Beste Community,
Afgelopen zaterdag nieuwe klant geworden van Ziggo.
Installatie is gelukt alles blijkt te werken.
Echter loop ik tegen 2 dingen aan:
Op mijn Iphone heb ik het idee dat ik verbinding met de Ziggo wifi maak, echter schakelt hij niet over.
Zie foto
Om telkens de modem aan en uit te zetten lijkt me ook niet bedoeling.
Ik hoor het graag van iemand binnen
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sebas14 bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Zojuist de modem aan en uitgezet , en dan pakt hij hem op.
Als ik dit nu telkens moet doen, als ik thuis kom, lijkt me niet goed voor modem.
Ga dit nog wel eens navragen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zo te zien is je telefoon signaal op 4G sterker dat op je Wifi dan neemt deze automatisch het sterkste signaal aan, als je de Data icoon uit zet dan komt het Wifi icoon in je telefoon
en wat is je tweede probleem?
Hele goede @puppie 😉
Ik kan me niet voorstellen dat als je 4G/5G sterker is dan je Wi-Fi, dat dan je Wi-Fi verbinding wordt verbroken?
Meen je dit @Dave ?
Dit moet een instelling zijn op de Iphone die dan uitgezet kan worden.
Ik zie inderdaad geen wifi verbinding symbool , zoals de iPhone aan zou moeten geven.
4G pakt de iPhone alleen als er helemaal geen wifi verbinding is en die is er niet, anders zou je het wifi symbool moeten zien.
Is het inmiddels al opgelost @Meert71 ?
@sebas14 Dat kan dus wel, als ik buiten me deur ga staan is mijn Wifi zwaker en neemt 4G het over (5G) is officieel gewoon verkapte 4G want je snelheid is minder, maar dat komt als de frequenties worden verdeeld en als alles goed is begint die fase in dit jaar.
Maar bij @Meert71 is het kwestie van het Data icoon uitzetten en dan op wifi. Ik moet ook mijn Data uitzetten en wifi anders krijg ik dubbele werking dan wil hij 2 data's pakken en gaan me programma's raar doen. Nu heb ik de mazzel dat ik in woonkamer van me huis al geen bereik netwerk heb en me wifi sterker is, maar in dit geval kan TS beter Data uit en met Wifi verbinden, als de wifi niet optimaal is dan kan hij hier even kijken voor de Smart Wifi Pods, of de Smart Wifi Deco's
Als je de Smart Wifi Pods huurt € 1,25 per stuk per maand, dan kun je er makkelijk bijbestellen of opzeggen per maand of als er een nieuwe versie wifi 6/ ax uitkomt.
Ik zou het, om te beginnen, proberen met de wifi van het modem en 1 of 2 pods:
Ziggo Smart Wifi Pods - de beste oplossing voor bij je thuis <
Je hebt ook nog de Smart Wifi Deco (TP-Link Deco M4) geschikt voor Modems voor 2019 en huidige Wifi en geen Wifi modem zoals de Ubee1318-ZG
Smart Wifi Deco (TP-Link Deco M4)
Hoi @Dave123
Data uitgezet, nog steeds geen wifi icon zichtbaar.
Het wifi signaal is er op zeker , want mijn vrouw en kinderen pakken hem op.
Eerst dit maar oplossing dan ben ik al blij, bedankt !
nee, helaas nog niet.
super goeie oplossingen @Dave123 thx.
ik ga beginnen de pods te gaan huren
@Meert71 welke iPhone heeft u als ik vragen mag, en welke Provider van telefonie. Want er kunnen nog wat instellingen gedaan worden.
iphone 11
Dat is wat anders @Dave , als de Wi-Fi wegvalt dan gaat de telefoon over op 4G/5G. Maar niet als de Wi-Fi minder sterk is. Iets anders formuleren.
Maar ik zie bij @Meert71 dat de Wi-Fi vol bereik binnenkomt op de Iphone. En dat andere gezinsleden daar geen probleem mee hebben. Dan zou ik even de Pods links laten liggen en eens de netwerkinstellingen resetten op de Iphone zoals hieronder beschreven staat:
Ook misschien een tip voor @Meert71
Na de reset even het wachtwoord van de Wi-Fi opnieuw invoeren en kijken of het probleem zich verholpen heeft.
Je was iets sneller maar goede tip @sebas14 👍🏻
@Meert71 Druk anders eens op het blauw omcirkelde i symbool naast je Ziggo9579213 en plaats van de info een screenshot ervan hier.
misschien staat daar e.e.a. niet goed ingesteld en kan iemand met kennis van zaken je er mee verder helpen.
@sebas14 bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Zojuist de modem aan en uitgezet , en dan pakt hij hem op.
Als ik dit nu telkens moet doen, als ik thuis kom, lijkt me niet goed voor modem.
Ga dit nog wel eens navragen.
Hey @Meert71 Welkom op de Ziggo Community!
Super fijn dat de wifi ook op jouw mobiel werkt.
Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn om elke keer het modem opnieuw op te starten. Ik ben dan ook benieuwd hoe het nu gaat. Kun je ons van een update voorzien? Heb je daarnaast de stappen van @Dave nog getest?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.