1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Meert71

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

iPhone schakelt automatisch naar 4G

Beste Community,

 

Afgelopen zaterdag nieuwe klant geworden van Ziggo.

Installatie is gelukt alles blijkt te werken.

 

Echter loop ik tegen 2 dingen aan:

Op mijn Iphone heb ik het idee dat ik verbinding met de Ziggo wifi maak, echter schakelt hij niet over.

Zie foto

 

Meert71_0-1673788004150.png

Om telkens de modem aan en uit te zetten lijkt me ook niet bedoeling.

Ik hoor het graag van iemand binnen 

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meert71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@sebas14 bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Zojuist de modem aan en uitgezet , en dan pakt hij hem op.

Als ik dit nu telkens moet doen, als ik thuis kom, lijkt me niet goed voor modem.

Ga dit nog wel eens navragen.

 

Meert71_0-1673853833682.jpeg

 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24780Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes

Zo te zien is je telefoon signaal op 4G sterker dat op je Wifi dan neemt deze automatisch het sterkste signaal aan, als je de Data icoon uit zet dan komt het Wifi icoon in je telefoon

 

IMG_9722.jpgIMG_9723.jpg

puppie

Level 17
  • 3007Posts
  • 76Oplossingen
  • 1211Likes

en wat is je tweede probleem?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24780Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes

Hele goede @puppie 😉

sebas14

Level 11
  • 594Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Ik kan me niet voorstellen dat als je 4G/5G sterker is dan je Wi-Fi, dat dan je Wi-Fi verbinding wordt verbroken?

Meen je dit @Dave ?

 

Dit moet een instelling zijn op de Iphone die dan uitgezet kan worden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78726Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23512Likes

Ik zie inderdaad geen wifi verbinding symbool Bert_1-1673801337340.png, zoals de iPhone aan zou moeten geven.

 

4G pakt de iPhone alleen als er helemaal geen wifi verbinding is en die is er niet, anders zou je het wifi symbool moeten zien.

 

Bert_0-1673801319749.png

 

Is het inmiddels al opgelost @Meert71 ?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24780Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes

@sebas14  Dat kan dus wel, als ik buiten me deur ga staan is mijn Wifi zwaker en neemt 4G het over (5G) is officieel gewoon verkapte 4G want je snelheid is minder, maar dat komt als de frequenties worden verdeeld en als alles goed is begint die fase in dit jaar.

 

Maar bij @Meert71  is het kwestie van het Data icoon uitzetten en dan op wifi. Ik moet ook mijn Data uitzetten en wifi anders krijg ik dubbele werking dan wil hij 2 data's pakken en gaan me programma's raar doen. Nu heb ik de mazzel dat ik in woonkamer van me huis al geen bereik netwerk heb en me wifi sterker is, maar in dit geval kan TS beter Data uit en met Wifi verbinden, als de wifi niet optimaal is dan kan hij hier even kijken voor de Smart Wifi Pods, of de Smart Wifi Deco's

 

Als je de Smart Wifi Pods huurt € 1,25 per stuk per maand, dan kun je er makkelijk bijbestellen of opzeggen per maand of als er een nieuwe versie wifi 6/ ax uitkomt.
 
Ik zou het, om te beginnen, proberen met de wifi van het modem en 1 of 2 pods:
Ziggo Smart Wifi Pods - de beste oplossing voor bij je thuis <

Je hebt ook nog de Smart Wifi Deco (TP-Link Deco M4) geschikt voor Modems voor 2019 en huidige Wifi en geen Wifi modem zoals de Ubee1318-ZG
Smart Wifi Deco (TP-Link Deco M4)

 

Meert71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Dave123 

 

Data uitgezet, nog steeds geen wifi icon zichtbaar.
Het wifi signaal is er op zeker , want mijn vrouw en kinderen pakken hem op.

 

Meert71_0-1673815172045.jpeg

 

Meert71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Eerst dit maar oplossing dan ben ik al blij, bedankt !

Meert71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

nee, helaas nog niet.

Meert71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

super goeie oplossingen @Dave123 thx.

ik ga beginnen de pods te gaan huren

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24780Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes

@Meert71  welke iPhone heeft u als ik vragen mag, en welke Provider van telefonie. Want er kunnen nog wat instellingen gedaan worden.

Meert71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

iphone 11

sebas14

Level 11
  • 594Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Dat is wat anders @Dave , als de Wi-Fi wegvalt dan gaat de telefoon over op 4G/5G. Maar niet als de Wi-Fi minder sterk is. Iets anders formuleren.

 

Maar ik zie bij  @Meert71 dat de Wi-Fi vol bereik binnenkomt op de Iphone. En dat andere gezinsleden daar geen probleem mee hebben. Dan zou ik even de Pods links laten liggen en eens de netwerkinstellingen resetten op de Iphone zoals hieronder beschreven staat:

 

https://support.apple.com/nl-nl/HT204051#:~:text=Stel%20de%20netwerkinstellingen%20opnieuw%20in,'%20...'.

 

Ook misschien een tip voor @Meert71 

Na de reset even het wachtwoord van de Wi-Fi opnieuw invoeren en kijken of het probleem zich verholpen heeft.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24780Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes

Je was iets sneller maar goede tip @sebas14  👍🏻

Buurman

Level 15
  • 1136Posts
  • 55Oplossingen
  • 1040Likes

@Meert71 Druk anders eens op het blauw omcirkelde i symbool naast je Ziggo9579213 en plaats van de info  een screenshot ervan hier. 

misschien staat daar e.e.a. niet goed ingesteld  en kan iemand met kennis van zaken je er mee  verder helpen. 

Meert71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@sebas14 bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Zojuist de modem aan en uitgezet , en dan pakt hij hem op.

Als ik dit nu telkens moet doen, als ik thuis kom, lijkt me niet goed voor modem.

Ga dit nog wel eens navragen.

 

Meert71_0-1673853833682.jpeg

 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24780Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes

@Meert71  Misschien even deze instellingen in je Wifi zetten, wie weet helpt het,

 

IMG_9793.jpgIMG_9790.jpgIMG_9791.jpgIMG_9792.PNG

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Meert71 Welkom op de Ziggo Community!

Super fijn dat de wifi ook op jouw mobiel werkt. 

Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn om elke keer het modem opnieuw op te starten. Ik ben dan ook benieuwd hoe het nu gaat. Kun je ons van een update voorzien? Heb je daarnaast de stappen van @Dave nog getest?