Ik heb mijn IPhone geüpdatet en nu krijg ik steeds de melding dat mijn modem zwak beveiligd is. WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd. De router moet geconfigureerd worden zodat deze de beveiligingsmethode WPA2 (AES) of WPA3 gebruikt. Deze mogelijkheid heb ik niet met mijn router. Komt hiervoor een software-update voor de router of worden de huidige routers vervangen ?? Alvast bedankt voor het antwoord. Met vriendelijke groet. Ad van der Aa.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Deze instelling kun je vinden op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Beveiliging. Zorg ervoor dat je WPA2-PSK gebruikt i.p.v. WPA/WPA2-PSK.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Deze instelling kun je vinden op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Beveiliging. Zorg ervoor dat je WPA2-PSK gebruikt i.p.v. WPA/WPA2-PSK.
@aaavanderaa welkom op de Ziggo Community. Goed dat je het even deelt.
En veiligheid voor alles natuurlijk! Kan je iets met de tips van @tobiastheebe?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.