1
Vraag
2
Reacties
ahjdekruijff

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

instellen vast ip adres

EPC3928AD is mijn modem.

Als ik het MAC adres van mijn server een vast ip adres geef bij LAN setup en vervolgens save, dan staat mijn server inderdaad als reserved in de lijst. Ik kan dan inderdaad verbinding maken op het ‘vaste’ ip adres.

Ben ik enige tijd aan het werk, bijv. na een uur, dan wordt de verbinding verbroken en blijkt mijn server weer het variabele ip adres te hebben en is de reserved melding in het modem ook verdwenen!

Wat doe ik verkeerd?

m.v.g. Ad de Kruijff

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ahjdekruijff
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee, die tip heeft niet geholpen. Zonder dat ik iets aan het modem doe wordt de koppeling tussen het MAC-adres en het ‘vaste’ IP-adres na een variabele tijd verbroken.

Ik gebruik ubuntu 19.10 en daar hebben ze het vastzetten van het ip-adres gewijzigd, moet nu via zoiets als cloud.cfg. Na het volgen van de instructies, gevonden op het web, lijkt het probleem nu opgelost. Al een paar dagen een vast ip-adres!

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Wijzigingen dienen ook steeds opgeslagen te worden. (Even naar beneden scrollen of je een knop ziet met apply of toepassen of zoiets.)Zekerheidshalve nadien modem-router herstarten. Vervolgens ook bij het device dat het IP-adres toegewezen moet krijgen een nieuwe DHCP-opvraag forceren. Kan je meteen controleren of de nieuwe instelling wel beklijft.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @ahjdekruijff 

Welkom op de Community! Jammer dat het niet helemaal lukt met de instellingen. Heeft de tip van @DennyW je geholpen?

ahjdekruijff
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee, die tip heeft niet geholpen. Zonder dat ik iets aan het modem doe wordt de koppeling tussen het MAC-adres en het ‘vaste’ IP-adres na een variabele tijd verbroken.

Ik gebruik ubuntu 19.10 en daar hebben ze het vastzetten van het ip-adres gewijzigd, moet nu via zoiets als cloud.cfg. Na het volgen van de instructies, gevonden op het web, lijkt het probleem nu opgelost. Al een paar dagen een vast ip-adres!

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat het dan toch opgelost is, @ahjdekruijff! Bedankt voor je terugkoppeling. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic