1
Vraag
2
Reacties
slauwch

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aanvragen Smartwifi modem

ik heb een ubee EVW321B modem en ik wil een nieuwe smart wifi modem  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @slauwch, welkom hier!

Het modem wat je in gebruik hebt is inderdaad al wat een ouder beestje. Deze staat inmiddels ook al 15 jaar bij jou in huis. Het lijkt mij dan ook geen overbodige luxe om deze voor je om te ruilen. Dit is bij deze dan ook in gang gezet. Binnen enkele dagen staat Post NL voor de deur met jouw nieuwe SmartWifi modem. 

Aangezien het modem al 15 jaren trouwe dienst heeft verricht is de kans groot dat ook de aansluiting zelf wellicht een update kan gebruiken. Wil je hier een foto delen van jouw hoofdaansluiting en aansluiting(en) richting het modem? Dan kijken we graag met je mee en kunnen we indien nodig ook nog nieuwe aansluitmaterialen toesturen 🙂

Bekijk in context

53 Reacties 53
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ervaar je problemen?

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

 

Om na te gaan in hoeverre de coaxinstallatie geschikt is voor een nieuw modem: kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe kan ik in kontakt komen met een moderator ?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@slauwch ,  die komt vanzelf langs. Doe wel even wat @tobiastheebe  vraagt. Dat zal de moderator ook vragen.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Je kan ook gewoon bellen. Doen ze ook nooit zo moeilijk.

Kom vaak bij klanten die een oud modem hebben en dan zeg ik ze dat ook.

 

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

oke dankjewel

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @slauwch, welkom hier!

Het modem wat je in gebruik hebt is inderdaad al wat een ouder beestje. Deze staat inmiddels ook al 15 jaar bij jou in huis. Het lijkt mij dan ook geen overbodige luxe om deze voor je om te ruilen. Dit is bij deze dan ook in gang gezet. Binnen enkele dagen staat Post NL voor de deur met jouw nieuwe SmartWifi modem. 

Aangezien het modem al 15 jaren trouwe dienst heeft verricht is de kans groot dat ook de aansluiting zelf wellicht een update kan gebruiken. Wil je hier een foto delen van jouw hoofdaansluiting en aansluiting(en) richting het modem? Dan kijken we graag met je mee en kunnen we indien nodig ook nog nieuwe aansluitmaterialen toesturen 🙂

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

20221212_152145.jpg20221212_152212.jpg20221212_152325.jpg20221212_152325.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (DIO-01) is een ouder type, maar voldoet nog voor EuroDOCSIS 3.1-modems (Arris TG2492LG-ZG en Compal CH7465LG-ZG). Als je (later) overstapt op een DOCSIS 3.1-modem (momenteel is de Sagemcom F3896LG-ZG het nieuwste type), dan is een monteursafspraak noodzakelijk voor het vervangen van het AOP.

 

Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze. Op het AOP dient een splitter (POA-254) te worden geplaatst waarop modem en versterker aangesloten worden, dit type splitter met bijpassende F/F-kabel voor het modem kan kosteloos toegestuurd worden. De kabel is hetzelfde type als je nu gebruikt, maar de huidige kabel is geknikt bij het modem, dus kan het beste worden vervangen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @slauwch ,

Als je een Arris/Compal connectbox krijgt voldoet dit AOP nog.Er zal echter een POA-254 met een 1 IEC-F(om de kabel naar de versterker te vervangen) en een F- connector afsluitweerstand(omdat er een aansluiting op de versterker vrij komt)geplaatst moeten worden.Dat kan een moderator kosteloos toezenden.Als je een Sagemcom krijgt zal naast de net genoemde materialen ook het AOP kosteloos door een monteur vervangen moeten worden.

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

oke bedankt voor het informatie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Toevoeging: mocht een van de twee TV-kabels op de versterker niet meer in gebruik zijn, dan kan de versterker komen te vervallen en kunnen modem en TV/decoder beide direct op de (te plaatsen) splitter aangesloten worden.

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb een Arris connectbox ontvangen moet ik een nieuwe connector?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Een nieuw AOP is dan niet nodig, wel deze materialen:

Afsluitweerstand.

POA254

Nieuwe IEC-F kabel voor naar de versterker.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zojuist heb ik de moderators gevraagd of het genoemde nieuwe aansluitmateriaal toegestuurd kan worden, houd er wel rekening mee dat dit in meerdere pakketjes wordt verzonden.

 

Zijn beide TV-kabels op de versterker (op taps 3 en 4) in gebruik?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het is wel belangrijk om te weten met wat voor mediabox TS tv kijkt. bij het plaatsen van een poa254 werkt een horizon of pacebox bijv niet meer

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan een moderator dan ook een afsluitweerstand toesturen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Hopelijk komt @slauwch binnenkort nog even online om te reageren op mijn vraag hierboven en de vraag welke decoder(s) er in gebruik is/zijn, indien van toepassing.

 

Ik heb inderdaad eerder gezien dat een afsluitweerstand toegestuurd kon worden.

 

Update: ik heb voor de zekerheid het verzoek bij de moderators nog even ingetrokken.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ah ok, dacht dat dit eerder nuet mogelijk was 🙂

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Gio2903,

Vgm kan er sws geen meer POA01B opgestuurd worden.Of heb ik dat mis?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic