1
Vraag
2
Reageer en help mee
WiBi

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

instabiel netwerk met smartwifi pods

Werk veel thuis.

Netwerk geeft geregeld problemen. Vaak slechte performance. Moet ik de pods weer opnieuw installeren. 

Om een stabiele verbinding te krijgen heb ik onlangs geprobeerd om met een ethernetkabel de pod met mijn laptop te verbinden.

Heeft 1 dag goed gewerkt. 

Wanneer ik nu de ethernet op mijn computer holt de performance naar het nul-punt (0.20 download bij speedtest).

Wat kan/moet ik doen om een stabiel omgeving te creëren. 

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ervaar je ook een instabiele internetverbinding wanneer je de PC direct via ethernet op het SmartWifi modem aansluit?

WiBi
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

(Nog) Niet geprobeerd. Heb geen vaste verbinding op mijn kantoor.

Heb al vaker problemen met het netwerk. Eind maart (ongeveer) is er zelfs een monteur langs geweest.  Toen werkte de WiFi  zo'n 2 maanden goed. Daarna begon de ellende weer.

zo'n 2 weken geleden alles weer gereset. Toen werkte Wifi redelijk. Met ethernet-kabel 1 dag goed kunnen werken. 

Vorige week alles nog  eens gereset. WiFi werkt nu (nog) wel redelijk (speedtest download 51.00 = is ook wel eens hoger geweest.). Met ethernet kabel gaat het weer mis.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is belangrijk om na te gaan of de problemen alleen op Wi-Fi of ook op ethernet betrekking hebben. Bij aansluiten van PC op een SmartWifi pod via ethernet, verloopt de rest van de verbinding nog steeds via Wi-Fi.

 

De pods zenden op twee frequentiebanden, 2,4 en 5 GHz. Op 5 GHz zijn significant hogere snelheden haalbaar dan op 2,4 GHz. Nadeel van 5 GHz is echter dat het signaal sneller verzwakt en meer gedempt wordt door betonnen wanden en plafonds.

WiBi
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb de pc rechtstreek aangesloten op het modem. Lijkt erop dat de verbinding nu wel werkt. Speedtest geeft een beter resultaat.  
Zeer waarschijnlijk dus een wifi-probleem. Monteur van ziggo heeft hier alles nagekeken. Wifi heeft toen ook een aantal maanden goed/stabiel gewerkt.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Vanwege het ontbreken van instellingsmogelijkheden op de SmartWifi pods, is experimenteren met de fysieke plaatsing het enige wat hogere stabiliteit en snelheden kan opleveren. Sluit indien mogelijk de eerste pod via ethernet op het SmartWifi modem aan.

 

Om nog meer zekerheid te krijgen over dat de basis (modem en signaal) in orde is, loop ik graag de installatie en het signaal voor je na. Laat maar weten als je hiervoor openstaat.

WiBi
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb op mijn kantoor (nog) geen vaste kabel naar het modem. Aansluiten van de pod via ethernet is dus niet mogelijk. 

De pods heb ik al een paar keer verplaatst. de 1ste keer ism ziggo-monteur. daar valt m.i. ook geen resultaat te behalen.
Maar niet geschoten is altijd mis. Heb echter vandaag geen tijd meer om eea door te lopen.
Wanneer ik tijd in mijn agenda vrij heb neem ik contact op via deze call. 

Alvast bedankt.

WiBi
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb vanochtend alle pods eruit gehaal. Pods verwijderd uit de app.  De pod met de ethernetkabel op een ander stopcontact geplaatst. Pods opnieuw toegevoegd. Het lijkt u weer goed te werken. Even een tijd aanzien. Jammer is wel dat de pod zo groot is dat je bij een dubbel stopcontact de 2de niet kunt gebruiken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat er verbetering merkbaar is, laat het gerust weten als we je later nog kunnen helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic