1
Vraag
2
Reageer en help mee
Michelunited

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

hoge ping/latency

Goedenavond!

 

Laatste anderhalf week heb ik last van een hoge ping tijdens het gamen op de Xbox One. Voorheen geen problemen en niks veranderd. Zo uit het niets. Telefonisch contact gehad vanavond. Maar konden er weinig mee doen. Ping varieert van 25 tot 400ms en download snelheid varieert ook van 120 tot 195 Mbps 

Heb upnp aanstaan en QoS en ipv 4 ipv6 en portforwarding geprobeerd DNS nog veranderd van de xbox en de poort veranderd naar het hoogste getal het wordt er allemaal niet beter van.

Heb een connectbox van een jaar oud en die staat in bridge in combinatie met de netgear nighthawk. Xbox is op internet kabel aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Michel de Jong 

39 Reacties 39
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De modem via de versterker aangesloten?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Michelunited wrote:

 

dat is niet het aop 

voorbeeld van hoe het aop eruit zie 

Jan F. wrote:

De modem via de versterker aangesloten?

denk het wel zo te zien

 

 

de connector met de blauwe cirkel erom is niet goed op de kabel gemonteerd en de splitter met de rode cirkel erom is verouderd en mogelijk niet goed afgeschermd voor straling van buitenaf zoals digitenne en 4g dient vervangen te woorden

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Zwarte kabel gaat naar mijn conectbox. En de witte kabels zijn voor de televisie. De AOP die jij stuurde heeft er wel ooit op gezeten maar dit is de vervanger er van. Het heeft jaren goed gewerkt  draadloos pak ik normaal zo op 200 Mbps en bekabeld had ik 225 Mbps maar op moment is het drama.

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Uw AOP laat u niet zien. Daarop hoort een splitter te zijn geplaatst met op een aansluiting de modem en op de andere tv’s via de versterker. De modem mag niet via de versterker.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Michelunited omdat je modem niet met een POA-01 splitter op het AOP zit maar op de antenneversterker zijn signaal problemen niet zichtbaar, de versterker "verbloemd” de problemen.

Het is dus zaak dit eerst te herstellen zodat zichtbaar wordt wat er mis is.

De input van de versterker waar komt die vandaan?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Michelunited en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Zo te lezen zijn onze experts @Jan F. en @anoniemforum al samen met jou aan het analyseren geslagen. Wat hierboven wordt aangegeven klopt, het modem mag niet rechtstreeks op een antenneversterker aangesloten worden. 
Het signaal wordt dan teveel versterkt voor het  modem wat tot vervelend storingsklachten kan zorgen. Wil je het modem eens rechtstreeks aansluiten op het eerste aansluitpunt (Abonnee Overnamepunt - AOP)? Gebruik tussen het modem en AOP een coaxkabel met kabelkeurmerk die 
niet langer is dan 1.5 meter. Loop dan met de stappen op deze pagina de installatie nog eens na. 

De coaxkabel met de blauwe cirkel is inderdaad niet goed gemonteerd, want het binnenwerk steekt onder de connector uit en werkt dus als een antenne op alles signalen in de directe omgeving. De splitter die te zien is een verouderd type en niet voldoende afgeschermd tegen instraling van buitenaf. Dit verstoord vervolgens de internetverbinding en de tv ontvangst. 
Ik heb gelijk kosteloos een setje gestuurd met een nieuwe splitter met daarbij een coaxkabel voor een digitale ontvanger en modem. 

Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten en gekeken hebt naar bovenstaande adviezen?
Alvast een fijn weekend!
Groeten,

Paul 
 

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Alvast bedankt voor jullie super reacties! Ik zal vanmiddag eens kijken en dingen proberen. Super!

 

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Post vooral de signaal waarden en logs nadat je een aanpassing hebt gedaan en maak foto's van de aanpassing.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Michelunited Graag gedaan. We helpen je hier graag  Deel je bevindingen maar onder dit topic nadat je een en ander hebt aangepast in de binnenhuisinstallatie inclusief foto's van de aanpassing en de signaalwaarden/logs uit het modem zoals aangegeven door @Henno.

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Die AOP is recent, een POA-01 met een kabel en dan kan het modem van achter de antenneversterker naar een rechtstreekse verbinding op het AOP.

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Deze kabel gaat naar de versterker en dan gaat er andere zwarte kabel van de versterker naar de aop 

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Michelunited wrote:

Deze kabel gaat naar de versterker en dan gaat er andere zwarte kabel van de versterker naar de aop 

En hij is gescheurd zoals je ziet 

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Heb nu kabel van de AOP rechtstreeks naar de conectbox internet is nu wel stuk sneller draadloos met speedtest op mijn telefoon haal ik 240 Mbps en bedraad xbox 286 Mbps 

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

En als je wat wil downloaden zit je maximaal op deze snelheid

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Michelunited wrote:

En als je wat wil downloaden zit je maximaal op deze snelheid

daar moet je niet op letten 

met het downloaden van games of updates ben je afhankelijk van de download snelheid die de server te bieden heeft dus in dit geval van microsoft die snelheid kan lager zijn dan je download snelheid ook door drukte op die server kan de snelheid al later zijn

beter via speedtest als http://www.dslreports.com/speedtest

of op de xbox via instellingen, netwerkinstellingen,  netwerksnelheid testen en statistieken

 

Michelunited
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

 Varieert heel erg vindt ik. En als ik oo instagram filmpjes wil laden duurt t ook paar seconden voor dat t begint 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic