Vraag
Reacties
Roberto1980
Level 1

iPhone 15 maakt geen verbinding met Sonos Arc via AirPlay (Ziggo + Orbi)

Hallo allemaal,

 

Ik heb een probleem met mijn iPhone 15 en Sonos Arc. Sinds kort lukt het niet meer om via AirPlay verbinding te maken met mijn Sonos.

Mijn setup is als volgt:

 

  • Ziggo Connect Box (zwart model)

  • Netgear Orbi RBR50 mesh-router

  • Sonos Arc (WiFi, geen ethernet)

  • iPhone 15 met iOS 17.x

AirPlay ziet de Sonos Arc soms wel, maar meestal lukt het verbinden niet. Alles zit op hetzelfde WiFi-netwerk (één SSID via Orbi).

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit aan de Ziggo Connect Box kunnen liggen (bijv. multicast/Bonjour blokkade)? Of heeft iemand tips om dit stabiel werkend te krijgen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Sjaqie
Level 11

@Roberto1980 

Heb diverse Sonos producten in gebruik en deze maken gebruik van het eigen Sonos netwerk. Soms na een upgrade vallen deze verbindingen weg en blijft verbinden niet mogelijk. 

De oplossing die ik gebruik hiervoor is alles van de stroom afhalen, dan proberen weer verbinding te maken. Dat is soms een wat langdurige zaak. 

Heb zelf geen apple dus kan je hier helaas niet mee helpen de app heeft andere functies als Android.

Als je er helemaal niet uitkomt dan kan je altijd contact opnemen met Sonos Support https://support.sonos.com/nl-nl/contact hebben een prima ondersteuning.

0 Kudos
Roberto1980
Level 1
Topicstarter

Hi @Sjaqie ,

 

Dank je wel voor je reactie en het meedenken. Stroom eraf halen heb ik meerdere keren zonder succes geprobeerd. 

Weet jij toevallig of een Sonos Boost kan helpen om dit probleem op te lossen?

0 Kudos
TV2
Level 9

Ik zou eerst je besturingssysteem updaten naar IOS 18.5  en het dan nog eens proberen.

Als het dan nog niet lukt kun ke contact opnemen met Sonos telefoon (0800) 5551234.

Zij hebben zoals Sjaqie al meldde prima ondersteuning en kunnen als je ze toestemming geeft meekijken.

0 Kudos
Sjaqie
Level 11

Durf het niet te zeggen of de boost een oplossing zou kunnen zijn.

Maar suggestie van @TV2 lijkt mij eerst het proberen waard en anders sonos bellen

0 Kudos
Sjaqie
Level 11

@TV2 

Dank je voor het opgeven van het telefoonnummer van Sonos, Zag net dat de link niet meegekomen was in mijn bericht.

0 Kudos