haroldwe
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hoge down- en upload snelheid maar slechte verbinding met teams en cloud service. Wie kan helpen?

Beste Community,

Ik ben het spoor bijster. We zijn onlangs overgestapt op een Gigabit abonnement. Ik haal op WiFi makkelijk 500 down en 50 up. Bekabeld vliegt het naar de ruim 900 down. Alles hoezee zou je denken.

 

Helaas heeft vooral mijn vriendin vreselijk veel last van vastlopende teams gesprekken, voip calls en remote cloud sesssies.

 

Binnen is volgens mij alles vernieuwd uit het laatste installatiepakket. Zou iemand een blik op de logs kunnen werpen of daar iets opvalt? Ik heb geen idee waar ik op moet letten en snap er echt helemaalniets meer van. Hulp wordt zeer gewaardeerd.

 

Als er meer of andere gegevens nodig zijn dan zet ik die er graag bij.

 

Dank!

 

Harold

15 Reacties 15
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4461Posts
  • 234Oplossingen
  • 1471Likes

Er is veel ruis aanwezig op het signaal door instraling van 4G/5G en mogelijk een (gedeeltelijk) verouderde coaxinstallatie. Een aantal SC-QAM-kanalen en het OFDM-kanaal tonen grote hoeveelheden (un)correctable RS errors, ofwel beschadigde data. Verder is er een grote hoeveelheid T3 timeouts zichtbaar die het gevolg is van de ruis. Tenslotte is het vermogen op de downstream aan de hoge kant.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

haroldwe
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

Dank voor je snelle reactie. Zie foto's van de crime scene bijgevoegd.

 

Groet,

Harold

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4461Posts
  • 234Oplossingen
  • 1471Likes

Op het AOP is een groene buitenkabel afgemonteerd, maar in de kabelgoot is de toevoerkabel wit en uit de vloer komt weer groene kabel, hoe zit dat precies? Of is de kabel gedeeltelijk wit geschilderd? Is het AOP door een Ziggo-monteur geplaatst?

 

Ik zie verder dat de TV-kabel scheef op de splitter staat, dat komt waarschijnlijk omdat de verloopstekker IEC/F is ingedeukt.

 

Zou je het modem eens direct op het AOP willen aansluiten, dus zonder de splitter? Daarna het modem opnieuw opstarten en na enkele uren opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen.

haroldwe
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

De groende kabel is inderdaad deels geschilderd. De TV stekker is zelfs kapot. We kijken toch bijna nooit TV.

 

Ik zal de splitter er tussenuit halen, rebooten en morgenmiddag weer de logs posten.

 

Voor zover ik weet is de groene kabel ongeveer 10 jaar geleden vernieuwd en inderdaad door een ziggo monteur aangesloten.

 

Wederom dank!

Harold

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4461Posts
  • 234Oplossingen
  • 1471Likes

Graag gedaan! Prima om morgen opnieuw de gegevens te plaatsen, misschien kun je in de tussentijd ook de stabiliteit van de internetverbinding testen.

 

Afhankelijk van of de ruis/instraling nog steeds zichtbaar is wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is, kunnen we de juiste vervolgstappen bepalen.

haroldwe
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Tobias,

Hierbij de nieuwste data logs. Bijzonder dat er nu wel iets in het networklog staat.

Snelheid kwam de eerste uren niet boven de 225mb uit. Nu via wifi weer vanouds 500/50.

 

Ik ben benieuwd naar je conclusies 🙂

 

Groet,

Harold

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4461Posts
  • 234Oplossingen
  • 1471Likes

Er is nog steeds teveel ruis aanwezig, eigenlijk zie ik geen verbetering. Had je het modem ook opnieuw opgestart nadat je het direct op het AOP had aangesloten?

 

De Connect Box Giga heeft een bug waardoor de log pas na opnieuw opstarten van het modem wordt gevuld met recente meldingen.

haroldwe
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

 

Modem uitgezet en 5 minuten uitgelaten. Daarna pas weer ingeschakeld. 

 

Weet je nog een andere manier waarop ik kan testen waar de stroing vandaan komt?

Groet,

Harold

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4461Posts
  • 234Oplossingen
  • 1471Likes

In dit geval is Ziggo aan zet, gezien de ruis blijkbaar van het traject tussen AOP en EV of 'verderop' in het wijknet afkomstig is.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan verder onderzoek verrichten en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

 

T.a.v. moderator: ik heb nogmaals naar de foto van het AOP gekeken en zie dat er wat vlechtwerk onder de klep uitsteekt. Daardoor heb ik zo mijn twijfels of de buitenkabel wel correct afgemonteerd is. Wellicht verstandig om hiervoor een monteur te sturen?

 

20211014-01.jpg

haroldwe
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel Tobias! Ik wacht even af op de reactie van de moderator. 

En ik zal uiteraard een reactie geven als de issues zijn opgelost.

 

Groet,

Harold

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8260Posts
  • 680Oplossingen
  • 1777Likes

Goedemiddag @haroldwe en een warm welkom op de Community, 

Ontzettend balen dat de verbinding op dit moment niet helemaal werkt zoals het hoort! Zo te zien is @tobiastheebe al flink met je aan het analyseren geslagen om een en ander met je uit te sluiten. Ik heb zojuist ook even een blik geworpen op de verbinding en ik zie op zowel de up als downstream ruis terug. Deze ruis zorgt vermoedelijk voor de slechte verbinding. Om dit probleem op te lossen moet er een monteur langskomen. Ik heb een afspraak ingepland op maandag 18 oktober 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

haroldwe
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel Paul.

We hebben de afspraak bevestiging ontvangen. Ik zal dinsdag e.e.a. testen en uitproberen en woensdag weer een paar logs laten zien.

Goed weekend allen 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8260Posts
  • 680Oplossingen
  • 1777Likes

@haroldwe Top! We wachten het monteursbezoek dan even af en kijken uit naar jouw bevindingen. Jij ook alvast een prettig weekend! 😉 

haroldwe
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo @tobiastheebe en @Paul ,

De monteur is maandag geweest en heeft iets gemeten en aangepast. Wat exact weet ik niet want ik was zelf niet thuis. Volgens hem hoef ik verder zelf niets meer te controleren want de verbinding wordt een poosje gemonitord. De kabel en aansluiting in huis waren in orde en de tv plug is vervangen. Hij heeft zijn meetgegevens gedeeld, zie bijlagen. Het vermogen is nu lager.

 

Wifi lijkt wat trager geworden maar voip en cloud lijkt stabieler. Ik kom op dit moment niet meer in het modem omdat mijn wachtwoord niet meer klopt (mijn fout, verkeerd knippen/plakken). Volgens mij is de modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen want ik kreeg de welkomstpagina die ik ook bij de eerste installatie kreeg.

 

Maar nu eerst even een paar dagen er tussenuit. Na mijn vakantie meld ik me weer met eindresultaat. Tot zover dank heren!

 

Groet,

Harold

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 5132Posts
  • 516Oplossingen
  • 1748Likes

Hi @haroldwe,

 

Ook vanaf hier ziet dat het er op het eerste gezicht goed uit. We zijn erg benieuwd naar je verdere bevindingen, je topic zal uiteraard nog even openblijven daarvoor. Fijne vakantie voor nu!

Uitgelicht topic