Hallo,
afgelopen dinsdag besloten het modem te resetten ivm doorvoeren van de nieuwe snelheid 300/30 (was 250/20 meen ik). Echter haal ik de nieuwe snelheid bij lange na niet... op aanraden van chatcontact met support afdeling vandaag een monteur laten komen, wat schetst mijn verbazing na dat hij 10 minuten binnen was: tot aan de pc alle waardes goed. en ik nu 50 euro lichter en een illusie armer
door monteur gemeten op: modem in meterkast en switch in de buurt van de pc.
Pc geeft dus niet goede doorvoersnelheid.
ik heb een gigabit netwerkkaart dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
wie o wie kan mij uit de brand helpen.
ik heb al wat zitten gluren bij de instellingen van de netwerkkaart... maar kom daar niet heel verder mee.
Ik hoop op een reactie.
Groet
Marcel
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik kom tot de ontdekking dat ik met de speedtest app een keurige snelheid haal.... en ik zit aldoor al bekabeld, bijgaand een screenshot van de laatste meting nu:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik ervaar hetzelfde probleem. Ook ik heb een monteur laten komen en die constateerde ook de goede snelheid maar op mijn toestellen krijg ik het niet voor elkaar. Ik mis dan een goede oplossing hoe ik op mijn PC de goede snelheid kan krijgen.
gaat bij jou dus ook mis sinds de omschakeling van 250/25 naar 300/30??
@Cecilia wil je hier ook even meelezen? Dank je wel ❤️
Goedemorgen @marcelloch,
Jemig! Dat is een flinke domper! Enorm zuur ook dat je kosten voor je kiezen krijgt en nog niet bent voorzien van een snelle verbinding. Ik heb de monteursbon erbij gepakt en ik lees dat hij inderdaad heeft vastgesteld dat de snelheid op zowel het modem als zijn pc in orde waren. In dit geval zit het probleem dus elders in het apparaat of randapparatuur.
Welke snelheid haalde je voorheen op deze pc? Op welke instelling heb je je netwerkkaart nu geconfigureerd? Heb je nog een ander apparaat in huis waarmee je dit bekabeld kunt testen? Test bij voorkeur een nieuwe cat5e of betere kabel direct op de LAN poorten van ons modem. Test ook verschillende LAN poorten van het modem. We laten je switch dus eerst even links liggen.
zie bijgaand screenshot.... upload is prima echter download blijft steken tussen zeg maar 110 - 130 mbit
uiteindelijk besloten om windows opnieuw te installeren met behoud van bestanden, direct na voltooiing de speedtest gedraaid en wat blijkt: zelfs iets over de 300mbit download... na verloop van tijd zie je de downloadsnelheid toch weer teruglopen, dus het lijkt erop dat Windows toch grip houdt op de downloadsnelheid, wel heb ik delivery optimalization inmiddels uitgezet...
Hi @marcelloch 🙂
Hoe gaat het nu? Ervaar je nog steeds deze zelfde problemen? En heb je meerdere apparaten waarmee je de snelheid (bekabeld) zou kunnen testen?
Ik kom tot de ontdekking dat ik met de speedtest app een keurige snelheid haal.... en ik zit aldoor al bekabeld, bijgaand een screenshot van de laatste meting nu:
Dat is een aangename ontdekking 🙂
Fijn dat je de snelheid nu daadwerkelijk haalt!
ja dat dacht ik ook, alleen blijft het voor mij vraagteken waarom de snelheid via de browser zo achterblijft
heb je ook verschillende browsers geprobeerd
ik haal via de speedtest site gewoon mij volle snelheid maar soms kan een browser roet in het eten gooien
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.