Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn iPhone 15 en Sonos Arc. Sinds kort lukt het niet meer om via AirPlay verbinding te maken met mijn Sonos.
Mijn setup is als volgt:
Ziggo Connect Box (zwart model)
Netgear Orbi RBR50 mesh-router
Sonos Arc (WiFi, geen ethernet)
iPhone 15 met iOS 17.x
AirPlay ziet de Sonos Arc soms wel, maar meestal lukt het verbinden niet. Alles zit op hetzelfde WiFi-netwerk (één SSID via Orbi).
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit aan de Ziggo Connect Box kunnen liggen (bijv. multicast/Bonjour blokkade)? Of heeft iemand tips om dit stabiel werkend te krijgen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb diverse Sonos producten in gebruik en deze maken gebruik van het eigen Sonos netwerk. Soms na een upgrade vallen deze verbindingen weg en blijft verbinden niet mogelijk.
De oplossing die ik gebruik hiervoor is alles van de stroom afhalen, dan proberen weer verbinding te maken. Dat is soms een wat langdurige zaak.
Heb zelf geen apple dus kan je hier helaas niet mee helpen de app heeft andere functies als Android.
Als je er helemaal niet uitkomt dan kan je altijd contact opnemen met Sonos Support https://support.sonos.com/nl-nl/contact hebben een prima ondersteuning.
Hi @Sjaqie ,
Dank je wel voor je reactie en het meedenken. Stroom eraf halen heb ik meerdere keren zonder succes geprobeerd.
Weet jij toevallig of een Sonos Boost kan helpen om dit probleem op te lossen?
Ik zou eerst je besturingssysteem updaten naar IOS 18.5 en het dan nog eens proberen.
Als het dan nog niet lukt kun ke contact opnemen met Sonos telefoon (0800) 5551234.
Zij hebben zoals Sjaqie al meldde prima ondersteuning en kunnen als je ze toestemming geeft meekijken.
Durf het niet te zeggen of de boost een oplossing zou kunnen zijn.
Maar suggestie van @TV2 lijkt mij eerst het proberen waard en anders sonos bellen
Dank je voor het opgeven van het telefoonnummer van Sonos, Zag net dat de link niet meegekomen was in mijn bericht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.