1
Vraag
2
Reacties
Eric15

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoge ping tijdens gamen

bij ons thuis hebben we last van bufferbloat veroorzaakt door de puma 6 chipset in de SmartWifi modem, zou deze omgewisseld kunnen worden door de Ubee UBC1318ZG wat dit zou oplossen?
In de bijlage is een test te vinden van  http://www.dslreports.com/tools/puma6.

Eric

Eric15_0-1653494104325.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Top, ik heb de eerst mogelijke datum voor je ingepland. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en in de SMS een link waarmee jij de afspraak heel gemakkelijk zelf kunt wijzigen. SMS niet ontvangen? In Mijn Ziggo vind je de afspraak ook terug, plus de mogelijkheid om de agenda van de monteur in te zien 😄 

De afspraak staat  nu gepland op 02-06 tussen 8:00 en 13:00 😄 het vervangen van AOP is kosteloos! 

Trek je aan de bel bij vragen?

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een UBC1318ZG wordt in uitzonderingssituaties toegestuurd, echter moeten andere mogelijke oorzaken eerst worden uitgesloten:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Eric15
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de fotos van de AOP, kabels en de splitter, er zijn geen signaalversterkers. 

Dit zijn de downstream en upstream gegevens:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1786000000336256qam24
2610000000537256qam2
3618000000537256qam3
4626000000537256qam4
5634000000537256qam5
6658000000537256qam8
7666000000537256qam9
8674000000537256qam10
9682000000537256qam11
10698000000537256qam13
11706000000537256qam14
12714000000537256qam15
13722000000537256qam16
14730000000437256qam17
15738000000437256qam18
16746000000437256qam19
17754000000437256qam20
18762000000437256qam21
19770000000336256qam22
20778000000336256qam23
21602000000537256qam1
22834000000336256qam30
23842000000236256qam31
24850000000135256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)36.610276871896875
2Goed (Locked)37.356276653543216
3Goed (Locked)37.356276652090634
4Goed (Locked)37.636276653713112
5Goed (Locked)37.356276653760330
6Goed (Locked)37.356276653303715
7Goed (Locked)37.356276653521530
8Goed (Locked)37.636276654340714
9Goed (Locked)37.356276654605215
10Goed (Locked)37.356276653513718
11Goed (Locked)37.636276654652723
12Goed (Locked)37.356276653710917
13Goed (Locked)37.636276654680132
14Goed (Locked)37.636276654733233
15Goed (Locked)37.356276654782347
16Goed (Locked)37.356276653780638
17Goed (Locked)37.636276654819417
18Goed (Locked)37.356276654854939
19Goed (Locked)36.610276654907856
20Goed (Locked)36.610276654149950
21Goed (Locked)37.636276654889015
22Goed (Locked)36.6102766542427204
23Goed (Locked)36.3872766541519247
24Goed (Locked)35.7802766548513598

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

128600000402.56064qam12
258800000405.12064qam7
338400000455.12064qam10
445200000405.12064qam9
531800000422.56064qam11
652000000415.12064qam8

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00030
22.000758
32.000253859
42.000759
52.00000
62.000459
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In de downstream is CER (ruis) aanwezig op enkele kanalen, de MER van die kanalen is ook iets aan de lage kant. Dit is mogelijk instraling van 4G. Er zijn grote hoeveelheden T3 en T4 timeouts zichtbaar, welke op significante (eerdere) signaalproblemen duiden.

 

Het modem is via een verouderde TV/R-contactdoos aangesloten. Is er geen contactdoos aanwezig in de meterkast?

Eric15
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De modem was gisteren opnieuw opgestart en er is geen aansluiting in de meterkast.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP moet in elk geval worden vervangen door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

 

Heb je de mogelijkheid om de splitter direct op het AOP aan te sluiten, zonder de verlengkabel?

Eric15
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zouden we zelf ook het AOP kunnen vervangen door een btv 01-SET zoals: https://www.onlinekabelshop.nl/braun-telecom-wandcontactdoos-btv-01-set-inc-afdekplaat

De splitter is nu direct op het AOP aangesloten zonder dat het probleem opgelost is, in de bijlage is een foto van de nieuwe situatie te vinden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo, zelf vervangen is niet toegestaan.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

 

Indien de situatie niet verbetert nadat het AOP is vervangen, dan is een UBC1318ZG een optie.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Eric15 fijn dat @tobiastheebe heeft meegedacht om het probleem op te lossen! Ik help je graag met het plannen van een afspraak voor het vervangen van het AOP. 

Is dat oke voor jou? 

Eric15
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zou fijn zijn.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Top, ik heb de eerst mogelijke datum voor je ingepland. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en in de SMS een link waarmee jij de afspraak heel gemakkelijk zelf kunt wijzigen. SMS niet ontvangen? In Mijn Ziggo vind je de afspraak ook terug, plus de mogelijkheid om de agenda van de monteur in te zien 😄 

De afspraak staat  nu gepland op 02-06 tussen 8:00 en 13:00 😄 het vervangen van AOP is kosteloos! 

Trek je aan de bel bij vragen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic