Goedendag,
mijn iMac van 2021 werkt sinds kort niet meer goed via de WiFi. In het begin was er geen probleem en heeft hij ongeveer 1,5 jaar goed en snel gewerkt.
Ik ben goed verbonden met de WiFi, echter maakt hij geen stabiel contact. Soms laadt hij de pagina wel, andere keren een kwartier niet (staat wel dat hij dan goed verbonden is).
Er is al een WiFi versterker in de kamer maar dat lijkt niet voldoende te werken, andere apparaten werken wel gewoon via de WiFi (ook van Apple). Ik heb geen mogelijkheid om direct met ethernet te verbinden.
instellingen van de WiFi is dat IPV4 via DHCP loopt, IPV6 automatisch. Alle proxy’s staan uit.
Help, ik wil graag weer fatsoenlijk internet
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Jorretje heb jij de deze TP-Link Deco M4 dan is denk ik al de fout gevonden, als je de Wifi overzet naar de TP-Link en in je Modem zet je de 2,4Ghz en de 5GHz uit en Kanaal optimalisatie. Inloggen op http://192.168.178.1
Dan Geavanceerde Instellingen > Draadloos > Draadloos Signaal en sluit de Wifi en schrijf naam en wachtwoord op.
Ga dan in de TP Link App je Wifi instellen en zet deze op deze volgorde:
Voer bij Wifi je Wifi Naam en Password in en dan de overige stappen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit kunnen 2 oorzaken hebben met de Wifi als de iMac volgende instelling wel goed heeft staan.
Vraag heb je het modem wel eens herstart.
Oorzaak 1 - Netwerk Configuratie
Ik ga hem wel voorleggen bij een Ziggo Medewerker als jij de antwoorden kan geven bij Oorzaak 2: Die zijn van groot belang.
Oorzaak 2:
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Thanks voor je antwoord! Alle netwerkinstellingen zijn hetzelfde als jouw voorbeeld. Ook heb ik de router al een paar keer herstart.
onderstaand de printscreen van de downstream en upstream en netwerkhistorie. Hopelijk kan je er wat mee!
Ziggo komt via een kabel uit de grond het huis in. TP link zijn de versterkers en het modem is de witte smart WiFi modem.
@Jorretje heb jij de deze TP-Link Deco M4 dan is denk ik al de fout gevonden, als je de Wifi overzet naar de TP-Link en in je Modem zet je de 2,4Ghz en de 5GHz uit en Kanaal optimalisatie. Inloggen op http://192.168.178.1
Dan Geavanceerde Instellingen > Draadloos > Draadloos Signaal en sluit de Wifi en schrijf naam en wachtwoord op.
Ga dan in de TP Link App je Wifi instellen en zet deze op deze volgorde:
Voer bij Wifi je Wifi Naam en Password in en dan de overige stappen
Ik heb de WiFi vanuit t modem nu uitgezet en de TP link met de juiste instellingen, het lijkt voor zover te werken!! Anders weet ik jullie weer te vinden, heel erg bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.