1
Vraag
2
Reacties
talloentje

Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

ik krijg mail niet verzonden

@Bert ... daar ben ik weer. Nu met het probleem dat als ik op EEN bepaalde mail wil reageren, ik telkens een bericht terug krijg van de Systeembeheerder met o.a. het volgende bericht:              554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam 

Dat is me deze week al paar keer gebeurd, steeds naar hetzelfde mailadres. De naar mij gestuurde mail bevat een logo van het betr. bedrijf, en ik vermoed dat daardoor mijn gestuurde reacties telkens terugkomen.  Heb Ziggo geprobeerd te bellen maar wordt door verwezen naar hun site waar ik totaal niet uit kom. Als je me kunt helpen, dan HEEL graag.

Alvast veel dank.  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

""In"-box dus, dan ga ik naar Ziggo op de server om daar aan te geven dat het een "ongewenste" (zoals het daar omschreven is) mail betreft. En komt er mail in mijn Spam-box terecht die GEEN spammail is, dan doe ik hetzelfde maar dan omgekeerd.  Doe ik hier verkeerd aan?"

 

Dat is precies zoals het gedaan moet worden, daar leert de spamfilter van.

Bedenk dat van alle mail die op het internet rondgaat, 85% spam is (dus 6 van de 7 mails zijn spam en 1 van de 7 mails is goede mail) en het heel moeilijk is om alles perfect te blokken of door te laten.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Stuur je de mail retour via een mail programma of via de webmail?

Lukt het retour sturen van de mail wel in de webmail?

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb beide programma's geprobeerd, via m'n eigen outlook op de pc en via ziggo webmail maar bij beiden kreeg ik dezelfde reactie van de Systeembeheerder. Dus als ik op de betr. mails 'reply'.

Heb daarop zelf een eigen nieuwe mail gestuurd naar 't betreffende bedrijf, en deze is wel overgekomen. Frappante was dat de reactie van het bedrijf op mijn mail in de 'Spam' mail is terechtgekomen; die reactie had weer haar logo eronder staan.  Ik snap er  niets van?

Ik weet nu wel hoe ik in de toekomst naar 't betr. bedrijf moet reageren, al is 't dan  omslachtig.  Mocht je een oplossing weten, ik hou me aanbevolen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK nu is het duidelijk, dan staat er mogelijk iets bij Ziggo te strak.

 

Stuur naar abuse@ziggo.nl als bijlage een mail die je retour hebt gehad van de systeembeheerder en als bijlage een mail die in de spam map zat.

Zij beheren de spamfilter en kunnen zien waar het fout gaat.

Over het algemeen reageren zij behoorlijk vlot.

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Dank Bert, ik ga vandaag je advies opvolgen. Ik ben benieuwd wat de reactie zal zijn. Zodra ik die heb zal ik het je laten weten - oké?

Voor nu fijne dag en tot later

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

@Bert: Zoals beloofd zou ik je de ´oplossing´ laten weten.

Team abuse@ziggo.nl stelt het probleem te hebben opgelost; volgende was hun reactie. "Het probleem zat in het domein van de afzender, wij hebben de reputatie van dit domein gereset in ons spamfilter en het probleem zou hiermee verholpen moeten zijn. Het is voor ons helaas niet mogelijk om de exacte oorzaak te achterhalen omdat ons spam filter zijn informatie uit diversen interne en externe bronnen haalt."

Mijn dank voor jouw advies Bert.

 

Overigens kreeg ik van Team Abuse volgend advies:

"Ik kan u wel het advies geven om uw eventuele e-mail distributie lijsten up-to-date te houden, dit kan toekomstige problemen voorkomen."

 

Weet jij of 't Team Abuse met dit advies bedoelt dat ik het e-mailadres van het betr. bedrijf in mijn e-mail contactenlijst moet opnemen? (dus ook van alle andere bedrijven of personen waar ik regelmatig contact mee heb?)

Ik hoor het graag van je Bert, waarvoor alvast hartelijk dank weer.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"e-mail distributie lijsten" zijn groepen email adressen waaraan je mail verstuurt, maar dat was hier niet aan de orde?

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Nee, klopt Bert. Dit was alleen 'advies' van Team Abuse. Oftewel nu ik e-mailadres van betr. bedrijf in mijn e-mail lijst heb opgenomen, zou ik een volgende keer het gemelde probleem niet meer moeten hebben. Wait & see.

Overigens heb ik daar nu ook maar de mailadressen van paar bedrijven ingezet, wiens berichten consequent in de Spam-box terecht kwamen. Ook al had ik al igg keer aangegeven dat deze berichten GEEN spam waren. Kijken of dat ook werkt? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb het vermoeden dat dat niets uitmaakt, want de spam filter is actief voordat er verder instellingen bekeken of uitgevoerd worden in de webmail.

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Nou ja Bert, ik ben 'n leek en moet er maar op vertrouwen dat dit wel werkt. Wat anders kan ik doen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

" Oftewel nu ik e-mailadres van betr. bedrijf in mijn e-mail lijst heb opgenomen"

In welke email lijst heb je die opgenomen?

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

in iCoud adressenlijst, en tevens in Outlook ... Bert, ik ga wel zien of dit werkt. Oké?

Groetjes en dank voor alle moeite die je je hebt getroost - je hebt me goed geholpen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ter info: een emailadres opnemen in adressenlijsten van iCloud en Outlook hebben geen invloed op de spamfilter, de spamfilter kan niet in die adressenlijsten en zien wat er in staat.

De spamfilter werkt alleen op de mailserver en blokt echte spam en bij twijfel komt een mail in de spam map zodat hij niet helemaal weg is.

Als de mails in de mail mappen van de mailserver staan, dan pas kan iCloud en Outlook erbij en die hebben dan geen invloed op de spamfilter.

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor deze info Bert. Wat is dan jouw advies wat ik zou moeten doen? Ik weet nu nl. echt niet meer waar ik wel of geen goed aan doe om te voorkomen dat dit probleem zich nog eens voordoet?

talloentje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Nog even ter aanvulling: je stelt dat de spamfilter alleen op de mailserver werkt en echte spam blokkeert. Helaas werkt dit niet altijd zo heb ik gemerkt. Als ik zie dat bep. echte spam in mijn pc Outlook is terecht gekomen, in mijn "In"-box dus, dan ga ik naar Ziggo op de server om daar aan te geven dat het een "ongewenste" (zoals het daar omschreven is) mail betreft. En komt er mail in mijn Spam-box terecht die GEEN spammail is, dan doe ik hetzelfde maar dan omgekeerd.  Doe ik hier verkeerd aan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

""In"-box dus, dan ga ik naar Ziggo op de server om daar aan te geven dat het een "ongewenste" (zoals het daar omschreven is) mail betreft. En komt er mail in mijn Spam-box terecht die GEEN spammail is, dan doe ik hetzelfde maar dan omgekeerd.  Doe ik hier verkeerd aan?"

 

Dat is precies zoals het gedaan moet worden, daar leert de spamfilter van.

Bedenk dat van alle mail die op het internet rondgaat, 85% spam is (dus 6 van de 7 mails zijn spam en 1 van de 7 mails is goede mail) en het heel moeilijk is om alles perfect te blokken of door te laten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic