@TientjeCool
Zie je de iRobot als je in je modem verbonden bent bij, Verbonden apparaten, staat daar een merk/ip adres van de iRobot. Als deze er niet instaat dan kan ik je wel verder helpen. Beste is dan de iRobot even reset geven.
Na de Reset van de iRobot kan je volgende doen:
Log in op je modem http://192.168.178.1 en password of http://192.168.100.1
Ga naar Geavanceerde instellingen
Ga dan naar de optie UPnP als deze in modem aanwezig is en zet deze aangevinkt en opslaan
Herstart Modem en je iRobot en daarna weer naar je Modem en log in, kijk dan bij Verbonden apparaten of hij er tussen staat. Zo ja, dan mag je naar Geavanceerde Instellingen UPnP weer uitzetten en opslaan.
Ga dan naar DHCP4 en DHCP6
Vink in de lijst die je ziet de iRobot aan
Dan zie je dit lijstje onderaan DCHP4 en DHCP6 ( voorbeeld ) dit is reservering van mij WD MyCloud
Maar bij jou komt dan je iRobot te staan en dan klik je op voeg reservering toe en dan staat het IP gereserveerd onderaan.
Let wel als dit is gedaan, dan moet je het Modem wel Herstarten opnieuw

Het is even wat werk, ga er ook even rustig voor zitten, Als dit niet werkt dan zou ik aan @Paul of mede collega vragen om een andere modem te sturen.