1
Vraag
2
Reacties
Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

in de smartwifi app 2.28 werkt een van de twee wifipods niet meer

De smartwifi app vind soms het modem (Arris) niet en als hij hem vind geeft hij aan dat een van de twee wifipods niet werkt, ik heb al twee keer het modem gereset met de angst dat hij  mogelijk helemaal niet meer opstart omdat een modem reset meer dan een half uur duurt voordat de wifi dan weer bereikbaar is en ik dus begin te twijfelen over de kwaliteit van mijn modem, daarnaast kreeg ik een keer de kans om de wifipod te verwijderen en weer opnieuw aan te melden maar hij werkt nog steeds niet.

Tevens krijg ik bij de eerste wifipod als signaal sterkte redelijk terwijl hij niet meer dan 4m van mijn modem afzit en er alleen een houten vloer tussen zit.

Ik heb dus inmiddels niet zo veel vertrouwen meer in deze pods en ik wil graag een moderator vragen om in ieder geval een pod te vervangen en mogelijk ook het modem want zo heb ik er helemaal niets aan.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Dickie91 goed dat je het hier komt aangeven, want zoals jezelf al zegt heb je zo weinig plezier van je Wifipods. 

Top dat je zelf al zoveel hebt getest en de tips ter harte hebt genomen, jammer dat het daarna nog steeds niet verbeterd is. Mij lijkt het een goed idee een nieuwe te sturen, die krijg je zo snel mogelijk toegestuurd. De oude/'defecte' kan je terugsturen. Wil je ons aangeven of het daarmee opgelost is? Eventueel kunnen we dan altijd nog support bieden met meer advies en zoals je al hebt gezien is hier genoeg kennis aanwezig om ze aan de praat te krijgen! 

Bekijk in context

Uitgelicht
Dickie91
topicstarter
Level 6
  • 89Reacties
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Hallo Jacob, zoals ik altijd al heel enthousiast was over Ziggo wordt dit met jouw actie meteen weer bevestigt, ik zag net in mijn email dat er al iets onderweg was vanaf Ziggo en dat noem ik nou perfecte klantenservice.

Al mijn problemen (zelfs die ik soms zelf veroorzaakt had) worden altijd weer fantastisch opgelost door of mijn mede Ziggo community leden of door Ziggo moderators. 
Ik ga de nieuwe wifipod direct installeren als ik hem binnen krijg en hoop dat alles dan weer als van ouds perfect werkt,

Alvast heel erg bedankt en ik laat het nog even weten.

8 Reacties 8
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Die Smartwifi app is nog behoorlijk buggy. Ook ik loop er regelmatig tegen aan dat die het modem of pod niet vindt.

Het opstarten van het modem duurt inderdaad lang, maar een half uur was het niet bij mij. Wat dat betreft is de Connectbox Giga die ik nu heb, een stuk sneller met opstarten. 

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Ik controleer niet elke dag die pods maar ik heb een printer op zolder vlakbij de pod die af en toe niet reageerde en toen bleek dat ook al in de oude versie van smartwifi de pod niet werkte, het modem heb ik al een aantal jaren dus ik weet ook niet of die het nog wel zo goed doet, ik hoop dat een moderator het leest en me in ieder geval een nieuwe pod toestuurt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hoever is de 2e pod verwijderd van de 1e pod en hoe maken die verbinding met elkaar?

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Hoi Bert, de tweede zit op ongeveer 4m hoger vanaf de eerste op de zolder verdieping en ze maken beide verbinding via wifi maar ik heb hem nu even beneden vlak bij het modem en dan nog vind smartwifi hem niet, ik heb hem op zolder ook al verbonden met een netwerk kabel maar ook dan werkt hij niet dus ik denk dat hij de geest gegeven heeft.

Tevens vind ik het wel raar dat het modem er na een reset er meer dan een half uur over doet om weer een wifi signaal te geven, net als je denkt die gaat het niet meer doen komt hij dan wel terug maar soms duurt het wel heel lang voordat de smartwifi app het modem ook vind dus ik ben ook niet zo zeker of het modem wel goed werkt.

en het is een oud huis met alleen maar houten vloeren dus dat zou toch geen probleem moeten zijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Dickie91 Dat zou zeker geen probleem moeten zijn, ik heb hier grofweg dezelfde situatie.

 

Hier zal een Ziggo moderator mogelijk wat dieper in de systemen moeten kijken.

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Evengoed bedankt Bert, ik hoop dat een moderator dit voor me oppakt.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Dickie91 goed dat je het hier komt aangeven, want zoals jezelf al zegt heb je zo weinig plezier van je Wifipods. 

Top dat je zelf al zoveel hebt getest en de tips ter harte hebt genomen, jammer dat het daarna nog steeds niet verbeterd is. Mij lijkt het een goed idee een nieuwe te sturen, die krijg je zo snel mogelijk toegestuurd. De oude/'defecte' kan je terugsturen. Wil je ons aangeven of het daarmee opgelost is? Eventueel kunnen we dan altijd nog support bieden met meer advies en zoals je al hebt gezien is hier genoeg kennis aanwezig om ze aan de praat te krijgen! 

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Hallo Jacob, zoals ik altijd al heel enthousiast was over Ziggo wordt dit met jouw actie meteen weer bevestigt, ik zag net in mijn email dat er al iets onderweg was vanaf Ziggo en dat noem ik nou perfecte klantenservice.

Al mijn problemen (zelfs die ik soms zelf veroorzaakt had) worden altijd weer fantastisch opgelost door of mijn mede Ziggo community leden of door Ziggo moderators. 
Ik ga de nieuwe wifipod direct installeren als ik hem binnen krijg en hoop dat alles dan weer als van ouds perfect werkt,

Alvast heel erg bedankt en ik laat het nog even weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic