1
Vraag
2
Reacties
Nora

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone SE wel verbinding - geen internet

Hoi iedereen,

hopelijk is er iemand met een geniaal idee die mij kan helpen met het volgende:

Ik woon in een huis met huisgenoten, onze router staat helemaal beneden en omdat ik op de zolderverdieping woon, hebben we een Ziggo wifi-booster (deze: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/ )

Hiermee heeft iedereen in huis goed internet. Op mijn laptop werkt het ook prima, maar hoewel mijn iPhone SE goed bereik heeft en ook verbonden is met het internet, werkt het internet niet. Soms kan ik wel iets openen of een appje versturen, maar de meeste tijd blijft hij nadenken of krijg ik de melding dat ik geen internetverbinding heb.

Ik heb nu zo ongeveer alles geprobeerd dat ik online heb kunnen vinden:
-aan/uit gezet
-netwerk vergeten
-netwerkinstellingen terug naar fabrieksinstellingen
-telefoon geüpdate
-hele telefoon terug naar fabrieksinstellingen

qua wifi booster / router:
-aan/uit gezet
-snelheid van 5 GHz terug naar 2,4 GHz
-na deze aanpassingen ook weer netwerkinstellingen op telefoon gereset.

Volgens de Ziggo monteur die de wifi booster heeft geïnstalleerd is alles nagekeken en werkt alles naar behoren.

Het vreemde is: we hadden eerst een andere wifi booster, maar die was verouderd en viel wel eens uit. Daarmee had ik wel perfect internet op m'n telefoon (als het niet uitgevallen was). Onlangs hebben we dus die nieuwe, en sindsdien werkt het niet meer, waardoor ik toch moet concluderen dat het de combi wifi booster - iPhone SE is.

Tot slot: als ik ergens anders ben werkt wifi op m'n telefoon prima en laatst was een vriendin op bezoek die dezelfde telefoon heeft, die had toen hetzelfde probleem.

Hopelijk bestaat er een simpele oplossing hiervoor en/of is dit een bekend probleem, want het enige dat ik nu nog kan verzinnen is een nieuwe telefoon aanschaffen....
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hebben je 5 GHz 2,4 GHz SSID's wel verschillende namen? Wil nog wel eens helpen

Kan ook aan de geinstalleerde software liggen bv iCloud Drive of zet Bluetooth uit

Nog een tip: bij netwerkinstellingen DHCP uitzetten en een vast ipadres gebruiken

Bekijk in context

6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hebben je 5 GHz 2,4 GHz SSID's wel verschillende namen? Wil nog wel eens helpen

Kan ook aan de geinstalleerde software liggen bv iCloud Drive of zet Bluetooth uit

Nog een tip: bij netwerkinstellingen DHCP uitzetten en een vast ipadres gebruiken
Nora
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord. De eerste zin geef ik even door aan degene die de router beheert.

iCloud Drive en Bluetooth heb ik standaard altijd uit staan.

Wat de laatste zin betreft, voor zover ik kan vinden mbv. google is dit op mijn iPhone "vernieuw lease". Ook geprobeerd...ook geen effect helaas.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Voor diegene die de router beheert:

beste 2,4 GHz kanalen zijn 1,6,11
beste 5.0 GHz kanalen zijn 36,37,38

Vernieuw lease krijg je automatisch een ipadres toegewezen, dit kan je ook uit zetten en handmatig een ipadres invoeren dus geen DHCP maar statisch
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Nora Hela, daar is ie weer (die fout met de iPhone). Kan het zijn dat er twee dhcp-servers actief zijn? Bij. 2 rouyers of een Ziggo router en een Mediabox XL?
Nora
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de tips iedereen. De router was blijkbaar ingesteld op 2,4 GHz EN 5 GHz tegelijkertijd. Nu overgeschakeld op alleen 5 GHz en wifi werkt weer op m'n telefoon, MAAR helaas werkt het nu weer niet op de laptop van mijn huisgenoot die 5 GHz niet ondersteunt...

Aparte namen voor de verschillende frequenties kunnen blijkbaar niet ingesteld worden...

Iemand aan de hand van deze info nog een gouden tip?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Nora,

Als je bandsteering uitzet, kun je de namen wel verschillend maken en dan kunnen de 2,4GHz en 5Ghz dus ook weer gelijktijdig aan 🙂

Groet,
Evert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic