1
Vraag
2
Reacties
Michelunited

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

hoge ping/latency

Goedenavond!

 

Laatste anderhalf week heb ik last van een hoge ping tijdens het gamen op de Xbox One. Voorheen geen problemen en niks veranderd. Zo uit het niets. Telefonisch contact gehad vanavond. Maar konden er weinig mee doen. Ping varieert van 25 tot 400ms en download snelheid varieert ook van 120 tot 195 Mbps 

Heb upnp aanstaan en QoS en ipv 4 ipv6 en portforwarding geprobeerd DNS nog veranderd van de xbox en de poort veranderd naar het hoogste getal het wordt er allemaal niet beter van.

Heb een connectbox van een jaar oud en die staat in bridge in combinatie met de netgear nighthawk. Xbox is op internet kabel aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Michel de Jong 

39 Reacties 39
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2983Likes
Michelunited wrote:

 Varieert heel erg vindt ik. En als ik oo instagram filmpjes wil laden duurt t ook paar seconden voor dat t begint 

is de xbox aangesloten via utp of draadloos

en kun je de modemkabel eens vervangen

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Paul Ziggo het ligt waarschijnlijk aan jullie. Geb meerdere mensen bij ons in het dorp gesproken die hetzelfde ervaren. Graag hier even verder op ingaan. Kan niet zo zijn dat alles goed is en vervolgens niet meer.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Michelunited wrote:

Heb nu kabel van de AOP rechtstreeks naar de conectbox internet is nu wel stuk sneller draadloos met speedtest op mijn telefoon haal ik 240 Mbps en bedraad xbox 286 Mbps 

Kun je in deze opstelling, modem rechtstreeks op het AOP, je signaalwaarden en netwerk historie hier posten?

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2983Likes
Michelunited wrote:

@Paul Ziggo het ligt waarschijnlijk aan jullie. Geb meerdere mensen bij ons in het dorp gesproken die hetzelfde ervaren. Graag hier even verder op ingaan. Kan niet zo zijn dat alles goed is en vervolgens niet meer.

misschien kan @Paul Ziggo de staat monitoren om de problemen vast te stellen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6284Likes

@Michelunited . Is de kabel naar de modem, waar je op de foto een duidelijke scheur in ziet, inmiddels vervangen of nog niet?

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik wacht nog steeds op de kabel en de splitter die ik zou krijgen.... daarna wil ik even een update geven betref de storing.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2983Likes
anoniemforum wrote:
Michelunited wrote:

@Paul Ziggo het ligt waarschijnlijk aan jullie. Geb meerdere mensen bij ons in het dorp gesproken die hetzelfde ervaren. Graag hier even verder op ingaan. Kan niet zo zijn dat alles goed is en vervolgens niet meer.

misschien kan @Paul Ziggo de staat monitoren om de problemen vast te stellen

bedoel met staat straat

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dit is de status nu. Kabel vanaf de nieuwe splitter rechtstreeks naar de modem met de nieuwe kabel. 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2983Likes
Michelunited wrote:

Dit is de status nu. Kabel vanaf de nieuwe splitter rechtstreeks naar de modem met de nieuwe kabel. 

hoe werkt de verbinding  nu?

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Heb nog steeds hoge ping af en toe. 600/700ms en dit heb ik uitgelezen van mijn NETGEAR router kan het hier ook door komen ? Dos attack heb 2 op adressen die er in voor in dir log 

 

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Ik zie in de log T4's en RCS fouten, niet goed. Dit ligt niet meer binnenshuis maar buiten de deur, hoger het netwerk op.

 

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

En wat is nu het volgende stap ?

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Lycke Ziggo ik heb kabels gekregen maar niet de goeie.... 

 Daar Ben ik nog een van nodig van de versterker naar de aop 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2983Likes
Michelunited wrote:

@Lycke Ziggo ik heb kabels gekregen maar niet de goeie.... 

 Daar Ben ik nog een van nodig van de versterker naar de aop 

welke pin heeft de kant met de rode rondje erom?

Michelunited wrote:

En wat is nu het volgende stap ?

even wachten op een moderator die het kan controleren

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

De rode is een mannetje met een dunne pen van 1mm ongeveer.

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Heeft wel aardig wat tijd nodig niet ?.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2983Likes
Michelunited wrote:

De rode is een mannetje met een dunne pen van 1mm ongeveer.

de rode kant moet in het modem en de groene kant moet op de poa-0-b splitter 

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
anoniemforum wrote:
Michelunited wrote:

De rode is een mannetje met een dunne pen van 1mm ongeveer.

de rode kant moet in het modem en de groene kant moet op de poa-0-b splitter 

 

En van de splitter naar de versterker dan? 

Daar ben ik toch ook een voor nodig 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10417Posts
  • 597Oplossingen
  • 2983Likes
Michelunited wrote:
anoniemforum wrote:
Michelunited wrote:

De rode is een mannetje met een dunne pen van 1mm ongeveer.

de rode kant moet in het modem en de groene kant moet op de poa-0-b splitter 

 

En van de splitter naar de versterker dan? 

Daar ben ik toch ook een voor nodig 

de kabel die eerst tussen de aop en versterker zat kun je op de poa-01-b aansluiten

links het modem rechts de versterker