Sinds wij een nieuwe modem van Ziggo hebben ontvangen is het niet meer mogelijk de iRobot i7 aan de wifi te koppelen. Bij een ander model modem van Sagemcom is dit een bekend probleem is het connectie niet mogelijk.
Het kan ook een probleem met de firewall zijn maar hier kom ik niet uit.
Heeft iemand nog meer suggesties en ideeën?
(Het wordt wel weer tijd dat het huis wordt gestofzuigd 😜)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Log in op http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1
Password en ga dan naar Geavanceerde Instellingen
Klink dan op Beveiliging en dan Firewall
@Dave En dank voor de extra aanvulling. Wil jij hier ook naar kijken @TientjeCool ?
@Paul Daar zijn we voor elkaar te helpen 😊 ( niet meer doen he foei ) grapje 😂 voor de grappen zijn jullie 🤗 jullie maken de dag fantastisch. (lekkere slogan)
@Paul @Dave het is voor mij abracadabra hoe verder aangezien de instructies in de hyperlink van oudere modellen routers zijn. Daarnaast moet ik een IP-adres aan de iRobot toewijzen, maar dat gaat niet als de iRobot al niet op het netwerk kan komen, dus nog geen IP-adres heeft. Ik heb via de app van iRobot deze een vast IP-adres gegeven en deze ook toegevoegd in de modem. Maar voor portforwarding zal ik vast het één en ander fout doen, het werkt in ieder geval niet.
Ik kan hier dus niet mee verder.
@Paul deze staat zoals bovenstaand, alleen hebben wij heen IPv6 (voormalig UPC gebied?). Ook deze instelling geeft geen positief effect.
De interne wifi van de iRobot werkt naar behoren (te benaderen door telefoon en/of PC) alleen de connectie tusssen deze en regeliere wifi is dus niet mogelijk.
Zie je de iRobot als je in je modem verbonden bent bij, Verbonden apparaten, staat daar een merk/ip adres van de iRobot. Als deze er niet instaat dan kan ik je wel verder helpen. Beste is dan de iRobot even reset geven.
Na de Reset van de iRobot kan je volgende doen:
Log in op je modem http://192.168.178.1 en password of http://192.168.100.1
Ga naar Geavanceerde instellingen
Ga dan naar de optie UPnP als deze in modem aanwezig is en zet deze aangevinkt en opslaan
Herstart Modem en je iRobot en daarna weer naar je Modem en log in, kijk dan bij Verbonden apparaten of hij er tussen staat. Zo ja, dan mag je naar Geavanceerde Instellingen UPnP weer uitzetten en opslaan.
Ga dan naar DHCP4 en DHCP6
Vink in de lijst die je ziet de iRobot aan
Dan zie je dit lijstje onderaan DCHP4 en DHCP6 ( voorbeeld ) dit is reservering van mij WD MyCloud
Maar bij jou komt dan je iRobot te staan en dan klik je op voeg reservering toe en dan staat het IP gereserveerd onderaan.
Let wel als dit is gedaan, dan moet je het Modem wel Herstarten opnieuw
Het is even wat werk, ga er ook even rustig voor zitten, Als dit niet werkt dan zou ik aan @Paul of mede collega vragen om een andere modem te sturen.
@TientjeCool Er is nog een ding wat je kunt proberen. Wil je nog eens het modem resetten en een andere netwerknaam (SSID) instellen op de 2.4 en 5.0 Ghz frequentie? Als je dit gedaan hebt, reset je de iRobot naar de standaard instellingen (Fabrieksreset). Probeer dan de iRobot nog eens opnieuw te verbinden met de zojuist (nieuw) ingestelde netwerknaam (SSID). Let op: laat hierbij eerst even de TP Link Deco's volledig buiten beschouwing en zorg dat deze units ontkoppeld zijn. Mijn vermoeden is namelijk dat de iRobot op een of andere manier nog een oude netwerknaam onthouden heeft waarmee het apparaat weer verbinding mee probeert te maken. Door echt even een nieuwe netwerknaam in te stellen en het apparaat (iRobot) te resetten en opnieuw te verbinden forceer je het apparaat om opnieuw te connecten met wifi.
Mocht dit ook niet helpen, dan wil ik best voor je kijken of er een ander modem te regelen valt.
@Paul optie net geprobeerd (TP link staat helemaal uit, al een aantal dagen). Maar helaas ook hier geen connectie mogelijk. Wifi van iRobot en modem beiden te zien maar een verbinding is niet mogelijk om wat voor reden.
@Paul ben bang dat de Sagemcom nog niet de ondersteuning aan iRobot bied en daarom toch een Smart Wifi CB Gig Modem of wat er van de Arris CB nog is.
Ze hebben alles geprobeerd en met mijn Deco's instelling toen en met mijn Sagemcom dit wordt echt lange weg. Ziggo monteur jaag je ze op kosten.
Het is een mening die ik deel hoor, jij bent de Medewerker en de verantwoordelijke in goede zin, ik wil niks provoceren.
@TientjeCool Lutk het anders om met de telefonische support van iRobot dit probleem aan hun voor te leggen? En hebben andere apparaten (afgezien v.d. iRobot) ook problemen met het verbinden met het wifi netwerk op ons modem?
@Paul de iRobot hebben we twee weken geleden opgestuurd naar de leverancier om te controleren of er iets met de interne wifi aan de hand was. Dit was niet het geval en is de stofzuiger weer onze kant opgestuurd.
Ander wifi-apparaten hadden in begin even een probleem, maar dat was doordat de 2.4GHz uit stond maar is opgelost. Tot op heden is de iRobot de enige die nog problemen geeft.
Ik heb nog 1 optie mogelijk in de TP-Link Deco's
Als je naar Meer rechts onder gaat
Dan naar Geavanceerd:
Krijg je deze te zien
Zet Snelle roaming eens uit
Zet Beamforming een uit en probeer dan de iRobot nog eens op de wifi, dat is de laatste wat ik nog kan bedenken.
Als het wel werkt daarna weer aan, als niet werkt ook natuurlijk weer terug zetten.
@Paul de vraag staat ook uit bij iRobot, zodra ik daar antwoord op heb kom ik in de lucht.
Probleem is opgelost: na nog heel veel gestoei uiteindelijk via een ander besturingsysteem geprobeerd....dit lukte wel om de iRobot op het netwerk te krijgen en in te stellen.
Android werkte niet, IOS werkte wel. Dit is ook doorgegeven aan de fabrikant.
Iedereen bedankt voor het meedenken, wat uiteindelijk dus iets heel 'simpels' was.
@TientjeCool Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat de oorzaak nu in ieder geval gevonden is. Hopelijk komt er dan ook snel een update voor de iRobot (app) waarmee het probleem ook voor Android devices wordt opgelost.
De oorzaak lag bijna voor neus, nooit naar je toestellen gevraagd. Maar raar dat Android, had gister krantje van die grote M M winkel gezien en de prijzen van een iRobot, goedkoopste en de duurste, dan zou je denken die zijn wel compatible met beide partijen. Maar ik ben blij dat het gelukt is met IOS - gebruik zelf ook Apple had ik maar doorgevraagd maar de focus lag op de robot. Blijven ook leuke maar nog kwetsbaar met de aansturing. 😊
Dank je wel voor je terugkoppeling, een hele mooie ook en mochten we iemand tegenkomen zelfde probleem, dan weten we nu deze topic te vinden. 😊
Ben blij dat de robot weer zijn werk mag doen na zijn vakantie 😂😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.