1
Vraag
2
Reacties
johanh79

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

interne dhcp reeks aanpassen in modem SAGEM F3896LG-MV2+

hallo, 

 

Ik wil graag de interne dhcp reeks aanpassen ivm apparatuur met een vast ipadres.

Volgens alle info moet hiervoor het derde octet aangepast worden echter lukt dit niet door bijgevoegde foutmeldingfout dhcp.jpg

normaal zou je hiervoor eerst het interne ipadres van het modem moet aanpassen alleen deze optie in nergens te vinden. 

Aangezien ik nogal wat apparatuur heb met een vast ipadres is, is dit de beste optie voor mij.

Wie kan mij vertellen waar het fout gaat en hoe ik dit kan oplossen.

 

Het gaat om het modem met type nummer SAGEM F3896LG-MV2+

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In de standaardconfiguratie kunnen alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 gebruikt worden als LAN-subnets.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan je verzoek doorzetten naar InHome Engineering, zij kunnen 192.168.192.0/24 vrijgeven. Na instellen van de DHCP-scope wordt automatisch 192.168.192.1 ingesteld als adres voor de router zelf.

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In de standaardconfiguratie kunnen alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 gebruikt worden als LAN-subnets.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan je verzoek doorzetten naar InHome Engineering, zij kunnen 192.168.192.0/24 vrijgeven. Na instellen van de DHCP-scope wordt automatisch 192.168.192.1 ingesteld als adres voor de router zelf.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

een moderator kan hiervoor een verzoek indienen bij de andere afdeling van ziggo.

Vertel wel even welke reeks je wilt gaan gebruiken.

Dus bijvoorbeeld 192.168.10.1/24

 

de moderators komen vanzelf langs in dit topic maar even geduld zal na het weekend worden...vakantie-nieuwjaar-brakke kop.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.


<Sarcasme aan>
ergens heeft een ( blijkbaar niet bijster technische ) manager besloten, dat het wijzigen van de IP-range niet nodig is. Hij zal in een vlaag van verstands-verbijstering ( of in zijn oneindige wijsheid 🤡 ) wel gedacht hebben "...klanten zijn waarschijnlijk toch niet zo slim en hebben dus zo'n optie niet nodig...", maar het meest trots was hij waarschijnlijk op een iets latere ingeving, namelijk "...zo besparen we weer een dubbeltje...".

<Sarcasme uit>

Nu wordt voor iedereen, die een eigen IP-range wil gebruiken, dit handmatig in de firmware van de Ziggo modem/router aangepast. T.z.t. wil Ziggo ( zeggen ze ! ) dit mogelijk maken voor iedereen, maar die update laat weer eens lang op zich wachten. Ondertussen kost iedere aanpassing klauwen vol met geld, maar dat ( zal Ziggo denken ) is een goede reden om de prijzen weer te verhogen...

 

 

Als u vermeldt welke range u wil gebruiken...

Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan dit voor u regelen.

 


Suc6.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Verzoek voor vrijgeven van 192.168.192.0/24 (zichtbaar in screenshot) is doorgegeven aan de moderators.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@Pasi  er zou ergens in het begin van 2023 een update komen zodat de "klant" het zelf kan aanpassen.

Nu is de excelsheet manager nog aan de beurt om op "ja" te klikken. 😂

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@tobiastheebe dat kunnen de super experts nu ook doorgeven?

Dat zou mooi zijn weer een stukje er tussen uit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@puppie Het is niet anders dan het inlichten van de moderators in andere topics. Echter moet in dit geval de moderator het verzoek op diens beurt doorgeven aan een collega van InHome Engineering. Ik had in een ander topic, met een zelfde soort verzoek, begrepen dat slechts een specifieke medewerker van dit team de betreffende configuratiewijziging kan doorvoeren.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@tobiastheebe ik bedoel dus dat we dan een super kunnen @ en niet hoeven te wachten tot een mod binnen komt waaien. Er zijn meer supers aanwezig dan moderators. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dat klopt, bij topics waar een moderator aan zet is (in dit geval al direct aan het begin van het topic) kun je een willekeurige SE oproepen om het verzoek bij de moderators neer te leggen.

johanh79
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik vind het idd ook apart dat dit niet meer kan. Helpdesk was echt flabbergasted met mijn vraag, hadden ze nog nooit van gehoord en konden mij niet verder helpen. Ook veel diverse antwoorden gehad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Net als bijvoorbeeld port forwarding behoort dit niet tot de standaard dienstverlening en niet alle medewerkers van de klantenservice zijn (voldoende) op de hoogte van dit soort onderwerpen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@johanh79  schreef:

....Helpdesk was echt flabbergasted met mijn vraag, hadden ze nog nooit van gehoord en konden mij niet verder helpen. Ook veel diverse antwoorden gehad


Ik verwacht, dat als u b.v. 1200 belt, u ook niet Ziggo persoonlijk belt, maar bij een call centrum uitkomt. Waar ze o.a. ook 'de helpdesk' zijn van andere bedrijven, waardoor de kans is dat u een echte ( Ziggo ) techneut aan de lijn krijgt, erg klein is.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @johanh79, welkom op de Ziggo Community!

 

Het is inderdaad onhandig dat dit nodig is en dat dit alleen via deze weg kan. We zijn dit proces zelf ook aan het evalueren, maar vooralsnog is het even niet anders. Ik heb je verzoek doorgezet, ik verwacht dat dit binnen 2 dagen is verwerkt!

johanh79
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedemiddag Alex,   krijg ik hier terugkoppeling van?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @johanh79,

 

Normaal gesproken wel, maar ik heb helaas nog geen terugkoppeling gekregen. Wil je voor de zekerheid toch eens kijken of je de mogelijkheden al hebt?

johanh79
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Alex vanmiddag gedaan. Maar werkte nog niet.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb je het modem wel een herstart gegeven ? (dus stroomloos maken voor 30sec )

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @johanh79

Als het nog niet werkt, ook niet na een eventuele herstart, mag je nog een fabrieksreset uitvoeren. Biedt dat ook geen resultaat, laat het dan weten, dan gaan we er achteraan voor je. 

johanh79
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Yuup, alles werkt nu. bedankt voor alle hulp

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic