Hallo,
welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan
in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.
<Sarcasme aan>
ergens heeft een ( blijkbaar niet bijster technische ) manager besloten, dat het wijzigen van de IP-range niet nodig is. Hij zal in een vlaag van verstands-verbijstering ( of in zijn oneindige wijsheid 🤡 ) wel gedacht hebben "...klanten zijn waarschijnlijk toch niet zo slim en hebben dus zo'n optie niet nodig...", maar het meest trots was hij waarschijnlijk op een iets latere ingeving, namelijk "...zo besparen we weer een dubbeltje...".
<Sarcasme uit>
Nu wordt voor iedereen, die een eigen IP-range wil gebruiken, dit handmatig in de firmware van de Ziggo modem/router aangepast. T.z.t. wil Ziggo ( zeggen ze ! ) dit mogelijk maken voor iedereen, maar die update laat weer eens lang op zich wachten. Ondertussen kost iedere aanpassing klauwen vol met geld, maar dat ( zal Ziggo denken ) is een goede reden om de prijzen weer te verhogen...
Als u vermeldt welke range u wil gebruiken...
Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan dit voor u regelen.
Suc6.