dion_natasha

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb een eufy 2k deurbel maar zonder wifi kan ik niet live kijken

ik heb een eufy 2k deurbel gekocht. op de wifi werkt het perfect. maar als ik mijn mobiel van de wifi haal over ergens anders dan thuis ben krijg ik wel de meldingen binnen op mijn telefoon maar ik kan niet kijken.

er wordt gezegd dat er geen verbinding gemaakt kan worden 

(-3)?

wie  kan mij helpen

 

19 Reacties 19
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @dion_natasha 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Is dit de Eufy-versie met basisstation?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@dion_natasha 

Om welk toestel gaat het als ik vragen mag.

Heb je in je modem http://192.168.178.1 password of pincode dan naar Geavanceerde Instellingen en dan kies je beveiliging en dan Firewall

 

FAD25257-12F8-4EFD-BBFF-F76F21C21541.png

Ga daarna naar Mac-Filtering en scroll naar beneden 

 

100490E8-6DF2-460B-B904-3CE4030B2348.png

 

Nadat je dit hebt opgeslagen, herstart je modem kan je bij Beheer en dan klik opnieuw opstarten en scroll naar beneden tot je deze ziet.

 

Schermafbeelding 2023-02-01 om 14.08.41.png

 

Hopelijk is dit een optie.

 

Dan op je telefoon volgende:

 

App-rechten wijzigen

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik op Apps.
  3. Tik op de app Eufy die je wilt wijzigen. Als je de app niet kunt vinden, tik je op Alle apps bekijken. ...
  4. Tik op Rechten. ...
  5. Als je een instelling voor rechten wilt wijzigen, tik je erop en kies je Toestaan.

Mocht er ook verwijzing naar Bluetooth zijn, ook die toestaan, daarna de App sluiten en je telefoon opnieuw opstarten en na opstarten nog eens proberen.

 

dion_natasha
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de EUfy 2k deurbell met homebase 2

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @dion_natasha,

 

Hier is een mogelijk handige support pagina 

 

 

Succes,

 

Bam

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Thnx @BAM  ik had hem ook maar nog niet wetende wat we nu wel weten. Bedankt voor de koppeling 😉👍🏻

dion_natasha
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

HI ik heb de eufy home base 2   2kdeurbel

 

dion_natasha
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

helaas dit heeft het probleem nog niet opgelost..

helaas nog steeds alleen als ik op mijntelefoon de wifi aan heb staan. ongeacht of dit de wifi thuis is of ergens anders op de wifi

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb al geprobeerd de Eufy app te verwijderen en opnieuw te installeren op je smartphone? 

dion_natasha
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja heb alles verwijders alles gereset en ook op een andere telefoon getracht alles op te starten, maar helaas niks werkt tot nu toe.

ik krijg alleen verbinding als het wifi signaal in beeld is op de telefoon. ongeacht welke wifi..

dit terwijl de homebase wel via kabel aan de wifi van de ziggo router zit

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

deze begrijp ik niet: via kabel aan wifi......

Heb jij in de app dan wel het externe ip adres van jou geplaatst?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@dion_natasha  schreef:

helaas dit heeft het probleem nog niet opgelost..

helaas nog steeds alleen als ik op mijntelefoon de wifi aan heb staan. ongeacht of dit de wifi thuis is of ergens anders op de wifi


@dion_natasha 

Om Welke Telefoon gaat het met het probleem.

 

Staat er in de Eufy app geen optie dat je ook data overdracht heb, meeste apps hebben Wifi maar kunnen ook allebei zowel data als wifi. Misschien even die optie opzoeken in de App. Mijn Buitencamera staat ook op data te zien buiten de deur en wifi in huis, en @puppie  Je kan zoals mijn Camera die is op wifi geïnstalleerd maar er zit ook een UTP Kabel naar me Switch/modem toe, kan allebei, omdat ie via Wifi veel uit viel heb ik UTP erbij gezet. Het is is mogelijk 😉

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@puppie  schreef:

deze begrijp ik niet: via kabel aan wifi......


Ik denk dat de Homebase van @dion_natasha via UTP verbonden is met de modem en dat de wifi van de modem contact maakt met de deurbel. Werkt een beetje hetzelfde als de hubs van Hue en Klik-aan-klik-uit. Doorgaans zijn dergelijke systemen óók te activeren met Google Home en dan kun je ook buitenshuis je verlichting, je verwarming instellen en in dit geval zien wie er aan de deur is, ook al sta je bij Albert Heijn je boodschappen op de band te leggen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Wim C.  heb jij ook zo een deurbel, ik wel maar vind je uitleg wel leuk gedaan 😉👍

 

Klopt de Homebase met UTP naar modem of Switch en de deurbel zou via Wifi gaan, maar de Data van de Telefoon pakt hem niet, dit is een instelling of in de App of de Homebase.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@puppie  schreef:

deze begrijp ik niet: via kabel aan wifi......

Heb jij in de app dan wel het externe ip adres van jou geplaatst?


@puppie  Mijn Camera staat als volgt:

Omdat hij via UTP Loopt staat de 2G/3G/4G uit want modem neemt hem over, doordat ie veel uitval op wifi heeft zo gedaan. Nu heb ik de UTP ingesteld op Mijn WD MyCloud voor als nodig is, maar haal de UTP los kan ik gewoon met wifi verder, nu gaat het beter want modem toen was de oude Ubee32EVW en nu heb ik dan de Sagemcom en de Deco's er is Signaal voor Wifi genoeg, maar UTP is ook handiger om je 2,4 GHz band te verlichten, want ik heb daar 9 Wifi Stopcontacten op 1 Buitencamera wifi die aan de achterzijde en een Wifi Deurbel en dan nog een Wifi buitenlamp en Wifi Color Lamp, dan krijg je 2,4 GHz behoorlijke Data verwerking en dat vond me camera niet zo fijn. 

IMG_1726.PNGIMG_1727.jpgIMG_1728.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1729.jpg

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Dave!  schreef:

@Wim C.  heb jij ook zo een deurbel, ik wel maar vind je uitleg wel leuk gedaan 😉👍


Nee, ik heb een analoge deurbel: een knop waar je aan moet trekken en via een redelijk simpele trekbeweging gaat via een ijzerdraadje een bel rinkelen.

Verder heb ik wel behoorlijk wat aan domotica en dat werkt zo’n beetje volgens hetzelfde principe. Ik gebruik overigens geen apps maar regel alles via Google Home. En inderdaad; Google weet precies wanneer ik thuis ben dat mijn verwarming op 17° staat. Maar dit terzijde.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@dion_natasha welkom hier, leuk dat je de Ziggo Community komt bezoeken!

Je onderwerp is wel wat specifieke materie, maar toch ben ik wel even benieuwd naar de stand van zaken. Heb je de tips nog weten uit te voeren?

dion_natasha
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Jacob,

 

Ik heb echt alles geprobeerd wat is aangedragen. Maar niks werkt.

Ik heb zelfs een 2e bel gekocht in de hoop dat deze het wel doet.

Echter ook dit heeft het probleem niet opgelost.  Er is zelfs een monteur geweest omdat mijn router er mee stopte. Deze heeft alles gemaakt en volgens hem staan alle instellingen goed.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om zonder wifi op de telefoon live beeld te hebben.,.

2 collega;s hebben een zelfde deurbel en hebben er geen probleem mee. 

mijn mijn telefoon op hun doorbel werkt alles maar thuis helaas op het eigen netwerk niet..

dus ik denk dat ik maar voor een andere bel moet kijken want dit gaat het niet worden

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Jacob  is het niet handig dat ze een modem wissel krijgen een Smart Wifi Modem Giga ik ben bang als een Arris Connect Box is dat het fout gaat,

 

@dion_natasha  voor dat het eventueel door gaat modem wissel kunnen jullie volgende even aan @Jacob  laten zien, kan ook nog signaal kwestie zijn.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

We kijken inderdaad graag nog even verder @dion_natasha. We zien daarvoor graag nog een foto van de hoofdaansluiting en de gevraagde waardes 🙂

Uitgelicht topic