1
Vraag
2
Reacties
Mivali92

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

iPhone 12 pro Max verbind met wifi maar heeft geen internet

Hi, ik heb sinds een aantal dagen een iPhone 12 pro max en vanaf het begin werkt deze niet met mijn wifi thuis. Niet via de connect box als via de TP Link wifi boosters. Ik heb wel wifi op andere ziggo locaties, maar thuis niet. Modem 3x gereset naar fabrieksinstellingen en dit heeft niet geholpen. Telefoon verbind direct met wifi maar heeft geen actieve internet verbinding. Alle trouble shoots al geprobeerd maar heeft geen effect. Ik denk dat het gewoon aan mijn modem ligt, maar blijkbaar wil Ziggo deze niet omruilen, omdat andere apparaten wel functioneren op de wifi. Ik heb mijn nieuwe toestel tot 2 keer toe laten omruilen voor een nieuw exemplaar, maar dit heeft geen effect gehad…. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ziggo chat geopend die zouden terugbellen, maar niet gedaan. Ik heb de chat nogmaals geopend en nu wordt ik ineens doorverwezen naar de community. Wat is de oplossing?!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mivali92
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi @EnergieBoy,

 

Bedankt voor je reactie. Het probleem is inmiddels opgelost door een Ziggo medewerker via de chat. Deze persoon heeft mijn modem uitgelezen en geconcludeerd dat er een netwerk UTP kabel was aangesloten op mijn mediabox XL. Hierdoor raakt mijn telefoon in de war betreffende IP adressen. Door een netwerkkabel te gebruiken in de mediabox activeer je de modemfunctie van de box. Nadat ik deze eruit heb gehaald en het modem opnieuw heb opgestart werkte alles naar behoren.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijk weet @EnergieBoy hier meer van.

Hij komt langs zodra / als hij online is.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @Mivali92 
Erg vervelend en ik hoop dat ik je iets verder kan helpen. Je zegt dat je je toestel al 2x hebt omgeruild voor een nieuw exemplaar, wow... dat heb je dan goed voor elkaar gekregen! Dat doen veel bedrijven niet en zeker niet na een grondige onderzoek. Maar goed, heb je na het ontvangen van je nieuwe iPhone eerst even leeg gekeken of die het wel deed? Dus zonder je instellingen terug te hebben laten zetten?! En heb je je wifi 2,4 en 5 wel verschillende namen gegeven? Want ook dat wil nog wel eens een probleem zijn met iPhones en Ziggo router/modems. 

Heb je ook je wifi instellingen eens helemaal laten wissen, als je toch direct alles er weer op hebt gezet?

Mivali92
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi @EnergieBoy,

 

Bedankt voor je reactie. Het probleem is inmiddels opgelost door een Ziggo medewerker via de chat. Deze persoon heeft mijn modem uitgelezen en geconcludeerd dat er een netwerk UTP kabel was aangesloten op mijn mediabox XL. Hierdoor raakt mijn telefoon in de war betreffende IP adressen. Door een netwerkkabel te gebruiken in de mediabox activeer je de modemfunctie van de box. Nadat ik deze eruit heb gehaald en het modem opnieuw heb opgestart werkte alles naar behoren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Deze persoon heeft mijn modem uitgelezen en geconcludeerd dat er een netwerk UTP kabel was aangesloten op mijn mediabox XL. Hierdoor raakt mijn telefoon in de war betreffende IP adressen."

 

Niet alleen een iPhone krijgt een verkeerd IP adres van de Mediabox XL en niet van het modem, zoals zou moeten, alles wat maar internetverbinding wil maken kan een verkeerd IP adres krijgen van de mediabox XL, maar ook je Mediabox kan tijdelijk een verkeerd IP adres krijgen van je modem en dan krijg je haperingen met de on-demand en replay en opnames en apps op de Mediabox XL.

Mivali92
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wat wel opvallend is, is dat alleen mijn iPhone hier problemen mee had. Alle apparaten in huis werkte perfect op de Wifi met deze combinatie. Zelfs de TP Link Wifi boosters hadden geen probleem met de verbinding. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als iets een keer is ingesteld, blijft het meestal werken tot een nieuw apparaat wordt aangesloten of het moment dat het modem of de Mediabox XL een update krijgt en opnieuw opstart, dan krijgen de apparaten van het andere apparaat een verkeerd IP adres.

Om deze reden wordt het huisnetwerk niet meer geadviseerd door Ziggo en raad Ziggo het koppelen van deze apparaten zelfs af.

 

Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Altijd weer die Mediabox XL in thuisnetwerk. 
Helemaal niet aan gedacht, maar goed dat iemand anders hier nog op is gekomen. Geweldig dat het weer werkt en veel plezier in ieder geval 😉 - Jij ook bedankt Bert! TOP!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic