgen dat je modem vastloopt en dus voor uitval zorgen. Wil je eens nagaan welk apparaat dit is en indien mogelijk, deze tijdelijk ontkoppelen uit je netwerk en controleren of het dan nog steeds gebeurt? In dit topic kun je er meer over lezen en tevens een workaround vinden.

Uiteraard heb ik ook nog even de signaalwaardes gecontroleerd van en naar je modem, maar dat ziet er op dit moment keurig uit. Ik heb dus goede hoop dat dit het is. Houd ons op de hoogte!

CiliaV
Level 1
Topicstarter

bedankt, ik wist niet dat er een apparaat  van BOSCH aan WIFI verbonden is. kan ik ergens vinden welk apparaat dat is?

 

 

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos
CiliaV
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos