1
Vraag
2
Reacties
Jesgo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoe stel ik mijn Ubiquity edgerouter 4 in om via mijn Ziggo modem (Bridge-modus)

Beide opties DHCP en vast IP-nummer 82.74.xx.xx werken niet. Weet ook niet wat ik moet invullen voor gateway en DNS server. Deze info vind ik nergens terug.

Krijg dus geen internet verbinding terwijl de rest werkt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Jesgo Je moet op de WAN interface de DHCP (cliënt) gebruiken. Ziggo blokkeert vroeg of laat vast ingestelde IP-adressen, (tenzij we het over een zakelijk aansluiting hebben). Gateway en DNS komen dan automatisch mee.

Je modem een keer herstarten is nodig, als je een nieuw apparaat op een gebridged modem aansluit, anders krijg je geen IP.

Bij mij ER-lite werkt het goed, middels DHCP, achter een gebridged modem.

Bekijk in context

2 Reacties 2
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Jesgo Je moet op de WAN interface de DHCP (cliënt) gebruiken. Ziggo blokkeert vroeg of laat vast ingestelde IP-adressen, (tenzij we het over een zakelijk aansluiting hebben). Gateway en DNS komen dan automatisch mee.

Je modem een keer herstarten is nodig, als je een nieuw apparaat op een gebridged modem aansluit, anders krijg je geen IP.

Bij mij ER-lite werkt het goed, middels DHCP, achter een gebridged modem.

Jesgo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb nu voor de inmiddels 10-de keer mijn ziggo modem herstart en in het dashboard tab op de lijn Internet de action puldown geklickt. Hier config geselecteerd en bij adress Use DHCP geselecteerd. Vervolgens de system tab omhoog geklickt en hier restart geklickt.

en tot mijn verbazing…...het werkt.

efok, bedankt voor je bevestiging dat het met DHCP moet werken

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic