1
Vraag
2
Reacties
Robbertbrinkman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@home emailadressen naar ander account

Mijn beide zoons zijn de deur uit maar hun @Home.nl e-mailadressen zitten nog in mijn account. Ik wil graag dat ze op hun eigen ziggo account hun @Home.nl kunnen gebruiken. Achterliggende gedachte is dat ik binnen kort ga scheiden en mijn aanstaande ex en ik ook beiden ons @Home.nl emailadres willen behouden op verschillende accounts.

Hoe pak ik dit aan?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66933Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18549Likes

Als de abonnementsvorm veranderd, dan blijf je je e-mailadressen houden.

Een e-mailadres kan niet overgenomen worden door een ander Ziggo abonnement.

Bekijk in context

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66933Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18549Likes

@Elhoebel Als een abonnement wordt opgezegd worden alle diensten per die datum beëindigd.

Behalve de mail, die blijft standaard minstens 6 maanden in stand en mag dan afgesloten worden.

Vroeger kon het zijn dat emailadressen bij Ziggo langer actief bleven, maar eens zullen ze afgesloten worden.

Bij een aantal andere providers werden email adressen vroeger per direct afgesloten, maar nu is afgesproken dat ze 6 maanden actief blijven.

 

Ziggo heeft geen backup van de mail per emailadres.

Als er een algemeen probleem zou zijn met de mailserver, dan kan het zijn dat de mail nog terugkomt.

Anders is de mail weg en niet meer terug te plaatsen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66933Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18549Likes

Ik ben bang dat dat niet meer mogelijk is bij Ziggo, sinds juli vorig jaar.

De email adressen blijven nog een half jaar actief na beëindiging van een abonnement, dan is er tijd om het oude adres te vervangen bij allerlei websites met een nieuw e-mailadres.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Robbertbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmm Ik was wel van plan om mijn ziggo abonnement mee te nemen (en dus mijn @Home.nl e-mail adres )maar wil eigenlijk van de verantwoordelijkheid voor het emailadres van mijn aanstaande ex-vrouw af. Daarnaast heb ik nu alles in 1 extra en in m'n eentje heb ik dat niet nodig. Dus de abonnementsvorm zal wel veranderen. Kan een @Home.nl emailadres worden overgezet naar een ander ziggo account?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66933Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18549Likes

Als de abonnementsvorm veranderd, dan blijf je je e-mailadressen houden.

Een e-mailadres kan niet overgenomen worden door een ander Ziggo abonnement.

Elhoebel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert,

 

Ik ben dus 1 van die zoons... Weliswaar van een andere vader 😉 maar met hetzelfde probleem. Alleen is bij mij het punt dat mijn ouders een half jaar geleden overgestapt zijn op glasvezel. Mijn @Home adres was waarschijnlijk onderdeel van het oude abonnement van mijn ouders en is dus nu weg.... Ik ben dus ongeveer 20 jaar aan e-mails en adressen kwijt. Door op webmail in te loggen is mijn @Home mail vooralsnog wel terug maar helemaal leeg! Is er nog hoop dat ik iets van de oude mail en/of adressen terug krijg?

 

Hoor het graag.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66933Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18549Likes

@Elhoebel Als een abonnement wordt opgezegd worden alle diensten per die datum beëindigd.

Behalve de mail, die blijft standaard minstens 6 maanden in stand en mag dan afgesloten worden.

Vroeger kon het zijn dat emailadressen bij Ziggo langer actief bleven, maar eens zullen ze afgesloten worden.

Bij een aantal andere providers werden email adressen vroeger per direct afgesloten, maar nu is afgesproken dat ze 6 maanden actief blijven.

 

Ziggo heeft geen backup van de mail per emailadres.

Als er een algemeen probleem zou zijn met de mailserver, dan kan het zijn dat de mail nog terugkomt.

Anders is de mail weg en niet meer terug te plaatsen.

Elhoebel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank Bert voor deze duidelijkheid!

 

Jammer dat Ziggo mij (als gebruiker) niet even in kennis gesteld heeft. Dit is naar mijn ouders toe zeker gebeurd, maar zij hebben er nooit bij stil gestaan dat er nog een e-mail adres aan gekoppeld was. Vervelend dat nu alles weg is! Had volgens mij voorkomen kunnen worden met een simpele e-mail...

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66933Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18549Likes

@Elhoebel Ik kan alleen voor je hopen dat het met de huidige storing te maken heeft.

Probeer af en toe nog eens te kijken in de webmail of het toch niet terug gekomen is.

Want afsluiten betekent dat je er ook niet meer in kunt.

Ik duim met je mee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic