A.Goeree

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@home email adres opgeheven??

Hierbij een paar vragen inzake een (oud) @Home e-mailadres.

 

Mijn schoonmoeder heeft altijd nog een @Home email adres (gehad). Tot half december bekeek zij die email via de OX mail app op haar telefoon. Daarna kon zij niet meer inloggen. Ik heb gecheckt in "mijn ziggo" of het email adres gekoppeld was. Dat was niet het geval. Ik heb haar vervolgens een test berichtje gestuurd en krijg een retourbericht omdat het mail adres waarschijnlijk niet meer bestaat.

 

Nu denk ik dat het volgende het geval is. Afgelopen zomer heeft zij een nieuwe Connectbox ontvangen. Zij heeft hem teruggestuurd omdat ze dacht dat ze hem nog niet nodig had. De oude werkte immers nog. Vervolgens heeft Ziggo het contract opgezegd, wat natuurlijk niet de bedoeling was. Ze is vervolgens weer opnieuw aangemeld.

 

Kan het zo zijn dat het email adres na aanleiding van de onbedoelde opzegging, na een aantal maanden, is beëindigd? 

 

Kan het oude @Home emailadres op een of andere manier nog geactiveerd worden?

 

Ik heb voor haar inmiddels een nieuw Ziggo email adres aangemaakt. 

 

Wel jammer dat Ziggo niet gebeld kan worden voor dit soort email vraagstukken en dat je alles zelf online moet opzoeken.

 

Ik ben benieuwd naar de reacties.

 

mvg.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @A.Goeree

Even een kleine update vanaf onze kant! Ik zie dat het verzoek van Monica is behandeld en het e-mailadres weer in ere is hersteld. Het e-mailadres is nu zichtbaar in Mijn Ziggo, maar er moet nog wel een nieuw wachtwoord ingesteld worden op het e-mailadres.
 

Bekijk in context

Jodelo73

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hallo. Gisteravond later nog contact gehad via de chat. En vanmorgen werkte de mail weer

bedankt voor de reactie 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@A.Goeree Als u in uw profiel uw eigen adresgegeven, postcode en huisnummer, invult en daarna ook, tussen haakjes, de adresgegevens van uw schoonmoeder kan een moderator de juiste gegevens erbij pakken. Ik heb het moderatieteam een seintje gegeven.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @A.Goeree, welkom op de Community! Wat onwijs vervelend dat jouw schoonmoeder ineens geen toegang meer had tot haar vertrouwde mailaccount. Goed dat je het hier aangeeft! Overigens zou je deze vraag ook gewoon moeten kunnen stellen via onze (telefonische) klantenservice. Er was hier geen 'route' voor in ons keuzemenu? Dan zet ik die feedback graag door, je moet altijd iemand kunnen spreken. 

 

Ik ben inmiddels in haar account gedoken en verwacht inderdaad dat je gelijk hebt. Er lijkt inderdaad sprake te zijn van een nieuw klantnummer, het mailadres stond onder het oude klantnummer. Normaal gezien blijft een mailadres bij een opzegging nog 6 maanden toegankelijk, dat zou de melding ook verklaren. Ik heb nu de hulp ingeschakeld van onze achterliggende afdeling, met het verzoek om het mailadres te herstellen en verplaatsen naar het nieuwe MijnZiggo account. Ik hoop dat dit nog lukt, uiterlijk het einde van deze week zouden we meer moeten weten. Als het gelukt is, zie je het mailadres dan ook terug onder 'producten' bij het nieuwe MijnZiggo account. Houd je ons op de hoogte? 

A.Goeree
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Monica,

 

Bedankt voor je antwoord. Het was via de telefonische route niet mogelijk om voor vragen inzake email Ziggo telefonisch te bereiken. Er werd in de route duidelijk aangegeven dat je hulpvragen over email zelf online moet uitzoeken. Vandaar dat ik het uiteindelijk na veel zoeken maar via de Community geprobeerd heb. En gelukkig is dat gelukt :).

 

Misschien is het een idee om op de site nog wat extra informatie over oude emailadressen (@home,@upc, etc.) te plaatsen. Zeker omdat het in die gevallen vaak gaat om oudere mensen die soms moeilijker antwoord op hun vragen kunnen vinden.

 

Ik reageer trouwens onder haar eigen account. Ze ontvangt dus zelf een mailtje als jullie een reactie sturen. 

 

Met vriendelijke groet,

 

E. Wiegerinck (schoonzoon van mevrouw A. Goeree). 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @A.Goeree

Even een kleine update vanaf onze kant! Ik zie dat het verzoek van Monica is behandeld en het e-mailadres weer in ere is hersteld. Het e-mailadres is nu zichtbaar in Mijn Ziggo, maar er moet nog wel een nieuw wachtwoord ingesteld worden op het e-mailadres.
 

CKIW Prod

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Monica,

 

Mijn ouders hebben denk ik hetzelfde probleem, ze hebben al jaren een @Home account maar vanaf vandaag lijken hun e-mail adressen niet meer te bestaan.

Dacht eerst dat er misschien per ongeluk een instelling van de mail server ofzo was aangepast maar ik kon niets vinden.

 

Ik kan wel inloggen met de gegevens op mijn ziggo en 1 van de adressen die nu niet meer werken is als instelling voor de mails van Ziggo ingesteld.

 

Telefonisch helpt Ziggo niet en met de chat kwam degene ook niet verder en heeft er nu een case van gemaakt.

 

kortom HELP !

 

Thanks !

CKIW Prod

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer dat er op dit punt qua vragen over mail geen verbetering is.

Iemand spreken is veel handiger om zo'n probleem te bespreken. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1318Posts
  • 203Oplossingen
  • 663Likes

Goedemorgen @CKIW Prod zeker een vreemde waarom het oude @Home.nl mailadres niet meer te zien is bij je schoonouders. 
Die zullen toch niet zomaar weg zijn? Zoals je in dit topic leest is het probleem op te lossen, dus dat is mooi 🙂 

Ik begrijp dat je hierbij al hulp heb gezocht via telefoon en chat. Hoe het kan dat de ondersteuning hierop zo stroef verloopt is mij ook een raadsel. 
Er zijn nu al wel zaken in gang gezet aangezien via chat er een case aangemaakt is. Controleer met 2-3 dagen of het betreffende mailadres in de Mijn Ziggo omgeving van je schoonouders weer zichtbaar is en stel er een nieuw wachtwoord voor in. 

Mocht die er niet staan? Zet dan in je profiel de postcode, huisnummer + het missende mailadres tussen haakjes achter je eigen postcode, die zijn alleen voor ons als moderators zichtbaar. En reageer in dit topic dat het nog niet gelukt is. Dan zorgen wij voor de verdere afhandeling.  

Jodelo73

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo. Heb hier ook sinds vandaag dat mijn home mail niet meer werkt en niet zichtbaar is in mijnziggo.  Via klantenservice is er niemand die kan of wil helpen

is er nog een oplossing om dit te herstellen?

Is wel erg vervelend zo

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is wanneer je jouw e-mailadres niet meer kunt benaderen, @Jodelo73
Kun je het emailadres waar het om gaat eens achter jouw postcode of huisnummer plaatsen in jouw profiel? Dan kijk ik even met je mee.

Jodelo73

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hallo. Gisteravond later nog contact gehad via de chat. En vanmorgen werkte de mail weer

bedankt voor de reactie 

Uitgelicht topic