Goedemiddag,
Sinds een jaar ervaar ik problemen met mijn internet verbinding, zowel bekabeld als wifi.
Dit bericht wordt een beetje mijn laatste poging om een oplossing te vinden voor het mysterieuze probleem waar ik last van heb.
Probleem beschrijving:
Ps4 (bekabeld):
Voornamelijk tijdens het online gamen op mijn ps4 ervaar ik op willekeurige momenten packet loss. Dit duidt zich ingame door lag spikes, game freezes, lange laadtijd en haperende chataudio vanuit mij richting mijn vrienden. Het spel zelf bevestigt de packet loss en soms hoge ping door het tonen van een logo in het scherm wanneer deze klachten optreden. Daarnaast duren downloads van game updates soms akelig lang, ondanks dat ik een snel internet abbonement heb.
Op sommige dagen heb ik de hele dag, continu veel klachten. Op andere dagen heb ik helemaal geen klachten of in een hele matige vorm. Dit houdt in dat ik 's ochtends en begin middag prima online kan gamen, maar vanuit het niets de verbinding verslechterd en de rest van de avond klachten geeft. Ik heb hierin geen patroon kunnen herkennen van exacte tijdstippen dat de klachten het ergste zijn. Dit is compleet variabel.
Bij het meten van de internetsnelheid zijn de resultaten erg wisselend. De ene meting komt niet boven de 30mb, de volgende haalt dan weer 270 en wanneer ik hem daarna nogmaals meet zit die rond de 20. Ook de resultaten van deze metingen zijn verschillend per dag en per week. Op sommige dagen meet de test 300, maar dat betekent niet dat ik dan geen packet loss tijdens het gamen ervaar. En op andere dagen haalt die maximaal 40, maar heb ik nergens last van tijdens het gamen.
productinformatie:
Ik heb een ziggo connectbox van het merk Arris.
Mijn abbonement bestaat uit een internet pakket van 300mbit/s downloadsnelheid en 40mbit/s uploadsnelheid.
Ik heb het modem direct op de AOP aangesloten zonder extra apparatuur zoals versterkers of een extra modem. Alle apparaten zijn direct bekabeld op het modem aangesloten.
Wat heb ik gedaan:
Wat heeft Ziggo al gedaan:
Bij het meten kwam de monteur een storing tegen in de buitenkabel. Hier is een bedrijf voor gekomen en heeft de storing verholpen, waarna het signaal weer “schoon” was.
Echter hebben al deze pogingen om het probleem op te lossen geen enkele verbetering gebracht.
Na de laatste monteur heb ik het internet een tijd geaccepteerd voor wat het was, omdat zij niks konden vinden, maar sinds 2 dagen heeft de instabiliteit weer een nieuw dieptepunt bereikt en begin ik mij er weer vreselijk over te frustreren.
Het voelt alsof het signaal niet stabiel is en telkens een miliseconde wegvalt. Echter vertellen de metingen van de monteurs dat er niks aan de hand is.
Excuses voor het lange verhaal. Ik heb geprobeerd om het zo duidelijk mogelijk te verwoorden en ik hoop dat er iemand op dit forum zit die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Kwibuz 2 mogelijkheden:
Je upstream is hoog, het kan diverse oorzaken hebben.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En hier kan het ook aan liggen, zie ik in het topic van je dorpsgenoot:
Mark Ziggo wrote:
Hi Alexander, ik neem het topic over van Lycke omdat er al tickets openstaan (die ik wel direct in kan zien).
Een ticket vanwege Upstream signaalschommelingen, die worden veroorzaakt door een andere klant en daar gaat 9 oktober een monteur naartoe om dat op te lossen.
En daarnaast een ticket voor capaciteitsuitbreiding, die staat gepland voor 2 november.Ik verwacht dus al wel wat verbetering vanaf vrijdag, maar lag-vrij gamen zal tot begin november niet altijd mogelijk zijn op drukke tijden vanwege de krappe capaciteit.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?
(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)
(Zit bij veel mensen in de meterkast)
Om je signaal te kunnen beoordelen:
Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?
Instructies:
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 58800000 | 4.925 | 5120 | 64 qam | 1 |
2 | 36000000 | 4.675 | 5120 | 64 qam | 4 |
3 | 44500000 | 4.725 | 5120 | 64 qam | 3 |
4 | 52000000 | 4.925 | 5120 | 64 qam | 2 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 666000000 | 4.4 | 38 | 256 qam | 9 |
2 | 602000000 | 4 | 38 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 3.9 | 40 | 256 qam | 2 |
4 | 618000000 | 3.7 | 38 | 256 qam | 3 |
5 | 626000000 | 3.5 | 38 | 256 qam | 4 |
6 | 634000000 | 3.5 | 38 | 256 qam | 5 |
7 | 642000000 | 3.5 | 38 | 256 qam | 6 |
8 | 650000000 | 3.5 | 40 | 256 qam | 7 |
9 | 658000000 | 4 | 38 | 256 qam | 8 |
10 | 674000000 | 4.5 | 38 | 256 qam | 10 |
11 | 682000000 | 4.4 | 38 | 256 qam | 11 |
12 | 690000000 | 4.3 | 38 | 256 qam | 12 |
13 | 698000000 | 4.1 | 38 | 256 qam | 13 |
14 | 706000000 | 4 | 38 | 256 qam | 14 |
15 | 714000000 | 3.7 | 38 | 256 qam | 15 |
16 | 722000000 | 4 | 38 | 256 qam | 16 |
17 | 730000000 | 4 | 38 | 256 qam | 17 |
18 | 738000000 | 4.3 | 38 | 256 qam | 18 |
19 | 746000000 | 4 | 38 | 256 qam | 19 |
20 | 754000000 | 4.3 | 38 | 256 qam | 20 |
21 | 762000000 | 4.1 | 40 | 256 qam | 21 |
22 | 770000000 | 3.9 | 38 | 256 qam | 22 |
23 | 778000000 | 3.7 | 38 | 256 qam | 23 |
24 | 786000000 | 3.4 | 38 | 256 qam | 24 |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Locked Status | RxMER (dB) | Fouten voor RS | Fouten na RS |
---|---|---|---|---|
1 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
2 | Locked | 38.9 | 7 | 0 |
3 | Locked | 40.3 | 5 | 0 |
4 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
5 | Locked | 38.6 | 6 | 0 |
6 | Locked | 38.6 | 14 | 0 |
7 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
8 | Locked | 40.3 | 5 | 0 |
9 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
10 | Locked | 38.6 | 5 | 0 |
11 | Locked | 38.6 | 7 | 0 |
12 | Locked | 38.6 | 8 | 0 |
13 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
14 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
15 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 3 | 0 |
17 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
18 | Locked | 38.6 | 5 | 0 |
19 | Locked | 38.6 | 6 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
21 | Locked | 40.3 | 10 | 0 |
22 | Locked | 38.9 | 11 | 0 |
23 | Locked | 38.9 | 4 | 0 |
24 | Locked | 38.6 | 9 | 0 |
Netwerk historie
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
---|---|---|
01/10/2020 14:19:37 | notice | LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:41:3 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:40:33 | Let op! | TCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:40:33 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:25:52 | notice | LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:23:33 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:22:55 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:22:51 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:22:51 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:22:51 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:22:51 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:22:51 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/10/2020 12:07:14 | notice | LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/09/2020 21:01:29 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/09/2020 21:00:59 | Let op! | TCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/09/2020 21:00:59 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/09/2020 07:56:54 | Fout | ToD request sent- No Response received;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/09/2020 07:56:52 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
29/09/2020 20:35:1 | Fout | ToD request sent- No Response received;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/09/2020 20:44:43 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:75:0a:74;CMTS-MAC=00:27:90:ff:a8:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Modem aangesloten op aop.
Je upstream is te hoog op kanaal 1 en 4..
Je hebt een bak aan netwerkhistorie meldingen die onderbrekingen en uitval aangeven.
Lijkt me verstandig dat een moderator een blik op je signaal werpt.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.
Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Zou je de volgende instellingen kunnen toepassen:
(Optimale modem instellingen)
Mocht je het 2.4 en 5ghz netwerk nog niet van elkaar gescheiden hebben:
Haal je modem 1 minuut van stroom.
Na ongeveer 10 minuten zal het 5ghz netwerk zichtbaar worden.
Verbind al je 5ghz geschikte apparaten die je met wifi wilt verbinden met het 5ghz netwerk.
Bedankt voor de tips Tom. Heb de instellingen aangepast en zal kijken of het wat doet.
Verder wacht ik dan rustig af tot een Ziggo medewerker om de hoek komt kijken.
Graag gedaan!?
Is er nog een ziggo moderator die in dit vraagstuk kan duiken? Lees net een bericht van een dorpsgenoot met dezelfde klachten.
Ik ga voor je kijken of een moderator vandaag tijd voor je heeft.
Anders word het waarschijnlijk morgen of overmorgen?
@Kwibuz 2 mogelijkheden:
Je upstream is hoog, het kan diverse oorzaken hebben.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En hier kan het ook aan liggen, zie ik in het topic van je dorpsgenoot:
Mark Ziggo wrote:
Hi Alexander, ik neem het topic over van Lycke omdat er al tickets openstaan (die ik wel direct in kan zien).
Een ticket vanwege Upstream signaalschommelingen, die worden veroorzaakt door een andere klant en daar gaat 9 oktober een monteur naartoe om dat op te lossen.
En daarnaast een ticket voor capaciteitsuitbreiding, die staat gepland voor 2 november.Ik verwacht dus al wel wat verbetering vanaf vrijdag, maar lag-vrij gamen zal tot begin november niet altijd mogelijk zijn op drukke tijden vanwege de krappe capaciteit.
Komt rechtstreeks van buiten via de muur naar binnen.
Zie bijlage voor foto.
De klachten variëren per dag, echter is het de laatste 5 dagen echt een drama. Nog nooit zo lang zo slecht geweest. Weet vrijwel zeker dat het probleem zich niet in mijn huis bevind, maar ergens anders.
Be rt wrote:
En hier kan het ook aan liggen, zie ik in het topic van je dorpsgenoot:
Mark Ziggo wrote:
Hi Alexander, ik neem het topic over van Lycke omdat er al tickets openstaan (die ik wel direct in kan zien).
Een ticket vanwege Upstream signaalschommelingen, die worden veroorzaakt door een andere klant en daar gaat 9 oktober een monteur naartoe om dat op te lossen.
En daarnaast een ticket voor capaciteitsuitbreiding, die staat gepland voor 2 november.Ik verwacht dus al wel wat verbetering vanaf vrijdag, maar lag-vrij gamen zal tot begin november niet altijd mogelijk zijn op drukke tijden vanwege de krappe capaciteit.
Het vermoeden van Bert is juist, deze storingen zijn gerelateerd. Klik op de link naar het andere topic voor het vervolg van dit verhaal.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.