1
Vraag
2
Reacties
Jangeheim

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

interferentie TP link boosters

Hallo, Ik heb de connectbox met drie TP Links M4 boosters. Alles geinstalleerd en het werkt. Echter als ik middels de app controleer op de interferentie krijg ik de melding dat deze hoog is en ik een ander netwerk moet kiezen. Met een andere app zie ik dat de drie Deco op het zelfde kanaal zitten. (logisch dat dan de interferentie hoog is)  Ik dacht dat na het opnieuw opstarten dat de Deco's dan zelf een apart kanaal zouden kiezen. Dit is niet het geval. Dus de interferentie blijft hoog. Is dit op te lossen|?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jangeheim  schreef:

Je aanwijzingen opgevolgd maar helaas. Zie bijgaande afbeelding....


Ik heb de wifi-interferentie test ook maar eens gedaan en .... exact hetzelfde resultaat. Ook een rood scherm met de melding 'hoog'. Maar daar is maar één eigen Deco station te zien. De ander signalen zijn van de buren. Maar ik heb geheel geen problemen met wifi !

Er van uitgaande dat 'DEC333' uw Deco netwerk is, zijn bij u inderdaad alle 3 de Deco stations duidelijk ( met behoorlijk signaal sterkte ) te zien.
Natuurlijk is dat afhankelijk waar u staat. Staat u b.v. exact tussen 2 Deco stations, dan zal de app waarschijnlijk een soortgelijk beeld aangeven, maar dan met 2 stations.

Staan de Deco stations misschien te dicht bij elkaar?

Ik zelf gebruik maar 2 bedrade Deco stations ( 1 op de begane grond en 1 op zolder ) en daarmee heb ik prima wifi in m'n hele huis. Zet u het middelste station eens uit en controleert u eens of wifi goed werkt en welke down- en upload waarden gehaald worden.

Bekijk in context

Jangeheim
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ze stonden inderdaad te dicht bij elkaar. Eentje uit gezet en de problemen waren weg!!!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

dat is vreemd. U hebt alle Deco stations wel toegevoegd tot 1 netwerk ?

In een flat gebouw kan het overigens erg druk zijn m.b.t. wifi, omdat men daar 8 directe buren heeft, die waarschijnlijk ook allemaal wifi hebben.

Aangezien u ondertussen bekend bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluiting van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze tot het netwerk toe
-Herhaal de hier bovenstaande regel

M.b.t. de Deco M4, leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO

Jangeheim
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Je aanwijzingen opgevolgd maar helaas. Zie bijgaande afbeelding.

interferentie.png

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jangeheim  schreef:

Je aanwijzingen opgevolgd maar helaas. Zie bijgaande afbeelding....


Ik heb de wifi-interferentie test ook maar eens gedaan en .... exact hetzelfde resultaat. Ook een rood scherm met de melding 'hoog'. Maar daar is maar één eigen Deco station te zien. De ander signalen zijn van de buren. Maar ik heb geheel geen problemen met wifi !

Er van uitgaande dat 'DEC333' uw Deco netwerk is, zijn bij u inderdaad alle 3 de Deco stations duidelijk ( met behoorlijk signaal sterkte ) te zien.
Natuurlijk is dat afhankelijk waar u staat. Staat u b.v. exact tussen 2 Deco stations, dan zal de app waarschijnlijk een soortgelijk beeld aangeven, maar dan met 2 stations.

Staan de Deco stations misschien te dicht bij elkaar?

Ik zelf gebruik maar 2 bedrade Deco stations ( 1 op de begane grond en 1 op zolder ) en daarmee heb ik prima wifi in m'n hele huis. Zet u het middelste station eens uit en controleert u eens of wifi goed werkt en welke down- en upload waarden gehaald worden.

Jangeheim
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Oké dat ga ik proberen. Het zou inderdaad kunnen dat ze te dicht bij elkaar staan.

Bij geen bericht is alles oké. Bedankt voor uw hulp!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ach ... graag altijd een bericht, dan kan iedereen lezen of het gelukt is.

Jangeheim
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ze stonden inderdaad te dicht bij elkaar. Eentje uit gezet en de problemen waren weg!!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic